Friday, November 30, 2012

Aman Palestin Berhad? Telus ke?

Dalam khutbah Jumaat kat masjid Kampar tadi yang di bacakan oleh tuan Khatib ada menyeru supaya umat Islam berjihad dengan cara masing2. Dan yang buat sikit tergezut bila tuan khatib kata derma boleh di salurkan kepada Aman Palestin Berhad. Wa pun terfikir la kenapa pulak mesti ada Berhad?

Wa bukan nak pertikai kan NGO yang di berikan kuasa oleh kerajaan untuk mengutip derma bagi menyalurkan bantuan ke Gaza tu cuma bila wa google kan profile NGO ni, wa tergezut lagi bila ada carta organisasi yang berperingkat2. Klik sini

Bagaimana pihak pengurusan ni punya tugas. Secara sukarela ataupun di bayar gaji? Kalau di bayar gaji, berapa pulak jumlahnya? Berapa pulak gaji sebagai CEO dan pengarah2 dalam Aman Palestin Berhad ni? Itu yang menjadi tanda tanya kat wa sekarang ni. 

Memang sesuatu yang mendukacitakan la kalau yang buat kerja amal macam tapi bergaji besar mengalahkan bos company lain. Dan derma yang di kutip tu wa yakin sebahagiannya hanya akan digunakan untuk membayar gaji CEO dan pengarah2nya sahaja.

Dan yang paling menghilangkan kepercayaan wa kat NGO ni bila yang di lantik menjadi CEO dan pengarah2 terdiri dari kalangan yang menjadi penyokong kuat Umno termasuk dari bekas pimpinan Pas yang mengidamkan YouJizz (unity government).

Kalau ada sesapa yang ada akses ke dalam NGO ni boleh la korek2 tengok berapa jumlah gaji CEO yang di bayar, itupun jika ada laaa...

keh keh keh keh keh keh keh keh...

92 comments:

  1. Bhai Madie...

    Hahaha... itulah cara terbaek bhai kalu nak rembat duit... Kalo lu nak tau... paling senang nak buat duit aderlah dengan cara ujudkan NGO.... hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai C++... Yg wa risau ketelusan Ngo ni.? Kemana dana di salurkan dan apakah ada pemantauan yg ketat kerana umum tahu kalau yg menguruskan duit ini terdiri dari malaun Umno, maka pasti berlaku ketirisan..

      Delete
    2. hanya allah yg berhak menilai sumbangan penderma utk saudara mereka di sana. ko yg x tau ape2 psl islam dan x pnh bg ape2 sumbangan tu duduk je diam2 kat dlm kandang tu.

      Delete
    3. kpd umat islam di luar sana jgn terpedaya dgn anjing2 kafir zionis laknatullah ni. diorg ni cuma nak timbulkan rasa syak dan was2 di hati umat islam supaya tidak memberi bantuan kpd saudara2 kt yg tertindas di luar sana. biarlah allah sahaja yg menilai apa yg kt lakukan utk saudara2 islam kt. jgn biarkan anjing2 kafir ni mengawal akal dan fikiran kt.

      Delete
  2. Lupakan pendapat yang mengatakan tiada jihad sekarang ini, penduduk Palestine terpaksa keluar dari Palestine, HAMAS berjihad tanpa strategi, boikot adalah usaha yang sia-sia.

    Pendapat itu batil !

    http://ohgadisitu.blogspot.com/2012/11/pasti-sedih-orang-palestin-apabila.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ya. Nanti Kala ada petompak masuk rumah..serah suma harta benda. Ambik lah. Buka pintu besar2

      Delete
  3. Da kutip derma 100 ribu... Gaji CEO 70 ribu... Gaji staff lain 20 ribu...
    Maka dgn murah hatinya APB sumbangkan 10 ribu...
    hahaha hihihi huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dapat kutip 100... Sumbang 10
      Klas klass memang klasss

      Delete
    2. x perlu susah2 nak sebarkan fitnah. hanya allah yg berhak menentukan segalanya. korang x pyh nak sibuk2 campur urusan kami orang islam. duduk je korang diam2 dlm kandang tu.

      Delete
  4. Sebagai bekas Ketua Jabatan Perhubungan dan Pemasaran, saya terpanggil untuk menjawab.

    Sememangnya kami dibayar gaji. Gaji saya ketika itu RM1200 dan rakan-rakan saya yang masih bekerja menerima gaji sekitar RM900 - RM1600. Jika bekerja lebih masa sehingga jam 1, 2 pagi pun, kami tiada elaun OT. Apalagi bonus tahunan. Itu semua menjadi jariah.

