Thursday, May 23, 2013

Hot!! 133,000 MyKad hilang? Siapa yang bertanggungjawab??

Ni alasan cibai!! Tak caya, lu orang klik sini dan sini

Mana taknya, takkan kehilangan IC dalam jumlah yang banyak macam tu tak di sedari? Bayangkan bhai, 133,000 MyKad hilang dalam tempoh tiga bulan iaitu dari Januari hingga Mac tahun ini.

Ke ni sebagai alasan untuk cover jumlah pengeluaran IC yang tak munasabah sebelum PRU 13 lepas? Bila dah kantoi, cari la alasan agar rakyat mempercayainya dalam menutup segala skandal haramjadah hanya untuk memastikan kuasa yang ada tetap kekal di tangan.

Sejak dilantik jadi Menteri KDN, Tok Zahid Hamidi makin garang tetapi mengeluarkan kenyataan yang kurang bijak dalam menangani situasi. Baru seminggu bhai, dah kelam kabut nak tunjuk taiko.

IC yang menjadikan kita lebih berharga dari para2 Bangla, Myammar, Nepal dan seangkatan dengannya kini dengan mudah boleh hilang. Seolah2 kerakyatan negara ni pun tergadai dengan mudah. Tak lama lagi memang tak mustahil Malaysia ni akan ada bangsa kacukan baru dari Serantau Asia. Melayu? Boleh jalan la dengan agenda Ketuanan Melayu, teras perjuangan Umno waktu tu..

Sapa yang gadai? PKR, PAS, DAP ka? Sendiri mau ingat la bro...

2 comments:

  1. Mykad di beri ,bukan hilang. Kalau hilang, mesti ada pencuri.Siapa lagi ,kalau bukan JPN . Atas arahan siapa? Main wayang, tak sudah2.Bosan......

    ReplyDelete
  2. Project ic, kamcing dgn penganas sulu, bw masuk PATI, semua kerja mereka..tp yg akan d tuduh nnti ialah pkr..senangnye lepas kan kejahatan sendiri utk org lain menanggung..

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...