Sunday, May 26, 2013

Hot!! Seorang lagi Menteri tunjuk langsi....

Wa ingatkan hanya Tok Zahid Bagan Datoh jer yang tunjuk langsi bila dilantik jadi Menteri KDN. Rupanya ada sorang lagi menteri yang kini nak cuba tunjuk gah bila di bagi pegang portfolio kementerian yang baru.


Ahmad Shabery Cheek pun nak tunjuk gah jugak bila dia bercadang nak kaji semula semua aspek undang-undang, kawalan dan pendidikan berhubung penyalahgunaan media sosial di negara ini. Klik sini dan sini. Ni semua gara2 pemilihan Umno la ni. semua pakat2 nak tunjuk hero untuk merebut jawatan yang di pertandingkan.

Menang jawatan, bermakna kedudukan makin kukuh dalam Umno. Boleh bina legasi sendiri pulak seperti budaya bekas2 Menteri dan Pak2 Menteri Umno sekarang ni.

Nampak sangat la pihak Umno/BN ni makin takut dengan penyebaran maklumat di media sosial. Memang dah terbukti pun bila dikawasan2 bandar hampir kesemuanya Umno/BN tewas. Tewas dengan majoriti yang agak besar pulak tu. 

Ni semua gara2 penyebaran maklumat melalui medium media sosial la. Di kampung2, masih lagi kekurangan informasi tetapi tak mustahil lagi 5 tahun, budaya internet ni pun dah menyerapi ke kampung2 terutamanya golongan veteran kampung. 

Ini la yang dikhuatiri oleh Umno/BN. Dan peluang untuk cipta nama melalui isu ini tak mungkin di lepaskan begitu saja oleh menterinya yang baru. Kalau dulu, menterinya bebal, tak mau dengar cakap. Peluang terhidang pun tak pandai nak rembat!!!


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Peluang telah diberikan, cuma perlu membuktikan dia lebih baik dari menterinya yang lama, Rais Yatim. Berjaya memberi kelebihan kepada Umno, maka kelebihan di jawatan pun menanti. You help me, I help U la.. Takkan dah lupa tagline brader Najib kot...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...



3 comments:

  1. Pemimpin jenis celaka ini mau bangsa MELAYU jadi
    BODOH. Celaka2 inilah yang menjahanamkan bangsa
    MELAYU dulu kini dan selamanya!

    ReplyDelete





  2. Ini lah sebab nya kerajaaan tak bagi internet percuma kerana takut amno pupus.

    ReplyDelete
  3. Ada lagi mat buih ni rupanya!!

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...