Friday, May 31, 2013

Hot!! Johor negeri penuh maksiat???

Sorry to say la, wa bukan nak kondem negeri Johor tapi bila wa buat survey pasal kes 'ayam', negeri Johor punya kes pelacuran warga asing yang agak tinggi. Klik sini, sini, sini dan sini.

Wa rasa rakyat Johor pun rimas dengan situasi ini tapi apa kan daya, kuasa buka ada ditangan rakyat tapi pada pihak berkuasa yang terbabit.

Mana penguatkuasaan jika keadaan berterusan begini. Ini menambahkan lagi masalah sosial yang dah makin teruk melanda negara.

Heran bila negeri yang dikatakan kubu kuat Umno penuh dengan segala macam perkara maksiat. Tapi yang selalu digembar gemburkan, kisah masalah sosial yang berlaku di Kelantan sedangkan di Johor lebih teruk.

Cuba bayangkan apa yang berlaku di Johor sekarang ni berlaku pulak di Kelantan. Wa rasa hari2 berita warta perdana akan canangkan isu ni sampai rakyat naik muak..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh...


Hot!! Lim Guan Eng hina melayu...

keh keh keh keh keh...

Sebab apa wa kata Ketua Menteri Pulau Pinang ni hina melayu? Sebab cina Melaka yang jadi Ketua Menteri Pulau Pinang ni dah tubuhkan Jawatan Kuasa Khas Anti Murtad bagi membendung gejala murtad di kalangan orang2 melayu yang mengaku Islam pada nama sahaja.

Memang tak guna sungguh la Ketua Menteri Pulau Pinang penggal kedua ni. Mana boleh seorang cina larang seorang melayu Islam murtad. Tu salah tu..

Bayangkan la kerajaan pusat dan negeri2 yang selama ini dikuasai Umno/BN tak pernah terpikir pun tentang masalah murtad ni. Hina nya seorang pemimpin melayu yang mengaku Islam tapi tak pernah pikir pun pasal masalah ni.

Sampaikan terpaksa pulak seorang berbangsa cina yang senantiasa di kafirkan pulak yang bertindak dulu dalam membenteras gejala murtad di kalangan umat melayu.

Mana perginya mamak2 naina Penang yang mengaku dah transform tukar jadi melayu Islam Umno tu? Kenapa tak demo bantah sebab ini penghinaan kepada korang yang melalak konon mempertahankan melayu sedangkan korang yang menjahanamkannya dulu.

Citttt!!! Pooodahhhh!!!!




Hot!! 33 report polis untuk cover SPR???

keh keh keh keh keh keh keh..

Wei!!! 

Umno Bahagian Muar buat report polis pasal dakwat kekal yang digunakan dalam PRU 13 lepas.. Buat report pasal tak percaya yang dakwat tu tak kekal. Malah ada saksi yang mengatakan yang dakwat yang dicalit di jarinya kekal sampai 4 hari..

keh keh keh keh keh keh keh keh...

4 hari bhai jari pecacai ni berdakwat sedangkan jari wa sendiri pun setakat sehari jer. Tu pun wa tak cuci sebab nak tengok kekekalannya sampai ke tahap mana..

Klik sini dan sini. Sebanyak 33 laporan polis yang dibuat di Balai Polis Parit Jawa dan IPD Muar.Tapi yabng buat report tu dah tentu la dari Umno sebab nak cover tembelang SPR yang dah kantoi. 

Yang wa heran, depa ni masih lagi nak menegakkan benang yang basah. Dah terbukti yang dakwat tu memang tak kekal seperti apa yang telah dikatakan oleh SPR sebelumnya. 

Masa sebelum mengundi lagi pihak BERSIH dan Pakatan mintak SPR tunjukkan sample yang akan digunakan tapi pihak SPR berkeras dengan mendakwa bahawa tak perlu diragukan kerana dakwat itu sudah diuji dan ternyata kesannya hingga 7 hari. Itu apa yang di katakan oleh SPR tapi kini, apa cerita pulak?

Dah kantoi sebab nak cover kekantoian tu, depa terpaksa jugak lodge report untuk backing seolah2 mau melepas tangan dengan apa yang telah terjadi? Dimana kredibiliti SPR jika sejak awal lagi isu ini dah penuh dengan kemusykilan.

Sekarang ni bukan hanya Pakatan Rakyat jer yang menghasut rakyat supaya jangan mempercayai SPR tapi terbukti SPR sendiri yang meletakkan level mereka serendah itu dengan melakukan penipun berhubung dakwat kekal sejak dari awal lagi..

Apa pun yang pasti, duit rakyat banyak telah dibazirkan dengan hanya untuk membeli dakwat pen yang hanya sekali dua cuci pun dah clear..


Thursday, May 30, 2013

Sidang Dewan Rakyat wajib live! Renungkan....

Ini saranan dan cadangan dari friend FB wa yang salute jugak kepala hotak pemikiran dia. Tapi dia tulis dalam bahasa ibunda dia, Negeri Sembilan. So wa translatekan jer la ke dalam bahasa biasa supaya senang nak paham. Mana tau kot2 masih ada yang tak berapa nak paham dengan bahasa member wa ni..

keh keh keh keh keh keh keh keh..



Pakatan Rakyat tidak perlu sangat nak desak kerajaan nak masuk TV1 & TV2. Atau bikin stesyen TV sendiri pun aku tak setuju kerana kosnya tinggi dan jangan mimpi la ianya akan diluluskan. Yang perlu didesak sekarang ialah channel TV khas untuk sidang Dewan Rakyat. Bila Sidang Dewan Rakyat start bersidang, maka channel itu akan hidup bersiaran secara langsung  dikaca tv setiap rumah. Itu pun dah cukup. Yang penting siaran secara live.

