Wednesday, May 22, 2013

Hot!! SPR mengaku dakwat kekal tak kekal??

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Ni la nama dia kerja bangang dari Pengerusi SPR!!! Dah kantoi satu Malaysia malah dunia pun tahu baru kelam kabut tubuh panel khas untuk kaji kenapa dakwat yang sepatutnya kekal digunapakai dalam PRU13 baru2 tak kekal. Teknik terbaru untuk cover kekantoian tahap mentibang mati beragan..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Weyh!!!!

Brader TUDM yang di tukarkan 24 jam sebab buat laporan polis pasal dakwat ni tu camna? Bermakna dengan pengakuan SPR ni, laporan yang dia buat tu betul. Tak salah pun. Dia dijatuhkan hukuman di tukarkan dalam masa 24 jam dan diturunkan pangkat hanya sebab berkata benar? Dah makin pelik la sistem kat Malaysia ni..

Umpama penipu nak suruh siasat penipu. Lebih kurang macam tu la idea kelakar terbaru dari SPR ni untuk cover kesilapan yang menjadi pertikaian banyak pihak.

Alang2 dah tubuh pasukan khas ni, apa salahnya mintak Pengerusi SPR siasat sekali aduan tentang pengundi berulang, pengundi import dan segala macam aduan yang dikumpul dan ada yang dah dibuat laporan polis dah pun. Jangan SPR hanya memberi alasan tanpa disertakan dengan bukti kukuh. Buat la seperti apa yang disediakan oleh Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli.

Paling buat wa terkedu, tergezut bewak bila wa baca laporan kat sini. SPR ni baru nak kaji cara penggunaan dakwat kekal tu rupanya. Malahan bahan dalam dakwat tu pun depa tak tau boleh kekal atau tak. 

Tapi masa diajukan soalan oleh pihak Pakatan sebelum mengundi dulu, SPR memberi jaminan bahawa dakwat yang digunakan ini kekal dan tak perlu dipertikaikan. Camana tu? Sekarang SPR pulak mengaku yang dakwat tu tak kekal bila dah kantoi.


Kalau la Pengerusi SPR dan Timbalan dia ni orang yang amanah, berintegriti dan bertanggungjawab, sepatutnya depa ni dah letak jawatan kerana kantoi dalam isu dakwat ni. Tapi disebab terbukti ketiga2 aspek tu tak ada pun dalam diri depa, jadi depa buat slamber badak jer la dengan cacian dan makian dari majoriti rakyat Malaysia.

Apa ada hal.. Janji masyyuuk.. Poket musti mau kasi penuh bro...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

11 comments:

  1. Ada orang dah dinanya disebab kerja buta perut bos SPR berkaitan dengan dakwat??????BAHALU BODOH BANGAP buat penilaian MACAM BUDAK-TADIKA..Itulah ada akal yang baik tidak digunakan yg allah kurniakan tak mau guna.Terlebih mengampu inilah jadinya.Kalau nak kekal sejarah pun
    berpada-padalah.Benda dah busuk sampai keusus kata TUN.

    ReplyDelete
  2. "sepatutnya depa ni dah letak jawatan.."

    maunya letal jawatan...
    gaji nak naik 3 kali ganda ada !

    ReplyDelete
  3. Dalam sejarah Malaysia belum ada orang yang melakukan jenayah letak jawatan. Naik pangkat tu sudah barang pasti. Kalaulah tak ada umno amanlah malaysia. Bagusnya kalau umno/bn cuma ujud kat Uganda je.

    ReplyDelete
  4. Pengerusi n Timbalan ingat semua raayat bodoh boleh ditipu. rupax nya ramai yang cerdik tapi Pengerusin Timbalan spr yang bodoh. ditipu oleh pembekal sebab musabat tanya mereka berdua. sekolah jaman Inggeris.

    ReplyDelete
  5. kalau ikut merit kedua orang kuat SPR ni tak layak jadi pengerusin timbalan disebabkab dia menjadi balaci dapat jwatan. nak pakai otak dan fikiran selalu dkena tipu. di tipu olih keranilah, pengurus lah. yang lebih sedih lagi di tipu oleh JKKK umno.

    ReplyDelete
  6. Tubuh pasukan penyiasat? Nak bagi pegawai pi jalan2 kot. Dakwat impot ke? Negara mana? Ada peluang nak bercuti nie... tak guna...habiskan duit rakyat ja...

    ReplyDelete
  7. Kalau luar negara macam Afghanistan, Pakistan dan Amerika Selatan mau kojol dikerjaka rakyat.

    ReplyDelete
  8. aku doakan 22 laknatullah spr ni masok kubor cpt2,jwb lah dgn tuhan nnti..

    ReplyDelete
  9. Depa berdua ni tak takut ke lidah kena potong kat akhirat sebab menipu,,,dan kalau 13 juta Rakyat Malaysia dah mendoakan mereka 22 tu jadi khinzir,,aku tak taulah macammana lagi depa berdua ni yang jadi ketua SoPleaseRock yang bangap tu dan nak teruskan kehidupan hari hari seterusnya.

    ReplyDelete
  10. Timbalan SPR ni daripada RCI Sabah lagi kerjanya menipu. Tak takut pada Allah ke? Islam benarkan tipu? Islam kah kamu?

    ReplyDelete
  11. puki mak lu pengerusi dan timb. SPR...PENIIPU BESAR......lu mati kubur lu penuh tahi....

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...