    Pekerja selayaknya mendapat gaji kerana bekerja secara sepenuh masa. Wang gaji digunakan untuk menyara kehidupan.

    Islam agama yang realistik. Maka sebab itu, antara yang layak menerima asnaf zakat ialah si amil (maksud; pekerja). Sungguhpun amil berkemampuan dan tidak bergantung hidup dengan bahagian zakat itu, Islam tetap memberikannya. Yang bekerja mesti dibayar apalagi itulah tugasan sepenuh masanya.

    Sama juga dalam NGO lain mahupun parti politik, pemegang jawatan diberikan elaun atas hasrat menghargai sumbangan dan khidmatnya. Tinggal lagi sama ada yang diberikan wang itu mengambilnya ataupun tidak.

    Amatlah malang jika kita menjadikan ini satu isu tanpa melihat hukum dan pengamalan Islam itu sendiri.

    Sungguhpun saya sudah tidak lagi berkhidmat di sana, tetapi sememangnya saya pernah terlibat dan tahu duit masuk dan keluar Aman Palestin.

    Sebagai tambahan, banyak NBO di Malaysia mendaftarkan diri di atas status sebah syarikat kerana pendaftaran sebagai pertubuhan sangat melecehkan dan penuh birokrasi. Sebab itu Aqsa Syarif di bawah IKRAM, Islamic Relief, Muslim Care dan lain-lain, semuanya didaftarkan sebagai syarikat yang diperbadankan (BERHAD).

    Sekian perkongsian dan pencerahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DItulis penerangan yg panjang lebar pun masih lagi dangkal blogger ni..Jawapan nyer hanya pada gaji CEO??? Lawakla dan menyedihkan manusia blogger ni.

      Delete
    2. Berbaik sangka jawapannya. Maaf ya, jangan jahil tak bertempat

      Delete
    3. kalau kita tak sokong perjuangan @ tidak menyokong aman palestin, jgn pulak kita menghalang org buat kebaikan @ menyebarkan fitnah atas kebaikan org lain..

      sy sokong Arrazzi Alhafiz Alattas atas contoh mudah diberikan, amil & zakat.

      jangan nk jadi keyboard warrior je pandai..

      Delete
    4. Sentiasa bersangka baik saja. Jika tak mahu menyumbang melalui Aman Palestin atau Aqsa Syarif, kita pun tak kisah. Boleh pergi hntr sendiri ke Palestin. Cuma jgn pertikakan org lain sbg alasan utk tidak mahu menyumbang.

      Delete
    5. Inilah masalah orang Melayu. Perasaan hasad dengki tebal sgt.
      Dah xmo derma sudah lah. Naper nak soal org buat kebajikan?
      Anak isteri kat rumah tu cukup ajaran agama x? Tutup aurat x? Ikut sunnah x?
      Naper nak bagi pendapat x guna otak?

      Delete
    6. inilah dia contoh manusia kafir yg dah beku akalnya dan hitam hatinya. mgkn dah terlampau byk benda2 haram yg dah jd darah dagingnya diberi sejak kecil hingga dewasa. klu dah perangai kedekut tu x perlulah nak sibuk2 dgn hal kami org2 islam ni. simpan je duit kamu tu. saudara2 islam kami pn x heran langsung dgn duit haram kamu tu. ramai lg saudara islam kami yg blh membantu.

      Delete
  5. Kalau kita nak sumbang, sumbanglah seikhlas hati kita. Ingat satu tujuan kita derma adalah untuk masyarakat dan saudara islam kita di Palestine. Kalau benar sumbangan kita tidak sampai ke bumi Palestine, insyallah ada balasannya.Saya bayangkan tugas NGO ini murni. Bukan lah seperti anda bayangkan, dengan hanya mengutip derma dan salurkan begitu sahaja. Pelbagai pihak diperlukan dalam memastikan sumbangan ini sampai ke saudara Islam kita di sana. hanya mereka yang benar-benar berani dan kuat mentalnya yang mampu jalankan tugas ini. Apa sumbangan anda pada saudara Islam kita di Palestine?

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Skrg kat aman palestin, ada promosi derma dan menang. Hadiahnya lumayan, kereta toyota vios,motor yamaha, montain bike, ipad. Kenapa perlu mcm tu...duit2 hadiah tu di ambil dr mana...patutnya duit tu didermakan pada palestin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sy selaku sukarelawan AP. Hadiah tu adalah tajaan dr syarikat2 terlibat. Berhati2 la berkata2. Takut jd fitnah. Lillahitaala.