Rakyat berhak untuk tahu apa yang wakil rakyat mereka buat semasa bersidang. Daripada situ kito boleh menilai prestasi wakil rakyat kita. Adakah wakil rakyat kita buat homework sebelum berhujah? Adakah jawapan para menteri setaraf dengan budak darjah tiga? Adakah wakil rakyat kita enak membuta ketika dewan sedang bersidang? Adakah wakil rakyat kita tak pernah hadir pun setiapkali Dewan Rakyat bersidang? Soalan2 diatas takkan terjawab jika sidang Dewan Rakyat kita tidak disiarkan secara langsung.

Bukan setakat Dewan Rakyat, setiap DUN-DUN negeri juga wajib disiarkan secara live ketika Dewan Undangan Negeri mereka bersidang. Di negara barat, pekara ini adalah biasa tetapi luarbiasa di negara2 dunia ketiga. Malaysia kan dah nak maju tahun 2020, takkan nak jadikan negara Zimbabwe sebagai benchmark. Penanda aras kita ialah negara maju, bukan negara paria bro...


P/S : Kalau kerajaan pusat tak mau buat, apa kata negeri Selangor dan Penang yang buat dulu melalui portal TV Selangor. Buktikan ketelusan sistem pentadbiran yang dijadikan amalan oleh Pakatan Rakyat. Baru makin ramai yang yakin dengan potensi ketelusan pentadbiran Pakatan.. Tu cadangan tambahan dari wa laa...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Wednesday, May 29, 2013

Pemimpin Umno konfom bebal!!!!


Kebebalan para pemimpin dan ahli-ahli UMNO semakin terserlah bila mana mereka mentertawakan kerajaan negeri Pas Kelantan yang menggalakkan rakyatnya MEWAQAF serta MENGINFAQKAN harta masing-masing bagi membina Lebuhraya...

Bodohnyerr..!!!
Tak belajar sirah para sahabat dan sejarah islam...
Zaman empayar Islam Abbasyiah dahulu umat islam digalakkan oleh kerajaan mewaqafkan harta mereka bagi membina infrastuktur.. Seperti bangunan2, jalan2 raya, pusat pengajian tinggi, masjid2, lampu2 jalan untuk kemaslahatan umat Islam ketika itu KECUALI jika ianya mempunyai kepentingan kepada khalifah serta para pegawai kerajaan.. 

Semua umat Islam digalakkan mewaqaf serta menginfakkan harta masing2.. Dan infak yang paling hebat sekali adalah dengan membeli bulu ayam (pena) serta dakwat untuk para ilmuan Islam.. Kerana dengan mengunakan pena serta dakwat tersebut ilmu Islam dan sains berterusan diguna pakai serta dikembangkan demi kemaslahatan umat manusia sehingga ke hari ini...

Setiap sumbangan yang memberi kemaslahatan bagi umat manusia pahalanya akan berterusan selagi mana ianya masih lagi diguna-pakai...

Contohnya ilmuan Islam yg mempelopori ilmu mathematika.. Al-Jabar dengan teori Algebra nya.. Semua perkara yg dilakukan oleh umat manusia di atas muka bumi ketika ini yang ada hubungkait tentang teori algebra, maka beliau akan mendapat ganjaran pahala darinya..

Umat Islam yg menyumbangkan bulu ayam (pena) dan dakwat bagi penulisan ilmu sains dan mathematik Al-Jabar.. Mereka2 juga akan mendapat pahala yang berterusan sehingga ke hari ini...

Justeru itu Lebuhraya yang akan dibina di Negeri Kelantan.. Apakah sumbangan yg diberikan oleh rakyat Kelantan tersebut hanya sia-sia..??


Jikalau kalian tidak pernah mewaqaf serta menginfakkan harta jangan mempersenda-sendakan setiap amal jariah yang akan dilakukan oleh orang lain..

Aku pun tak tahu nak panggil apa kat para pemimpin UMNO serta para penyokong mereka...

Kalau rata2 sekolah takat SPM jer nak buat macam manakan...

Lantok ler Dema...

Sejarah telah membuktikan bahawa Umno bersekongkol dengan Yahudi sejak zaman sebelum kemerdekaan negara lagi..

Bila UMNO kata mereka yg memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita ini,  maka hampir 80% golongan muda dan golongan cerdik pandai dari kalangan bangsa melayu akan bangun berdiri meminta bukti serta fakta yg kukuh siapa dia manusia2 dlm UMNO yang mempertahanankan tanah air kita dahulu.. Klik sini.

Orang UMNO mana yang mengangkat senjata menentang penjajah..?? Orang UMNO mana yang terpaksa melarikan diri ke dalam hutan dengan meninggalkan anak, isteri / suami semata2 kerana diburu oleh tentera2 British kerana dituduh sebagai komunis, pemberontak dan gerakan berhaluan kiri.. 

Tun Mahathir dan Tunku Bedol Raman kat mana masa tu..?? Dibawah naungan British sebagai penjilat TEGAR bukan..?? Menjadi anak emas British kan..!! 

Kenapa para pemimpin melayu yg menentang British ditangkap di bawah ISA, dibunuh dan diburu sehingga ke dalam hutan..?? 

Siapa yg menjadi dalang dan tali barut British serta pemberi maklumat risikan kepada pihak British tentang gerakan2 pejuang melayu tersebut sehinggakan mereka semua dijejaki dan ditangkap oleh pihak British?? 

