Wednesday, September 19, 2012

SUARAM : Cubaan membalas dendam di atas isu Scorpene??



Wa tak heran sikit pun bila ada cubaan untuk mengharamkan SUARAM kerana terlalu celupar dan berani. Berani mengheret Perdana Menteri untuk di dakwa di mahakamah Perancis pulak tu.

Mau nya FLOM tak mengamuk dengan mencipta alasan supaya tindakan diambil terhadap SUARAM kerana berani mengheret PM ke dalam isu ini. Bukan setakat Scorpene punya isu jer yang terbongkar nanti, malah misteri model cun dari Monggolia yang di bunuh tanpa sebab dengan cara di bom menggunakan C4 pasti akan terbongkar sama.

Yang peliknya, SUARAM ni dah berdaftar dengan ROS sejak dari tahun 1989 lagi dengan menggunakan SUARA INISIATIF SDN BHD sebagai proksi mereka untuk bergerak sebagai pertubuhan yang sah. Kenapa baru kini pihak KDN baru nak siasat hinggakan sumber kewangan mereka pun turut menjadi pertikaian.

Isu ni sengaja di timbulkan hanya semata2 mahu menutup ketirisan yang telah berjaya di kesan dalam urusan jual beli dalam nilai yang besar serta  melibatkan komisen atau rasuah yang tinggi. 

SUARAM pulak di serang oleh media arus perdana setiap hari kini hanya kerana mereka mendapat dana dari luar. Tuduhan bahawa SUARAM merupakan agen kepada negara asing tanpa bukti yang kukuh merupakan satu tuduhan desperate yang terpaksa di cipta bagi melindungi PM dari di heret untuk di bicarakan di mahkamah Perancis.

Nampak tak kerajaan yang ada sekarang ni begitu terdesak untuk mengekalkan kuasa. Segala agensi kerajaan yang berkaitan akan di perkudakan sepenuhnya hanya untuk memenuhi kehendak Pak Menteri  supaya rahsia dan tembelang mereka tak terbongkar. Sebab itu Pak Menteri bermati2an mempertahan Akta OSA yang selama ini sangat berjasa dalam melindungi rahsia2 kegiatan tidak sihat yang berlaku dalam pentadbiran kerajaan yang di terajui Umno itu.

Untuk maklumat lanjut boleh baca kenyataan terbuka dari SAMM kat sini.


No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...