      Delete
    2. komplen je kejenye

      Delete
    3. fitnah akhir zaman. kamu jawablah bila di Akhirat kelak ditanya oleh Allah swt

      Delete
  8. Saya bangga ada organisasi seperti aman palestine yang bukan hanya berjaya menguruskan duit derma orang ramai, malah menjana pendapatan utk sustain perbelanjaan dan menyumbang lebih lagi kepada palestine. Kalau nak enquire memang boleh, tapi professionallah, tuduhan2 dan pertanyaan2 provokatif Tak membuahkan apa2 hasil. Nak tanya saudara punya blog.. Awak ni menyumbang ke pada palestine setiap bulan/tahun? Kalau ye, baguslah.. Kalau tak.. Huhu.. Refllectlah balik. Yang kedua kalau awak tak menyumbang melalui mana2 NGO, kot mana lagi nak sumbang? Unless sendiri ada direct link lah.. Kalau ada bagus.. Kalau takda, jangan jadikannya alasan utk tak menyumbang sebab di malaysia ni mmg banyak NGO SELAIN AMAN PALESTINE yang boleh bantu anda.. Be objectivelah in your enquiries, jangan main tuduh and bagi figures 70k lah 8klah.. Huhu..

    ReplyDelete
  9. Sy dpt tau Aman Palestin ada buka kilang roti dan pejabat mereka di Palestin yg juga dpt tolong bg pekerjaan dan pantau bantuan yg diberikan. Bg sy ini antara bukti yg kukuh. Andai ada salahguna wang yg didermakan, Allah lebih mgetahui. Cukup la non-muslim pandang serong NGO mcm Aman Palestin ni, kta yg sesama Islam ni cuba la bantu sekadar termampu. Dunia pun dah akhir zaman, sokonglah Palestin, insyAllah Palestin diambang kemenangan krn setahu sy kekalahan yahudi antara petanda besar kiamat. Sorry kalo salah.

    ReplyDelete
  10. Sedihnya saya baca komen2 yang pertama di atas tu. Bagaikan cetek sangat pemikiran orang Islam kini. Lega saya baca komen2 seterusnya, ada juga orang yang berani mempamerkan nama dan berhujah secara objektif, seperti yang disarankan Islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, kalau nak bertanya ada caranya yang lebih manis dalam ISLAM, bukan menuduh membuta tuli seperti tiada agama. Tuan blogger bercakap seperti ada bukti CEO tersebut mggunakan duit amal tersebut. Insaflah dan padamlah entri ini kerana menimbulkan fitnah

      Delete
  11. Itu la dunia akhir zaman.semua hujah gunakn dalil aqli bkn dalil naqli ataupun blandaskan Al-Quran dan sunnah..Nau-Zubbillah-Min-Zaliq!!!

    Sama juga dgn fenomena politik di Malaysia kini baik yg pro kerajaan or sebaliknya banyak dikhuatiri menfitnah tapi xmerasakan mereka mungkin menfitnah.sbb tu ramai ulama yg cerdik pandai byk ambil pendirian berkecuali sbb takut fitnah dunia tersebut. Mereka takut akan azab ALLAH sekiranya terlibat dalam fitnah tersebut.ALLAH hu Alam..

    Sama-sama la kita berdoa dlm hati setiap kali sebelum bg salam selepas bacaan tahiyat akhir semasa solat supaya kita dijauhkan atas 5perkara:
    1) Azab api neraka
    2) Azab kubur
    3) Fitnah Dajal
    4) Fitnah Dunia
    5) Belenggu Hutang

    P/S: dipersilakan mana2 pihak yg lebih berilmu membetulkan atas mana-mana yang salah sekiranya ada n maaf sekiranya ada yang tersinggung.

    ReplyDelete
  12. cetek btul otak bloger ni..lu sbgai og islam ap lu buat utk og palestin yg menderita kt sana?bila ad organisasi yg kutip derma utk salurkan ke sana lu bising..klw nk compare dgn lu yg xbuat pape menyalak mcm anjing halang og nk memderma lg truk ak wa rasa..lg satu klw semua staff buat keje tanpa elaun ko rasa ko nauat ke bhai?

    ReplyDelete
  13. bila tuan punya blog jahil dan tatau apa yg diperkatakan maka dia telah 'mengajak kepada berlakunya fitnah'..

    kalau nak derma (saham akhirat), derma sahaja tak perlu pertikai..
    urusan Allah lah yang 'menyampaikan' sumbagan / derma anda kepada sasaran.. tak perlu nak siasat² mana pergi duit.. bla bla bla..