Golongan yg menjadi " BARUA " British inilah yang pada waktu dan ketika ini dengan tidak berasa segan silu mengatakan bahawa mereka semualah yang berjuang menuntut kemerdekaan..

Wahai sekalian makhluk UMNO! Kalau kalian semua bodoh jangan pula cuba nak memperbodohkan orang lain terlebih2 lagi golongan generasi muda melayu.. 

Semua orang tahu yang UMNO ini dulu lah yg menjadi kakitangan serta mata telinga British dan bekerja dengan kerajaan British untuk mentadbir Malaya.. 

Huhu..!! 


Kalau dengan puak2 tak berpelajaran serta sengal bolehlah nak temberang…. 

Semua orang tahu bahawasanya, orang2 UMNO inilah dahulunya yang mengampu pihak British serta menghasut dan merendah2kan orang melayu dengan hasutan yang cukup popular pada masa itu..

” Macam mana orang melayu nak perintah negara sendiri kalau nak buat jarum sebatang pun tak tahu ”

Justeru itu UMNO dengan redha menerima pakai Perlembagaan Negara ciptaan Sir Lord Reid ( seorang Yahudi ) hingga ke hari ini dan membakulsampahkan hukum Allah.. - bukti nyata UMNO bersekongkol dengan musuh Allah.

Ketika British memperkenalkan konsep ” Jus Soli ” iaitu menerima dan mengiktiraf semua bangsa yg berada di Malaya ketika itu sebagai warga negara malaysia ( cina dan india ). 

Siapakah yg bersetuju dgn agenda Yahudi tersebut..?? Bukankah tangan2 UMNO yang menyambutnya dengan redha..?? Walaupun ketika itu semua ulama` yang bercita-cita mendirikan daulah islamiah dalam negara kita menentang agenda Yahudi tersebut..?? Apakah UMNO masih nak menafikan segala kedurjanaan mereka ketika itu..

Tunggulah di makamah Allah di Yaumul Mahsyar nanti dan saksikanlah bagaimana Allah membentangkan segala2nya berhubung tentang peranan UMNO bersama2 Yahudi dan Nasara bersepakat merencanakan penubuhan negara proxy Yahudi di Tanah Melayu ini.

Kami merayu kepada sekelian penyokong serta ahli UMNO yang kononnya daripada golongan cerdik pandai melayu, silalah tuan2 dan puan2 senaraikan beberapa nama2 para pejuang UMNO yang telah ditangkap serta dipenjara oleh pihak British dan telah menggadaikan nyawa mereka demi mempertahankan kesucian agama dan maruah bangsa Melayu..

Sila nafikan bahawa orang yang merangka serta menulis Perlembagaan Negara Malaysia ( Sir Load Reid ) bukan seorang Yahudi Laknatullah.. Sehinggakan dalam frasa2 terakhir Perlembagaan Negara Yahudi sendiri menulis ” Bahawasanya selepas ini tiada sebarang Undang2, akta mahupun peraturan baharu yang boleh mengatasi segala Undang2 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Negara baru Malaysia yang merdeka lagi berdaulat." 

Dengan termatrinya frasa2 terakhir tersebut maka segala hukum Allah telah dipijak2 serta diinjak2 di bawah telapak kaki Yahudi Laknatulullah hanya dengan kita berpegang kepada Perlembagaan Negara ciptaan Yahudi tersebut.

Sila cabar fakta dan sahutlah cabaran aku wahai Panglima dan Srikandi Ketuanan Sekular UMNO..??

Kini generasi muda Malaysia yang berpendidikan sudah boleh menerima kepelbagaian kaum dan budaya di dalam negara kita.. 

Kita cuma perlu membentuk Negara Bangsa bagi menjamin kelangsungan Bangsa Malaysia hidup bersama tanpa Prejudis dan Pembentukan Negara Islam yang merujuk Intipati Piagam Madinah bagi menjamin Hak Kesamarataan, Kesalamatan dan Berkebajikan yang mana ianya mampu menjamin kewujudan sebuah Negara Bangsa Malaysia..


Janji ditepati, janji dicapati...

keh keh keh keh keh keh keh...

Baru padan muka!!! 

Memang janji ditepati tetapi dicapatikan dulu. Perlaksanaannya pulak akan dibuat pada tahun 2017 nanti. Akan dibuat bila tempoh mandat yang di cilok sekarang ni dah hampir tamat. Baru perlaksanaan penurunan harga kereta akan dikaji dan dilaksanakan. Klik sini.

Sedangkan jika mandat diberi kepada Pakatan Rakyat, bukan setakat harga kereta, tetapi macam2 tawaran menarik lain yang mungkin kebenarannya telah dimanipulasi dengan isu ketuanan melayu kepada penduduk di kampung2 yang menyebabkan rakyat dikampung2 bukan menolak tetapi termakan dengan mainan politik ketuanan melayu ciptaan Umno. Tapi nak kata orang melayu tolak Pakatan, tak jugak bila statistik peratusan pengundi melayu melebihi 50% yang mengundi Pakatan Rakyat.

Dah la GST akan dikenakan malahan ada sesetengah syarikat dah mula pun mengenakan GST kepada pelanggannya. Ditambah pulak dengan perlaksanaan AES yang ditentang hebat oleh rakyat. Kajian kenaikan tarif elektrik dan macam2 perkara yang pasti akan menghimpit hi8dup rakyat kelak.

