Thursday, May 23, 2013

Habis la penghasut tegar semua...


Wa memang dah agak dah bila lepas saja PRU 13, sebarang gerakan yang menggugat keselamatan Umno/BN akan dikenakan tindakan tegas. Penggunaan Akta Hasutan akan digunakan untuk menghentikan suara keras rakyat marhaen yang menentang penipuan Umno/BN menerusi proksinya SPR..

Kalau sebelum PRU dulu, kita nampak tindakan yang diambil oleh Umno/BN menerusi KDN agak berhati2 kerana takut isu dipolitikkan yang mana akan menrugikan bagi kempen mereka. Tapi bila selesai semua, sesiapa saja yang menentang walau student sekalipun akan dikenakan tindakan.

Terbaru, Tian Chua, Tamrin Ghaffar dan Penyelaras ABU, Haris Ibrahim pulak ditahan di Balai Polis Jinjang. Paling sadis, Haris Ibrahim kena tahan masa tengah makan.. Klik sini dan sini.

keh keh keh keh keh keh keh..

Makin meriah la Balai Polis Jinjang tu. Tak putus2 rakan2 komrad semua akan bersoladariti disitu hingga dakwaan segala penipuan dan penyalahgunaan kuasa yang berlaku semasa PRU 13 lepas diambil tindakan yang sewajarnya.

Ok! Sekarang wa sikit pelik bila yang ditahan semua ni termasuk Adam Adli adalah mereka2 yang berucap di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur dan Selangor pada 13 Mei lepas. Eh! Masa tu Anwar Ibrahim tak berucap ka? Ahli2 politik senior Pakatan Rakyat takdak yang berucap sama ke masa kat dewan KLSCH tu?

Kalau mereka, pemimpin2 senior Pakatan Rakyat pun ada berucap sama, kenapa tak ditangkap mereka dulu. Kenapa mesti mau tekan Adam Adli? Sampai 3, 4 hari pulak tu kena tahan. Atau mungkin ada 'cubaan tawaran' untuk Adam Adli? Kita tunggu pulak apa cerita Adam masa dia kena tahan? Menarik jugak ni...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh...



No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...