Tuesday, October 9, 2012

Suratkhabar lama!! Suratkhabar lama!!

Memang mengarut betoi la Utusan ni. No wonder la asyik kalah saman jer dengan pemimpin PR. Lu ornag bayangkan isu macam ni pun depa nak publisiti kan. Dengan niat tak ada lain untuk memburuk kan kepimpinan Pakatan Rakyat. Wa copy paste kan petikan dari Utusan tu..

PULAU PINANG . - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu mengakui pernah menemui Pengerusi Parti Komunis Malaya (PKM), Abdullah C.D yang disifatkan sebagai pejuang kemerdekaan Tanah Melayu di Kampung Perdamaian Sukhirin, Narathiwat, Thailand, kira-kira tiga tahun lalu.
Menurut Mohamad, lawatan beliau ke kampung itu adalah atas kapasiti peribadinya dan bukan satu lawatan rasmi mewakili Malaysia dan telah menghadiahkan senaskhah al-Quran kepada Abdullah serta menerima hadiah beberapa buah buku daripada pemimpin utama PKM itu.
Mohamad bagaimanapun menjawab tidak pasti ketika ditanya sama ada beliau mengetahui yang Abdullah ialah pemimpin utama PKM serta Kampung Perdamaian Sukhirin adalah perkampungan khas anggota PKM yang dikhaskan kepada mereka selepas perjanjian damai pada 2 Disember 1989.
-utusan
Eh sesapa saja yang nak pergi buat lawatan kat kampung tu tak salah la bhai! Kawan aku blogger yang sorang tu pun la ni tengah dok atur rancangan nak pi buat lawatan ke Kampung Perdamaian Sukhirin, Thailand tu. 

Bukan apa, cuma anak muda kini bertambah kreatif. Selama ini kita semua di sajikan bahan bacaan yang hanya memihak kepada satu pihak sahaja tanpa pihak lawan nya mampu untuk mempertahankan diri hanya kerana kawalan media dan sebagainya.

Jadi tak salah rasanya jika generasi kini dahaga kan maklumat yang berlawanan dengan arus perdana untuk di buat perbandingan yang mana lebih relevan mempertahankan tanah air dari penjajah.

Bagi wa la kan, suka hati Brader Mat Sabu la nak pi melawat bila pun. Bukan jadi kudis dan bukan minta budget yang di tanggung oleh kerajaan seperti yang di nikmati oleh PM dan laki dia pun. Ehhhh!!! Bini dia. Wa pun konfius yang mana laki, yang mana bini...

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Tak heran la sejak kebelakangan ni suratkhabar lidah pecacai rasmi Umno ni asyik kalah saman jer. Terbaru kena mintak maaf pulak dengan Theresa Kok, MP Seputeh. Seb bek mintak maaf, tidak kena poww lagi dengan PR.

Brader Mat Sabu pun kalau rasa2nya nak buat duit dan publisiti sikit, jumpa lawyer kaji samada kenyataan Utusan ni bleh saman ke tak? Mana tau ada part2 tertentu yang boleh pakai untuk buat saman kat Utusan ni. Biar bankrupt cepat siki dari berleluasa menabur propaganda Umno.

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..



No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...