Paling wa tak tercapai dek akal fikiran waras wa, bila janji BR1M dengan kadar RM1200 yang menjadi bualan utama orang2 kampung. Dia orang tak terfikir dengan mendalam ke maksud yang cuba di sampaikan oleh Najib. Memang betul kadar BR1M dinaikkan sampai RM1200 tetapi pengagihannya memakan masa sampai 5 tahun. Bukan sekaligus dia nak bagi RM1200 tu. Berperingkat2 sampai ke jumlah tu. Kena tipu lagi la orang kampung..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Dah la menang pun dengan cara 'menipu', ditipu nya pulak orang kampung. Bukan sekali kena tipu tapi dah berkali2. Minda orang kampung ni susah sikit nak di kembangkan. Masih berfikiran dengan cara lama. Masih mudah di pengaruhi hanya dengan umpan wang ringgit. Berbeza pulak dengan minda orang2 cina, mereka mudah menerima info dan mengkaji mana yang lebih membawa kebaikan kepada negara berbanding dengan yang membawa kerosakan. Walau umpan dengan apa sekalipun..






Monday, May 27, 2013

SELAMAT PENGANTIN BARU JUTAWAN ` PONGGONG'...

Saiful Bukhari gentar kali pertama “disoal siasat” keluarga isteri



KUALA TERENGGANU - Mohd Saiful Bukhari Azlan mengakui agak gementar ketika 'disoal siasat' oleh 10 anggota keluarga isterinya ketika pertama kali bersua muka.

"Ketika itu, macam-macam soalan yang ada dan saya dengan tenang menjawab (klik sini)





HANYA 1 SOALAN YANG AGAK PANJANG...AHLI KELUARGA DI SEBELAH PEREMPUAN TERLUPA NAK TANYA PADA PENGANTIN LELAKI


IAITU...' ADAKAH KAKI KAMU KUDUNG..?'


JIKA KAMU ADA 2 KAKI...KENAPA MASA ANWAR NAK 'TARBI' KAMU...KAMU TAK CABUT LARI?


BENARKAH...BETULKAH...KAMU KENA TARBI DENGAN ANWAR?


NIK SURYANI ITU BUKAN MINAH ESTATE ATAU MINAH ASLI LANCHANG..


TAKKAN BODOH SANGAT DIA NAK KAHWIN DENGAN SORANG LELAKI YANG SUKA TADAH PONGGONG


HANTARAN SAHAJA BELUM TERMASUK BELANJA KENDURI...RM41,000 ?


BANYAK HARTA PENGANTIN LELAKI NIE..?


DIA KERJA APA..??


MENIPU LAA woit...kah kah kah
 

Sunday, May 26, 2013

Hot!! Seorang lagi Menteri tunjuk langsi....

Wa ingatkan hanya Tok Zahid Bagan Datoh jer yang tunjuk langsi bila dilantik jadi Menteri KDN. Rupanya ada sorang lagi menteri yang kini nak cuba tunjuk gah bila di bagi pegang portfolio kementerian yang baru.


Ahmad Shabery Cheek pun nak tunjuk gah jugak bila dia bercadang nak kaji semula semua aspek undang-undang, kawalan dan pendidikan berhubung penyalahgunaan media sosial di negara ini. Klik sini dan sini. Ni semua gara2 pemilihan Umno la ni. semua pakat2 nak tunjuk hero untuk merebut jawatan yang di pertandingkan.

Menang jawatan, bermakna kedudukan makin kukuh dalam Umno. Boleh bina legasi sendiri pulak seperti budaya bekas2 Menteri dan Pak2 Menteri Umno sekarang ni.

Nampak sangat la pihak Umno/BN ni makin takut dengan penyebaran maklumat di media sosial. Memang dah terbukti pun bila dikawasan2 bandar hampir kesemuanya Umno/BN tewas. Tewas dengan majoriti yang agak besar pulak tu. 

Ni semua gara2 penyebaran maklumat melalui medium media sosial la. Di kampung2, masih lagi kekurangan informasi tetapi tak mustahil lagi 5 tahun, budaya internet ni pun dah menyerapi ke kampung2 terutamanya golongan veteran kampung. 

Ini la yang dikhuatiri oleh Umno/BN. Dan peluang untuk cipta nama melalui isu ini tak mungkin di lepaskan begitu saja oleh menterinya yang baru. Kalau dulu, menterinya bebal, tak mau dengar cakap. Peluang terhidang pun tak pandai nak rembat!!!


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Peluang telah diberikan, cuma perlu membuktikan dia lebih baik dari menterinya yang lama, Rais Yatim. Berjaya memberi kelebihan kepada Umno, maka kelebihan di jawatan pun menanti. You help me, I help U la.. Takkan dah lupa tagline brader Najib kot...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...



Edisi Pecah Berita!! SPR kantoi menipu??

(Gambar ini asli dan berlaku di Sekolah Kebangsaan Serdang di Saluran 3, kata Adun Seri Serdang)




KENYATAAN AKHBAR ADUN SERI SERDANG

YB NOOR HANIM ISMAIL
GAMBAR LAKONAN BLACKOUT 505: MENYANGKAL DAKWAAN SPR

Saya mengecam kenyataan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) melalui Timbalan Pengerusinya Datuk Wan Ahmad Wan Omar yang menyatakan bahawa kejadian Blackout 505 yang tersebar di internet dan akhbar adalah fitnah dan lakonan yang dirakam sebelum PRU 13.

Ternyata hasil penelitian dan siasatan awal yang dilakukan beliau bersama pegawai-pegawainya adalah sangat lemah dan hanya sekadar ingin menutup kelemahan sistem pilihanraya yang ada dan menafikan kejadian blackout yang benar-benar berlaku. Saya ingin menyatakan bahawa gambar yang tersebar tersebut adalah benar dan kejadian itu berlaku di SEKOLAH KEBANGSAAN SERDANG, di bilik pengiraan undi Saluran 3. “Counting Agent” kami telah mengambil beberapa gambar sebelum dan selepas kejadian blackout tersebut itu berlaku.

Saya juga melihat beberapa kelemahan Timbalan Pengerusi SPR dalam menilai beberapa aspek dikatakan Prosedur Operasi Standard (SOP) SPR sewaktu hari mengundi pada 5 Mei 2013 yang lalu. Bagaimana beliau sendiri tidak tahu pakaian rasmi petugas-petugas SPR berwarna kelabu pada hari tersebut. Saya juga berasa hairan kerana beliau juga tidak kenal kotak bekas kiraan undi yang digunakan oleh pihak SPR sendiri. Gambar tersebut dengan jelas menampakkan logo SPR di tepi kotak kiraan undi yang digunakan.

Sewaktu kejadian itu berlaku, wakil calon kami juga telah berusaha membekalkan lampu suluh ke bilik kiraan undi tersebut bagi memastikan proses kiraan undi berjalan dengan lancar. Saya menafikan bahawa terdapat wartawan di lokasi kejadian kerana yang ada hanya Ketua Tempat Mengundi (KTM), petugas SPR, wakil calon dan anggota polis yang bertugas.

Oleh itu, saya menyarankan agar pihak SPR khususnya Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia kerana telah melakukan kesilapan dalam mengeluarkan kenyataan tanpa membuat kajian yang mendalam dan mengambil ringan isu yang dibangkitkan oleh rakyat. SPR sebagai badan rasmi yang menguruskan pilihanraya ini mesti dilihat profesional, adil dan telus serta tidak berpihak kepada mana-mana parti.

YB NOOR HANIM ISMAIL
ADUN SERI SERDANG.
25 Mei 2013 / 15 REJAB 1434

Friday, May 24, 2013

Hot!!! Timbalan Pengerusi SPR makin bebal..???



Timbalan Pengerusi SPR makin menunjukkan kebebalannya pada tahap yang paling tinggi. Tak mungkin manusia yang normal mampu bertindak macam yang dah Timbalan Pengerusi SPR ni dah buat.

Sebelum ni bukan main Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan kata boleh panggil SPR untuk bagi penjelasan jika tak berpuashati dengan keputusan perjalanan PRU 13 lepas. 

Tapi bila pihak Pakatan Rakyat mengajak SPR untuk memberi penerangan sambil disaksikan oleh rakyat untuk menilainya, kenapa SPR menolak pulak?

Alasan penolakan kerana ianya di anggap sebagai 'debat'..? Klik sini dan sini. Setahu info yang wa dapat, Pakatan bukan ajak berdebat pun cuma nak ajak SPR ke seminar Pasca PRU 13 dan memohon penjelasan dari SPR berhubung perkara yang berbangkit. Kenapa pulak SPR mesti mau takut dan menggelabah beruk pulak kan??? Jawab jer la kalau tak salah..

Dan dalam kes seorang pemuda yang berjaya membuktikan bahawa sistem pilihanraya Malaysia ni macam haramjadah dengan mengundi 2 kali, akan di kenakan tindakan dengan menggunakan akta pilihanraya. 

Memang bangang betoi la sistem ni. Kesilapan dan kesalahan yang SPR dah buat cuba dialih dengan mendakwa sang pendedah kelemahan. Bukan nak kaji kelemahan2 yang wujud akibat dari 'terpaksa mendengar arahan dari atas' tu..??


Thursday, May 23, 2013

Hot!! 133,000 MyKad hilang? Siapa yang bertanggungjawab??

Ni alasan cibai!! Tak caya, lu orang klik sini dan sini

Mana taknya, takkan kehilangan IC dalam jumlah yang banyak macam tu tak di sedari? Bayangkan bhai, 133,000 MyKad hilang dalam tempoh tiga bulan iaitu dari Januari hingga Mac tahun ini.

Ke ni sebagai alasan untuk cover jumlah pengeluaran IC yang tak munasabah sebelum PRU 13 lepas? Bila dah kantoi, cari la alasan agar rakyat mempercayainya dalam menutup segala skandal haramjadah hanya untuk memastikan kuasa yang ada tetap kekal di tangan.

Sejak dilantik jadi Menteri KDN, Tok Zahid Hamidi makin garang tetapi mengeluarkan kenyataan yang kurang bijak dalam menangani situasi. Baru seminggu bhai, dah kelam kabut nak tunjuk taiko.

IC yang menjadikan kita lebih berharga dari para2 Bangla, Myammar, Nepal dan seangkatan dengannya kini dengan mudah boleh hilang. Seolah2 kerakyatan negara ni pun tergadai dengan mudah. Tak lama lagi memang tak mustahil Malaysia ni akan ada bangsa kacukan baru dari Serantau Asia. Melayu? Boleh jalan la dengan agenda Ketuanan Melayu, teras perjuangan Umno waktu tu..

Sapa yang gadai? PKR, PAS, DAP ka? Sendiri mau ingat la bro...

Adam Adli tak ngaku salah...

Aktivis siswa Adam Adli Abdul Halim mengaku tidak bersalah atas tuduhan mengeluarkan kata-kata hasutan melalui satu ucapan pada 13 Mei lalu. 

Anak muda berusia 24 tahun itu mengaku tidak bersalah apabila tuduhan berkenaan dibacakan ke atasnya di hadapan hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Norsharidah Awang. Beliau didakwa mengeluarkan kata-kata hasutan yang berkecenderungan untuk membangkitkan rakyat untuk menukar kerajaan dengan cara yang tidak mengikut undang-undang. 

Adam Adli didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan dan boleh dihukum mengikut Seksyen 4(1). Mahkamah menetapkan jaminan RM5,000 dengan seorang penjamin dan kes berkenaan akan disebut semula pada 2 Julai 



Habis la penghasut tegar semua...


Wa memang dah agak dah bila lepas saja PRU 13, sebarang gerakan yang menggugat keselamatan Umno/BN akan dikenakan tindakan tegas. Penggunaan Akta Hasutan akan digunakan untuk menghentikan suara keras rakyat marhaen yang menentang penipuan Umno/BN menerusi proksinya SPR..

Kalau sebelum PRU dulu, kita nampak tindakan yang diambil oleh Umno/BN menerusi KDN agak berhati2 kerana takut isu dipolitikkan yang mana akan menrugikan bagi kempen mereka. Tapi bila selesai semua, sesiapa saja yang menentang walau student sekalipun akan dikenakan tindakan.

Terbaru, Tian Chua, Tamrin Ghaffar dan Penyelaras ABU, Haris Ibrahim pulak ditahan di Balai Polis Jinjang. Paling sadis, Haris Ibrahim kena tahan masa tengah makan.. Klik sini dan sini.

keh keh keh keh keh keh keh..

Makin meriah la Balai Polis Jinjang tu. Tak putus2 rakan2 komrad semua akan bersoladariti disitu hingga dakwaan segala penipuan dan penyalahgunaan kuasa yang berlaku semasa PRU 13 lepas diambil tindakan yang sewajarnya.

Ok! Sekarang wa sikit pelik bila yang ditahan semua ni termasuk Adam Adli adalah mereka2 yang berucap di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor pada 13 Mei lepas. Eh! Masa tu Anwar Ibrahim tak berucap ka? Ahli2 politik senior Pakatan Rakyat takdak yang berucap sama ke masa kat dewan KLSCH tu?

Kalau mereka, pemimpin2 senior Pakatan Rakyat pun ada berucap sama, kenapa tak ditangkap mereka dulu. Kenapa mesti mau tekan Adam Adli? Sampai 3, 4 hari pulak tu kena tahan. Atau mungkin ada 'cubaan tawaran' untuk Adam Adli? Kita tunggu pulak apa cerita Adam masa dia kena tahan? Menarik jugak ni...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh...



Gaji menteri naik, gaji minima rakyat bila mau naik..

Elok sangat la tu. Bagi penyokong tegar Umno/BN, baru hangpa tau pemimpin hangpa macam mana punya perangai. Dan padan muka jugak kepada penyokong Pakatan Rakyat andai wakil YB mereka menerima kenaikan ni tanpa mempersoalkan kewajaran kukuh alasan kenaikannya.

Tatkala Pakatan Rakyat memperjuangkan dan menjanjikan akta gaji minima, hangpa semua tak mau sokong. Klik sini. Tapi dengan tak semena2 semua gaji Menteri Kabinet dan Adun2 termasuk SU politik mendapat kenaikan gaji sebanyak 3 kali ganda. 3 KALI GANDA BHAI..!!!!

Dah la hasil sumber bumi Sarawak semua depa kaut, tetiba naik pulak gaji sampai 3 kali ganda dengan alasan nak jaga kawasan yang luas. Ehh!!!! Bukan depa boleh claim milege dengan travelling sekali ke? Tuntutan perjalanan yang depa dok claim tu untuk apa pulak? Lagipun depa Pak2 Menteri Sarawak ni masuk ke sampai kawasan pendalaman tu? 

Lagi haramjadah bila kenaikan gaji puak2 Menteri Sarawak berserta kroni2 depa ni dapat backdated bila kenaikan tu berkuatkuasa sejak 1 Januari tahun lepas. Memang lebat gila babi punya la..

Tapi, macam mana pulak nasib rakyat marhaen tempatan Sarawak? Adakah depa pun turut menikmati, merasai sama kenaikan gaji Pak2 Menteri ni? Sendiri mau ingat la beb!!!


Wednesday, May 22, 2013

Hot!! SPR mengaku dakwat kekal tak kekal??

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Ni la nama dia kerja bangang dari Pengerusi SPR!!! Dah kantoi satu Malaysia malah dunia pun tahu baru kelam kabut tubuh panel khas untuk kaji kenapa dakwat yang sepatutnya kekal digunapakai dalam PRU13 baru2 tak kekal. Teknik terbaru untuk cover kekantoian tahap mentibang mati beragan..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Weyh!!!!

Brader TUDM yang di tukarkan 24 jam sebab buat laporan polis pasal dakwat ni tu camna? Bermakna dengan pengakuan SPR ni, laporan yang dia buat tu betul. Tak salah pun. Dia dijatuhkan hukuman di tukarkan dalam masa 24 jam dan diturunkan pangkat hanya sebab berkata benar? Dah makin pelik la sistem kat Malaysia ni..

Umpama penipu nak suruh siasat penipu. Lebih kurang macam tu la idea kelakar terbaru dari SPR ni untuk cover kesilapan yang menjadi pertikaian banyak pihak.

Alang2 dah tubuh pasukan khas ni, apa salahnya mintak Pengerusi SPR siasat sekali aduan tentang pengundi berulang, pengundi import dan segala macam aduan yang dikumpul dan ada yang dah dibuat laporan polis dah pun. Jangan SPR hanya memberi alasan tanpa disertakan dengan bukti kukuh. Buat la seperti apa yang disediakan oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.

Paling buat wa terkedu, tergezut bewak bila wa baca laporan kat sini. SPR ni baru nak kaji cara penggunaan dakwat kekal tu rupanya. Malahan bahan dalam dakwat tu pun depa tak tau boleh kekal atau tak. 

Tapi masa diajukan soalan oleh pihak Pakatan sebelum mengundi dulu, SPR memberi jaminan bahawa dakwat yang digunakan ini kekal dan tak perlu dipertikaikan. Camana tu? Sekarang SPR pulak mengaku yang dakwat tu tak kekal bila dah kantoi.


Kalau la Pengerusi SPR dan Timbalan dia ni orang yang amanah, berintegriti dan bertanggungjawab, sepatutnya depa ni dah letak jawatan kerana kantoi dalam isu dakwat ni. Tapi disebab terbukti ketiga2 aspek tu tak ada pun dalam diri depa, jadi depa buat slamber badak jer la dengan cacian dan makian dari majoriti rakyat Malaysia.

Apa ada hal.. Janji masyyuuk.. Poket musti mau kasi penuh bro...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Tuesday, May 21, 2013

Hot!! Menteri KDN pantang dicabar...




Wow!!

Menteri Dalam Negeri dah tunjuk taring. Sesapa yang mempertikai keputusan PRU 13 kali ni sila berambus dari Malaysia dan berhijrahlah ke negara yang mengamalkan sistem pilihanraya mengikut selera memasing katanya.


keh keh keh keh keh keh keh...

Baru seminggu jadi Menteri KDN dah nak halau2 orang dah wei.. Kalau dah sebulan, setahun mahunya habis semua kena perambat takpun semua dah penuh masuk 'dalam'. Yang tinggal cuma para2 Bangla dan pendatang2 asing lain yang menghargai jasa Umno/BN dengan memberi mereka IC untuk di iktiraf sebagai warganegara yang sah..

Akibat dari kenyataan yang bangang dan beremosi ni la kini Menteri KDN yang baru di lantik ni dikritik hebat. Menampakkan budaya politik tidak matang bagi seorang yang berstatus menteri. Konfom kini apa saja cara akan digunakan bagi menghentikan gerakan yang dirasakan akan menggugat kesejahteraan Umno/BN.

Maka wa rasa penyalahgunaankuasa bakal menjadi lebih berleluasa dikala Umno/BN dah begitu nazak. Manipulasi sistem undang2 negara menjadi sesuatu yang tak menghairankan lagi nanti..


Antara 2 darjat : Layanan terhadap warga sendiri macam cibai..!!!


Ni story yang wa cilok dari member wa masa sekolah dulu. Masa sekolah dulu dia ni kira amoi cun la dan kawan2 dia pun terdiri dari kalangan orang2 melayu. Rugi sesapa yang masa sekolah dulu tak ngorat dia. Mungkin dah tambah lagi umat muslim kat Malaysia/Banglasia ni..

Untuk pengetahuan semua, wa story kan kat sini bukan nak mintak simpati ke hapa untuk member wa ni. Dan dia pun rasanya bukan nak mintak simpati pun cuma story ni kisah layanan kat anak dia yang OKU. Dia cuma nak mintak tukar kad OKU untuk anak dia jer tapi masa yang diambil begitu lama.

Kenapa layanan terhadap warga negara sendiri sangat susah sedangkan pendatang asing kini mendapat layanan yang istimewa pulak. Bayangkan dah lebih 20kali member wa ni ulang alik pergi Jabatan Kebajikan Masyarakat dan MCA memandangkan dia berbangsa cina. 

Dah lebih 6 bulan dah permohonan member wa ni. Pelbagai alasan tak munasabah yang di beri sedangkan proses untuk pendatang tanpa izin begitu mudah dan cepat. Nak kata wa tipu, bagaimana dengan program 6P yang dilaksanakan kerajaan tahun lepas dan tahun2 sebelum tu? Program pemutihan pendatang tanpa izin untuk tujuan apa, wa pun tak pasti dan tak paham.

Itu la realiti nya Malaysia/Banglasia kini. Semakin berani dan bertambah ramai pendatang yang berselerakan di Malaysia/Banglasia ni tambah2 ketika musim cuti2 perayaan. Bermaharajaleladi bandar2 hinggakan kita warga Malaysia tulen pun dah naik gerun.

Tak mustahil lagi 5 atau 10 tahun kita sendiri pun dah tak boleh beza yang mana pendatang atau yang mana penduduk asal.

Sumber

Monday, May 20, 2013

Hot! Timbalan Pengerusi SPR sudah ngamok..??




Huh!!!!

Makin ditekan makin melawan pulak 2 orang proksi penting Umno/BN dalam SPR ni. Depa bertegas takkan berundur dari jawatan yang di pegang walau apa pun desakan yang dibuat oleh pembangkang atau rakyat. Klik sini.

Timbalan Pengerusi SPR ni kata kalau tak puashati, boleh bawak perkara ni ke mahkamah. 

Woit!!! 

Report polis, petisyen dan bukti2 yang dikumpulkan tu nak campak mana? Mana mau taruk muka bila seawal pagi lagi pendedahan di FB membuktikan bahawa dakwat yang didakwa kekal tu sebenarnya tak kekal pun.

Dan ada yang terus membuat laporan polis kaibat terasa tertipu dengan dakwat yang didakwa kekal oleh SPR tu. Berapa banyak dana dari wang rakyat yang habis hanya untuk beli dakwat pen? Jutaan RM bhai..!!!!!

Disitu sahaja sepatutnya Pengerusi dan Timbalan dia ni patut letak jawatan sebab kenyataan mereka bercanggah dengan realiti sebenarnya.

Kini Timbalan Pengerusi SPR ni pulak cuba untuk divert isu dengan menyerang Anwar Ibrahim. Tapi bukan dalam kes isu dakwat kekal atau pengundi hantu@pengundi berulang tapi dalam isu jumlah sebenar pengundi pos. Klik sini.

Wa masih dok tunggu jer semua pendedah2han, bukti2 yang di kumpulkan oleh Rafizi Ramli. Bila dah dedah nanti, bagaimana pulak alasan2 yang cuba di create untuk mrnghalalkan tindakan mereka.

Tak caya, tunggu.. Benda yang salah pun akan jadi legal jika ianya bersangkutan dengan mereka..


Berita terbaru!! Penurunan Harga Minyak

Barisan Nasional hari ini mengesahkan bahawa semua harga minyak akan diturunkan  sebanyak 50 sen se liter, di semua stesen minyak yang terletak di negeri negeri yang ditadbir oleh BN. Negeri negeri yang terlibat adalah semua negeri kecuali Kelantan,Pulau Pinang dan Selangor

Perkara ini disahkan oleh setiausaha MCA negeri Johor, selepas selesai sahaja Mesyuarat Majlis Presiden MCA yang berlangsung di Johor sebentar tadi.Majlis Presiden dalam Mesyuarat nya petang tadi, sebulat suara bersetuju untuk menghapuskan cukai yang dikenakan pada premis premis syarikat minyak, dengan itu harga minyak mampu diturunkan sebanyak 35 peratus untuk setiap kategori akan berkuatkuasa pada pukul 12 malam ini.

Sumber itu juga menegaskan, penurunan harga tersebut juga akan dapat dinikmati oleh semua kenderaan yang mengisi minyak di stesen tersebut walaupun tidak menpunyai no pendaftaran negeri.

Berikut adalah senarai minyak yang terlibat dengan penurunan harga:

1.Minyak Angin
2.Minyak Senyonyong
3.Minyak Gamat
4.Minyak Dagu

keh keh keh keh keh keh...



p/s : Jangan mimpi la kerajaan Umno/BN nak turunkan harga minyak! Ni sumber untuk para korupter untuk penuhkan poket dengan buat magic dari sumber negara ni..

Sunday, May 19, 2013

Adam Adli : Amaran@Peringatan kepada pelajar??



Lepas jer PRU 13, wa dah agak dah segala aktiviti yang dianggap menentang kerajaan akan diambil tindakan dengan segera. Itu amaran pertama yang di keluarkan oleh Menteri Dalam Negeri yang baru selepas selesai sahaja mengangkat sumpah sebagai menteri. Ingat sama Tok Zahid oi! Anak masih di wad lagi tue...

Itu jugak yang terjadi kepada aktivis pelajar, Adam Adli yang lantang menentang penipuan dan penyalahgunaan kuasa dalam PRU 13 yang lepas. Dan mungkin kerana dia bukan seorang ahli politik mana2 parti, maka tindakan dikenakan terhadap dia sebagai amaran kepada pelajar2 yang lain supaya jangan babitkan diri dengan aktiviti yang dianjurkan oleh pihak pembangkang.

Pelik bila polis hari ni masih lagi mencari bukti bagi menyokong pertuduhan yang cuba dikenakan. Klik sini

Adakah dengan amaran yang macam ni mampu untuk menutup hampir kesemua mulut rakyat yang secara terangan nampak segala penipuan dan berat sebelah SPR yang sepatutnya berkecuali. Di bantu pulak oleh JPN dan Polis segala bagai..

Apakah ini definasi pilihanraya yang adil bagi Umno/BN? Memang cibai, tiunaseng, makacibai la lu Umno/BN dan sekutu2nya terutama SPR..

Friday, May 17, 2013

Hot!! Azmin buat hal lagi..???

 Mangkok ni tak mau dok diam ke? Dah tak reti nak hormat rakan2 lain dalam Pakatan Rakyat ke? Kalau agenda peribadi yang diutamakan, blah jer dari Pakatan, join dengan Umno. Kat sana memang sesuai sebagai tempat cari makan untuk keluarga dan krono moni.

Memula pasal kes nak jadi MB tapi tak dapat persetujuan dari parti gabungan dalam PR. Kini nak tuntut jawatan sebagai Exco Kanan pulak? Tak nampak lagi ke bahawa rakyat Selangor tak mau lu masuk campurtangan dalam urusan pentadbiran negeri. Klik sini dan sini.

Nasib baik la jugak kat Selangor tu ditakdirkan PKR punya seat yang paling sikit. Kalau yang paling banyak, dah konfom lagi huru hara la jawabnya.

Dan bila saja si mamat gila nak jadi MB ni nak berbunyi tanda rasa tak puashati, pasti MP(mak pontianak)Ampang ni digunakan sebagai jurucakap bagi pihak dia. Tak habis2 dok promote Azmin untuk mengisi jawatan2 penting kerajaan negeri Selangor. 

Cukup2 la tu Azmin dengan Zuraida oi! Hangpa ingat orang suka kat hangpa ka? Dok sibuk nak campur urusan pentadbiran negeri Selangor sedangkan urusan pentadbiran parti PKR hangpa tu pun hancur.. Sapa pengarah pilihanraya pusat PKR yer sampaikan kali ni PKR kena teruk? Takkan tak ada rasa tanggungjawab langsung kot..

Hangpa cermin la muka hangpa tu samada layak atau tak berbanding dengan Tan Sri Khalid Ibrahim tu yang dah terbukti cekap dan amanah.


My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...