    "dok tahu, gi ngaji..!!" (UAI)

    ReplyDelete
  14. Yes.. mmg cetek pemikiran blogger ini. Hanya Tuhan la membalas niat org yang menderma dan org2 yg menguruskan nyer. Tidak salah untuk menyelidik organisasi seperti ini tetapi janganla terlalu dangkal pemikiran menyimpulkan sesuatu yang tidak pasti tetapi hanya mendatangkan dosa.

    Kalaupun badan2 sebegini dikelolakan oleh pihak pembangkang mahupun kerajaan mengapa perlu bersikap sinis? Adakah apabila UMNO ker, PAS or PR ataupun BN sekalipun melakukan setiap perkara perlu menjadi tanda Tanya dan membuat rumusan apa yg dilakukan adalah untuk kepentingan sendiri??

    Saya malu saudara ini seorang Islam dan Melayu..Sedarlah saudara bahawa saudara hidup di bumi Malaysia masih sihat, bebas kesana kemari dan jika ada kesusahan yg dialami hanyalah untuk saudara perbaiki diri lagi dan maju kehadapan bukan dengan menunjuk jari pihak lain yg patut bertanggungjawab.

    Dan lagi menyedihkan ramai pula yg berfikiran cetek seperti saudara dengan menerima dan mengiyakan apa sahaja yg di tulis .

    ReplyDelete
  15. Blogger yg bodoh+bingai, hanya makan sentimen dan fitnah..rosakla bgsa dan negara klu ramai rkyat mlaysia mcm ko!

    ReplyDelete
  16. Oh terlupe, blogger x kisah klu dikategorikan sbg bodoh n bingai, mmg bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak perlu cenggitu. nak nasihat kena berhikmah okeh? :)

      Delete
  17. apa yg ganjilnya ada carta organisasi? mana2 pertubuhan,kelab,persatuan atau ahli yang ramai mmg kena ada organisasi..kat skolah pun ada organisasi..kenapa mesti ada CEO dan pengarah?pertubuhan Aman Palestin pun organisasi yg pesat dan bnyak dana yg diberi dermawan yg perlu diuruskan..bukan hanya Aman Palestin, pertubuhan lain pun ada jgak CEO sperti MRA dan yayasan lain..bukan nak back-up semata2..tetapi janganlah membiasakan diri dengan bersangka buruk kat orang..kata2 Ustaz Azhar Idrus..FIKIRKAN KEBAIKAN ORANG LEBIH BAIK DARIPADA FIKIRKAN KEBAIKAN DIRI SENDIRI..

    ReplyDelete
  18. apa yg ganjilnya ada carta organisasi? mana2 pertubuhan,kelab,persatuan atau ahli yang ramai mmg kena ada organisasi..kat skolah pun ada organisasi..kenapa mesti ada CEO dan pengarah?pertubuhan Aman Palestin pun organisasi yg pesat dan bnyak dana yg diberi dermawan yg perlu diuruskan..bukan hanya Aman Palestin, pertubuhan lain pun ada jgak CEO sperti MRA dan yayasan lain..bukan nak back-up semata2..tetapi janganlah membiasakan diri dengan bersangka buruk kat orang..kata2 Ustaz Azhar Idrus..FIKIRKAN KEBAIKAN ORANG LEBIH BAIK DARIPADA FIKIRKAN KEBAIKAN DIRI SENDIRI..

    ReplyDelete
  19. Aku rapat dgn ramai member di aman palestin. Apa yg peliknya baru2 ni dia org pergi UK sebulan. Semua ditanggung. Berapa RM dah guna tu. Gaji dapat. Lebih mengejutkan lg ada staff aman palestin dpt elaun RM13000. Wow! Minggu dpn mereka ke Algeria pula. Kos lg. Diit sapa tu mereka guna. Ramai yg bijak kat atss ni tlg la jwb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pn rapat gak dngn member di aman palestin. ternyata apa yg ko cakap ni adalah fitnah semata. mmg diorng hantar staf g sn. tp tu di taja oleh sebuah sykt logistic. tuk penginapan lak ditaja oleh sorang owner homestay kt edgware road. n ke algeria tu,, xpnah langsung diorng jejakkn kaki ke sana. neraka la tempat ko sbb menyebarkan fitnah. tahniah. ur place have been granted in hell

      Delete
    2. jahil dan dangkal. kalau taknak membantu dok diam2..jgn buat fitnah

      Delete
    3. Ckp sampah ko ni..

