Wednesday, May 29, 2013

Pemimpin Umno konfom bebal!!!!


Kebebalan para pemimpin dan ahli-ahli UMNO semakin terserlah bila mana mereka mentertawakan kerajaan negeri Pas Kelantan yang menggalakkan rakyatnya MEWAQAF serta MENGINFAQKAN harta masing-masing bagi membina Lebuhraya...

Bodohnyerr..!!!
Tak belajar sirah para sahabat dan sejarah islam...
Zaman empayar Islam Abbasyiah dahulu umat islam digalakkan oleh kerajaan mewaqafkan harta mereka bagi membina infrastuktur.. Seperti bangunan2, jalan2 raya, pusat pengajian tinggi, masjid2, lampu2 jalan untuk kemaslahatan umat Islam ketika itu KECUALI jika ianya mempunyai kepentingan kepada khalifah serta para pegawai kerajaan.. 

Semua umat Islam digalakkan mewaqaf serta menginfakkan harta masing2.. Dan infak yang paling hebat sekali adalah dengan membeli bulu ayam (pena) serta dakwat untuk para ilmuan Islam.. Kerana dengan mengunakan pena serta dakwat tersebut ilmu Islam dan sains berterusan diguna pakai serta dikembangkan demi kemaslahatan umat manusia sehingga ke hari ini...

Setiap sumbangan yang memberi kemaslahatan bagi umat manusia pahalanya akan berterusan selagi mana ianya masih lagi diguna-pakai...

Contohnya ilmuan Islam yg mempelopori ilmu mathematika.. Al-Jabar dengan teori Algebra nya.. Semua perkara yg dilakukan oleh umat manusia di atas muka bumi ketika ini yang ada hubungkait tentang teori algebra, maka beliau akan mendapat ganjaran pahala darinya..

Umat Islam yg menyumbangkan bulu ayam (pena) dan dakwat bagi penulisan ilmu sains dan mathematik Al-Jabar.. Mereka2 juga akan mendapat pahala yang berterusan sehingga ke hari ini...

Justeru itu Lebuhraya yang akan dibina di Negeri Kelantan.. Apakah sumbangan yg diberikan oleh rakyat Kelantan tersebut hanya sia-sia..??


Jikalau kalian tidak pernah mewaqaf serta menginfakkan harta jangan mempersenda-sendakan setiap amal jariah yang akan dilakukan oleh orang lain..

Aku pun tak tahu nak panggil apa kat para pemimpin UMNO serta para penyokong mereka...

Kalau rata2 sekolah takat SPM jer nak buat macam manakan...

Lantok ler Dema...

3 comments:

  1. Kerajaan Persekutuan tidak bertanggung jawab.Kerajaan HARAM JADAH.Rakyat sudah meluat dengan cara UMNO/BN.CILAKAK PUNYA KELAJAAN.TATAK GUNA MAAAAAA.

    ReplyDelete
  2. Memeng bebal... Cuba fikirkan tentang seorang ayah (kerajaan persekutuan) dalam menangani 14 anaknya (negeri). Apakah dikategorikan seorang ayah yang bertanggungjawab sekiranya menganaktirikan sebahagian dari anak-anaknya? Dalam masa yang sama mengharapkan sumbangan dari anak-anak yang dianaktirikan demi kesinambungan perut si ayah dan anak-anak yang lain. Islam tidak pernah menyuruh si ayah membeza-bezakan anak-anak yang dibawah tanggungjawabnya. Mesti bersikap adil.

    ReplyDelete
  3. tp kita tetap salah bila memaki hamun depa kan??
    istighfar bbnyk...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...