Sunday, April 8, 2012

Pemangku Lembu!!!

Maka hari ni tamat la tugasan Menteri lantikan ikut pintu belakang Mami Shahrizat yang sudah cukup tempoh untuk melepaskan jawatan menteri yang dipegangnya tu. Maka perhimpunan kat kementerian tu pun diadakan bagi menghargai jasa dan sumbangan yang telah di taburkan oleh Mamai Shahrizat selama mana dia memegang jawatan tu. 


keh keh keh keh keh keh keh keh..


Jasa yang paling besar dan hingga kini masih menjadi isu untuk Umno/BN dan umumnya Wanita Umno untuk tanganinya ialah isu lembu. Dia begitu berjasa hinggakan terpaksa melepaskan jawatan tatkala Umno bertungkus lumus cuba menutup skandal yang dia cipta dan mengaut untung tanpa terpaksa bekerja keras seperti kebanyakkan rakyat Malaysia yang lain.


Dan yang paling menarik untuk diketahui oleh umum ialah, pemangku bagi jawatan Menteri Wanita tersebut dipangku oleh PM Najib sendiri. Dalam kepala hotak wa ni, dah tentu calon yang sesuai ialah bini Najib yang dah berlagak lebih dari bekas Menteri Wanita itu sendiri.


Apakah kementerian Mami Shahrizat lembu ni tidak mempunyai timbalan? Apakah kat dalam Wanita Umno tak ada calon yang sesuai untuk ditugaskan memangku jawatan tersebut buat sementara waktu? Sampaikan PM sendiri yang kena pangku, dah tentu bini dia, Kak Mah akan kelihatan sebagai menteri Wanita yang baru. Sebab sebelum2 ni lagaknya pun dah lebih dari Pak Menteri sampaikan ada peruntukan khas didalam belanjawan 2011 yang lepas.


Jika ini yang terjadi, maka tak salah la anggapan rakyat bahawa Wanita Umno memang sesuai di panggil lembu. Gelaran yang semakin hari semakin popular untuk pergerakan yang dulu kononnya merupakan pergerakan yang paling agresif bagi mempertahan dan memperjuangkan Umno. Kini pergerakan tu dah jadi pergerakan2 para lembu2 yang dicuck hidung.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Jangan nanti PM Najib sendiri pun bertukar menjadi lembu sudah lah. Jenuh Kak Mah nak hambat masuk balik kandang kondo yang dibeli khas bagi membela para2 lembu sekalian.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..



No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...