      Delete
  20. Jawapan nya kita xtahu apa yg mereka buat di UK or di Algeriaor di mana2 pun.berkaitan dgn Gaji pun sy xsure itu dibolehkn ke or x so kalu xtahu lbh baik diam kan.lebih baik kita bersangka baik sehingga kita betul2 yakin dan cnfirm sekiranya mereka ada menyalah gunakan dana.sekira penyelidik ada bukti kemukakan pada pihak berkuasa.cuma kita takut jadi fitnah je sbb tu ingatkan sbb kita sesama saudara seIslam.bahaya bro kalau2 kita semberono je melatah!

    ReplyDelete
  21. Kenapa nak menyalahkan blogger ni? Dia hanya membangkitkan satu isu. Ini sumbangan dia kepada agama dan umat, dia membuka minda, mengajak orang yang bodoh supaya berfikir.

    Sejak bila menyelidiki kebenaran dianggap provokatif? Sampai nak mengaitkan sumbangan blogger kepada Palestin dan sebagainya. Singkat betul fikiran orang yang komen macam ni. Apa, nak beramal perlu sumbang kepada Palestin sahaja ke? Ini cara blogger ni beramal---Tolonglah buka sikit minda kepada yang menuduh blogger ni bermacam2.

    Kalau kata lillahitaala, tak payahla ambil bayaran. Itu baru lillahitaala. Sepatutnya yang bekerja dengan APB ni anak orang2 kaya, anak datuk2, yang tak perlukan kepada gaji bulanan; ataupun hamba Allah yang memang nk kerja semata2 kerana Allah dan secara sukarela. Kalau nk bergaji dan sebagainya, eloklah kerja government, atau kat bank atau syarikat swasta.

    APB sepatutnya diwujudkan dengan skeletal staff saja, bukan sampai ada carta organisasi berperingkat2. APB ni bukan diwujudkan untuk create peluang pekerjaan, tapi untuk bantu orang Palestin.

    Tolonglah reflect balik apa rationale penubuhan APB ni; kalau setakat nak syok sendiri pergi UK, Algeria dan merata2 tempat dengan duit organisasi kononnya untuk study tour dan belajar itu dan ini, lebih baik tak payah.

    Pergi saja Indonesia kalau nak belajar cara membangunkan aktivisme. Muhammadiyah Indonesia dah berdiri dekat 100 tahun----mereka lebih faham tentang aktivisme daripada kita. Tak payah nak menyibuk pergi Algeria, UK etc etc kerana Malaysia ni macam nyamuk saja kat persada antarabangsa. Kita takder voice, bukan ahli Security Council. Tak perlulah nak syok sendiri kononnya kita berpengaruh sangat.



    ReplyDelete
    Replies
    1. ye betullah sellene, mmg bagus dngr pendapat ko. ngn blog GAY pn ko ikuti kan, mantap. mantap puihhh ! cam lahanat!

      Delete
    2. Sellena, memanglah kita hanyalah sebuah negara yang kecil tapi itu tak bermakna kita patut mendiamkan diri sahaja. nak harapkan negara2 pengaruh besar tu tak payah lah sebab mereka yg menyebabkan hampir semua kemusnahan di seluruh dunia hari ini. Awak tak paham apa tujuan APB. Apa kata pergi selidik dahulu bukan membuta tuli going against something hanya sebab fahaman politik. awak dengan blogger sampah ni sama je. terlalu taksub dengan politik. misi kemanusiaan palestin adalah keutamaan skrg. semoga anda muhasabah diri. blogger ini jelas hendak memburukkan APB. bukan hendak mengajak orang berfikir sbb dia pun nampak tak berfikir tapi dia hendak mengajak orang utk buruk sangka. sama macam awak. kalau awak taknak bantu takperlu la nak patahkan semangat orang lain yg ingin membantu. kesian rakyat Palestin.

      Delete
    3. ini sekor lg beruk yg kejenya tau nak hentam tp satu sumbangan pn x de. klu dah spesis kedekut tu dok diam je x pyh nak sibuk hal orh. biar allah je yg menilai sumbangan org lain. ko tu kapi apa yg ko tau.

      Delete
    4. harapnye si beruk laknat ni diberi petunjuk oleh allah. jgn nak sibuk mengacau org islam lain yg nak membantu saudara mereka. duduk je diam kat dlm kandang tu.

      Delete
  22. Aman Palestin akan membawa perkara ini ke mahkamah. Pemilik blog jangan menyangka anda boleh membuat apa jua fitnah terhadap Aman Palestin tanpa perlu bertanggungjawab terhadap akibatnya.

    Ust Salman,
    Pegawai Eksekutif Aman Palestin
    03-89267019
    salman.amanpalestin@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruskan usaha anda demi menjaga nama baik aman palestin. manusia2 berotak lembo mcm empunya blog nih kena bagi pengajaran sikit.

      Delete
  23. Betullah sallene. Saya lebih suka dengan Yayasan Amal. Kita derma 10k dia bagi 10k ke Palestine. Semua AJKnya ada pekerjaan sendiri. Presidennya buka kedai jual lampu. Masa nk sampaikan sumbangan ke Palestine dia buka pulak sesiapa nk derma tiket. Sahabat saya pegi sana guna duit poket sendiri...

    ReplyDelete
  24. Betullah sallene. Saya lebih suka dengan Yayasan Amal. Kita derma 10k dia bagi 10k ke Palestine. Semua AJKnya ada pekerjaan sendiri. Presidennya buka kedai jual lampu. Masa nk sampaikan sumbangan ke Palestine dia buka pulak sesiapa nk derma tiket. Sahabat saya pegi sana guna duit poket sendiri...

    ReplyDelete
  25. ye betullah sellene, mmg bagus dngr pendapat ko. ngn blog GAY pn ko ikuti kan, mantap. mantap puihhh ! cam lahanat!

    ReplyDelete
  26. ni la blogger paling bangsat pnah aku jupe. suka wat fitnah. ni bukan blogger da ni,. ni tahap dajal

    ReplyDelete
  27. Untuk berlaku adil (dan kalau pemilik blog ini professional dan objektif), tolong buat perbandingan di antara semua NGO yang wujud untuk tujuan membantu rakyat Palestin, contoh: Aman Palestin, Aqsa Syarif, HALUAN Palestin dan juga institusi-institusi lain seperti Yayasan Amal, Islamic Relief, MERCY dan seumpamanya.

    Selidiki juga berapa peratuskah yang masing-masing ambil dari sumbangan orang ramai?

    Adakah akaun mereka diaudit?

    Apakah bukti-bukti dan projek-projek yang mereka telah buat di Palestin.

    Adakah mereka semua mempunyai cawangan-cawangan lain di Malaysia atau di Palestin.

    Berapakah gaji masing-masing kakitangan, sukarelawan dan pengurusan tertinggi mereka?

    Adakah mereka mempunyai pekerjaan-pekerjaan lain?


    Dan kalau semua jawapan di atas masih belum dapat memuaskan hawa nafsu pemilik blog ini dan manusia yang seangkatan dengannya, maka dipersilakan buat laporan ke SPRM, Bank Negara, IPD cawangan Jenayah Komersial dan seumpamanya.

    Apa macam? Tuanpunya blog ada branee ke?

    ReplyDelete
  28. apasal lah asik nk kira gaji org... saya yakin pihak pengurusan Amal Palestin org2 yg berilmu..
    mereka lebih tahu halal haram duit yg mereka guna sebagai makanan dan nafkah anak bini.

    renung2kanlah whai encik...gaji encik bloger ni bersih sangat dah ke???

    kalau xberapa pasti dengan hal yang nak dibincangkan xperlulah menimbulkan kontroversi semacam ini..sgt lah memalukan......

    didoakn semoga kita semua dijauhkan dari menjadi punca agama kita terfitnah/punca pecah belahnya umat islam...nauzubillah..

    ReplyDelete
  29. Astaghfirullahalazim. Benda ni pun jadi hal ke. Jangan pasal mulut, ramai yang marahkan kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ORANG PAS RUPANYE...

      Delete
    2. ORG PAS NI KALAU DIA DERMA DENGAN SEIKHLAS-IKHLASNYA ADALAH SEMASA DERMA KE KANTUNG OSTAD DIORANG YG SELALU BUAT CERAMAH BILA DH KEPUTUSAN DUIT DAPUR...HEHEHE

      Delete
  30. kalau tak nak menambah dosa baik ko padamkan je entri ni... Ko bayangkanlah kalau ko mati sekrang ni... entri masih dibaca dan dibaca dan ada yang percaya dan ada yang sebarkan... camana lah agaknya yek.. tak sempat nak padam entri ni..

    ReplyDelete
  31. Allah, aku sebagai sukarelawan aman palestin faham gerak kerja dan bagaimana saluran elaun itu diberi, please jgn main tuduh, awak da berbuat fitnah ke seluruh tenaga kerja aman pelestin dan org yg mmpercayai aman palestin, Igtlah nak, neraka itu luas, syurga itu juga luas..kalau fitnah jd kebanggan kau dlm menghentam org, fhm2 lah syg. bkan tugas aku masukkan kau ke syurga atau neraka.

    ReplyDelete
  32. Diorg yg bekerja pon sbnya bnyak kluarkn sumbangan wang ringgit.

    ReplyDelete
  33. Bodoh punya blogger..

    ReplyDelete
  34. Allahumma, berilah kepada kami kebaikan di dunia dan akhirat dan peliharalah kami dari azab neraka dan masukkanlah kami ke dalam syurga beserta orang-orang yang berbakti wahai Tuhan yang mulia, pemgampun dan mengusai sekalian alam. Amin Ya Rabbul Alamin...

    ReplyDelete
  35. Menuduh tanpa bukti sangat besar dosanya. Ia tidak selari dngan hukum islam.

    ReplyDelete
  36. Apalah agaknya sumbangan blogger untuk Palestine? Sudah anda ke sana hantar sumbangan? Duduk mencari salah itu dan ini tanpa buat apa-apa adalah suatu yang sia2. Kalau anda ke sana nak hantar sumbangan war warkan kepada kami ya. Kalau nak ke sana, beli tiket sendiri saya setujulah nak sumbangkan. Heboh sangat gaji orang. Kalau nak derma, derma jerlah, jangan bising2. Nanti kalau buat NGO kerja sepenuh masa, gaji jangan ambil sumbangan orang lain ya. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Die sumbangkan pahala pada org yg die fitnah...

      Delete
  37. xthu ap pemikiran blogger ni. utk spe2 y kedekut xnk derma jgn bising2 ok? jgn heret org lain supaya fikir y bukn2 n xderma... aduyai...

    ReplyDelete
  38. wa suka kat lu angkat ini isu..................niat jadi amil je terus dapat satu bahagian.............mcdy, coca cola pun buat macam ni gak

    ReplyDelete
  39. Nak tahu gaji CEO diaorg, boleh tanya sendiri pada Aman Palestin. Bukannya sekadar buat entri dan sekadar bersangka sangka buruk.

    Dan awak tu buat apa pada Palestin?

    ReplyDelete
  40. Niat ikhlas untuk membantu saudara sesama Islam. Setiap perbuatan baik pasti diberi ganjaran oleh Allah.

    ReplyDelete
  41. Ya Allah, jadikanlah blogger ini orang yang baik2, lembutkanlah hatinya agar melaksanakan perbuatan yang baik2 sahaja, hindarilah blogger ini dari melakukan perbuatan keji selepas ini Ya Allah, Kau jadikanlah blogger ini orang yang soleh Ya Allah, sesungguhnya manusia tak lari dari kejahilan kesilapan Ya Allah, kepadaMu aku memohon Ya Allah, jangan kerana secebis fitnah ini Ya Allah Kau menurunkan bala kepada kami yang lain, kami tidak sanggup menghadapinya, suburkanlah jiwa kami semua dengan iman dan sifat husnul khatimah, semoga blogger ini terima hidayahmu dan aman palestin dapat berjalan baik membantu saudaraku di luar sana.. Amin Ya Rabbal Alamin.. (Bacalah qunut nazilah selalu, saya sayang islam, saya sayang semua)

    ReplyDelete
  42. VISI

    Menjadi sebuah badan yang menjadi sumber rujukan (Marji'iyyah) dengan mengambil peranan memberikan pertolongan (An-Nusrah) serta sokongan (Ad-Da'mu) kepada rakyat Palestin untuk menikmati kehidupan yang aman sejahtera dengan memiliki model institusi yang profesional dan berkualiti yang meraikan ketelusan, amanah dan kesungguhan (Jiddiyyah).


    MISI

    Menerapkan kesedaran dan keinsafan dalam hati sanubari umat Islam di Malaysia untuk membantu saudara mereka di Palestin sebagai satu ummah yang bersaudara, dan kepada yang bukan Islam sebagai rasa kemanusiaan yang tidak terbela sehingga kini.
    Membina projek yang nyata di dalam pelbagai bidang di bumi Palestin untuk membantu mereka membina masa depan dan meneruskan kehidupan, disamping menampung keperluan-keperluan segera yang diperlukan.

    ReplyDelete
  43. Astaghfirullah.. Blogger hanya bertanya.. Dia tak pasti.. Korang jawap je la kalo tau.. Bg dia sedar.. Itu je.. Ni post yg dh bertahun dh korang komen and herdik2 dia.. Yang tak tahan siap ada nak amik tindakan lagi.. Nama Ustaz.. Patut nya kalo rasa org tu kurang pasti sesuatu perkara yg kita tahu.. Bagi lah pencerahan dekat dia.. 😩Haizzz
    Mmg mungkin cara penulisan dia tak bagus ke apa ke, bg la dia pencerahan..

    Patut semua bagi comment mcm "Arrazzi Alhafiz AlattasDecember 5, 2012 at 12:34 PM"

    Ni baru betul comment yg memberi pencerahan.. Bgtau org kenapa perlu ada "Berhad" etc. Saya pun confuse memula kenapa ada Berhad, sbb saya mmg tak tahu. Nasib ada comment macam ni.. Baru lah saya faham... Bkn nye comment dok herdik dok maki je.. Sampai sudah la semua org tak faham..

    Renung2 kan lah...

    Assalamualaikum, selamat berpuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ***Memang sesuatu yang mendukacitakan la kalau yang buat kerja amal macam tapi bergaji besar mengalahkan bos company lain. Dan derma yang di kutip tu wa yakin sebahagiannya hanya akan digunakan untuk membayar gaji CEO dan pengarah2nya sahaja.

      ***Dan yang paling menghilangkan kepercayaan wa kat NGO ni bila yang di lantik menjadi CEO dan pengarah2 terdiri dari kalangan yang menjadi penyokong kuat Umno termasuk dari bekas pimpinan Pas yang mengidamkan YouJizz (unity government).

      Kalo anda rasa ini hanyalah soalan, bukan tuduhan yang bertujuan menjatuhkan kredibiliti Aman Palestin dan tidak wajar diambil tindakan oleh pihak yang berkaitan terutamanya AP sendiri, sila kaji lebih dalam lagi. Sedangkan politician pon boleh saman orang pasal isu peribadi, inikan organisasi yang berkhidmat untuk membantu palestin.

      Delete
  44. Yang bodohnya adalah org bodoh yang membuat andaian sendiri. penuh dengan hujah. tapi dangkal macam keldai. seperti kebanyakan komentar.

    ReplyDelete
  45. Blogger bdoh...hdup segan mati x mau.. da xnk derma duk diam2

    ReplyDelete
  46. Derma aje ler.... dah dapat pahala. Apa yang complicated sangat :-(

    ReplyDelete
  47. saya da menderma. anda bila lagi?

    ReplyDelete
  48. Blogger jgn sebar perkara yg tidak diketahui hujung pangkal. ada baiknya anda sertai dulu AP, siasat sendiri perkara ini drpd anda pertikai itu ini dn mendatangkn fitnah kpda pihak AP. sy yakin anda org Islam dn sy harap anda terapkn nilai dn budaya masyarakat Islam dlm diri anda.

    ReplyDelete
  49. sudah-sudah la tu...insyaallah blogger dah sedar n faham....
    selamat berpuasa...teruskan menderma hanya itu harta yg membantu kita diakhirat kelak

    ReplyDelete
  50. macam mana orang Palestin boleh datang ke Malaysia dan memberi sumbangan ke masjid-masjid..yang peliknya mereka hanya minta kita mendoakan kemenangan Islam..tentunya duit mereka dah melimpah ruah..bayangkan kalau satu masjid yang mereka hadir..diberikan sumbangan hampir puluh ribu...kisah ni benar sebab baru tolong hantar ayah pergi bank..tunaikan cek..

    ReplyDelete
  51. Hai blogger dangkal jangan tulis kalau tak tahu itu fitnah namanya kalau tak mahu derma jangan banyak cakap sedarlah diri kubur kata mari rumah kata pergi

    ReplyDelete
  52. kpd umat islam di luar sana jgn terpengaruh dgn blogger anjing kafir zionis laknat ni serta para pengikutnya. memang perangai dan sifat munafiq mereka ni utk membantu memudahkan kerja sahabat zionis mrk utk mempengaruhi umat islam supaya tidak membantu saudara2 mrk dgn cara menanam rasa was2 di hati. jgn takut utk menderma wahai umat islam semua krn allah pasti akan membalas setiap kebaikan hamba2nya. insyaallah.

    ReplyDelete
  53. Apa lah manusia sekarang. Atleast ada jgk NGO yg prihatin. Mmg dah byk diorg hntar bantuan ke sana. Raya qurban pun buat qurban beratus ekor lembu. Tuan punya blog pls la jgn nak melakukan blog ngn cite2 x berfaedah macam ni. Murahan sgt hahahah. Camnilah tuan tanah ye, klu rasa nk derma tu derma je la. Klu x nak derma tu xpyh nak ajak org beramai2 supaya x derma.

    ReplyDelete
  54. Salam Tuan,

    bolehlah x tuan update artikel ni,bahagian klik sini tu x dapat baca tuan,saya tahu rakyat malaysia memang suka diperbodhkan dengan macam2 badan,persatuan itu x termasuk mlm lagi,dgn dapat pergi hajinya teruskan pendedahan tuan.

    teima kasih

    ReplyDelete
  55. