Friday, May 31, 2013

Hot!! Lim Guan Eng hina melayu...

keh keh keh keh keh...

Sebab apa wa kata Ketua Menteri Pulau Pinang ni hina melayu? Sebab cina Melaka yang jadi Ketua Menteri Pulau Pinang ni dah tubuhkan Jawatan Kuasa Khas Anti Murtad bagi membendung gejala murtad di kalangan orang2 melayu yang mengaku Islam pada nama sahaja.

Memang tak guna sungguh la Ketua Menteri Pulau Pinang penggal kedua ni. Mana boleh seorang cina larang seorang melayu Islam murtad. Tu salah tu..

Bayangkan la kerajaan pusat dan negeri2 yang selama ini dikuasai Umno/BN tak pernah terpikir pun tentang masalah murtad ni. Hina nya seorang pemimpin melayu yang mengaku Islam tapi tak pernah pikir pun pasal masalah ni.

Sampaikan terpaksa pulak seorang berbangsa cina yang senantiasa di kafirkan pulak yang bertindak dulu dalam membenteras gejala murtad di kalangan umat melayu.

Mana perginya mamak2 naina Penang yang mengaku dah transform tukar jadi melayu Islam Umno tu? Kenapa tak demo bantah sebab ini penghinaan kepada korang yang melalak konon mempertahankan melayu sedangkan korang yang menjahanamkannya dulu.

Citttt!!! Pooodahhhh!!!!




3 comments:

  1. woi, berjuta juta dia dok taboq kat pertubuhan cina awat hangpa tak pi tanya... ni baru dapat ciput rioh sekampung. poodah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaun ni bebal ke ape.

      Kan org tgh ceritakan tentang Lim guan eng tubuh kan jawatan kuasa anti murtad,ape yg kau meroyan tu syaiton.

      Dr kau meroyan x tentu pasal baik kau pegi bagi tau pemimpin kau Barisan Neraka tu tuk cari jalan tangani isu murtad.

      Delete
  2. Walau apa jua tujuan KM Penang menubuhkan J/K Anti Murtad ni, yang pasti tindakanya jauh lebih baik dari KM Penang dari Gerakan/BN dulu dan lebih baik dari KM dan MB negeri dibawah UMNO/BN. Ia juga lebih baik dari gerak kerja 'hampeh' yang dilakukan oleh Hasan Akidah yang melalak tentang akidah dan perjuangan untuk Islam,Melayu dan Raja. Dari segi bantuan kewangan, Islam,organisasi Islam dan penggeraknya di Penang mendapat peruntukan dan bantuan yang jauh lebih banyak dari yang diberikan oleh kerajaan Gerakan/BN semasa memerintah Penang dahulu. Sekarang kita tunggu dan lihat apa lagi yang akan dilakukan oleh mamak penang yang 'makan kek tahi' dulu nak buat dan cakap tentang tindakan KM Penang menubuhkan J/K Anti Murtad ini. Kita tunggu bantahan dari segelintir melayu rasis dan segelintir mamak penang yang bangang melantun untuk berdemo nanti! Tungggggguuuuuu....

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...