Thursday, May 16, 2013

Hot! Saifuddin Abdullah anti UG....




Ni bekas calon dan Timbalan Menteri dari Umno yang paling aku respek! Sayang, kalah pulak dia di Parlimen Temerloh kepada Hasan Tantawi. Tapi takpa la bagi wa, sebab kot mana pun untung kepada Pakatan jugak.


Apa yang dia kata kat sini wa setuju sesangat. Macam kena tempelak sekali geng2 Unity Government dalam Pas tu. Tapi betul apa yang Saifuddin Abdullah ni kata. Penyatuan parti politik bukan bermakna berlaku penyatuan kaum. Perbezaan parti politik yang menjadi amalan rakyat tidak memberi impak kepada perpecahan kaum khususnya orang Melayu serta bangsa Malaysia.

Yang dok sebuk heboh ni hanya Umno jer bila dah makin terdesak tapi wa heran macam mana ada dikalangan pimpinan Pas yang termakan dengan pujukan dan rayuan dari Umno ni.

Tu makna demokrasi. Bebas nak pilih waima sesapa pun yang kita suka. Jangan la nak guna pelbagai kaedah untuk menghalang proses ni dari berjalan lancar. Contohnya, penjawat awam yang diugut akan ditukarkan jika tidak memberi undi kepada pihak pemerintah. Tu bukan demokrasi, tu deme crazy..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Geng2 UG, pikir2kan lah apa yang bekas Timbalan Menteri ni cakap....

6 comments:

  1. Bhai Madie...

    Lu jangan cari pasai dengan geng UG... makan tak abis nanti .... hahaha

    Sebenarnya dalam gambar Saifuddin Abdullah tue... dier tunjuk hanya "panjang nih" jer ... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kah kah kah kah kah..
      Org Umno pun tak mau UG, ada plak org Pas yg nak??
      Musykil2...

      Delete
  2. manusia nak kuasa jenuh tipu itu pun orang tahu juga itulah manusia yang jauh dari panduan Quran macam itulah jadinya.asalkan menang apa pun boleh.

    ReplyDelete
  3. dulu waktu pas solo tk de pun cerita ni..tp bila join pr,timbul pulak kisah ug..benda ni sepatutnye tk payah fikir pun dh tahu apa muslihatnye..pecah dan perintah..klu puak ug ni nak join amno,join je le ,pr tk ada masalah krn tk semestinye ahli2 nk ikut..tp tu le dema ni klu boleh nk makan dua dua sekali..

    ReplyDelete
  4. maaf nampak penulis tak faham ug dengan penyatuan melayu umno-pas. Rasanya kalau tak tahu sekadar nak serang sesetengah kumpulan dalam PAS baik banyak membaca

    ReplyDelete
  5. Bila nak berhijrah Dato??

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...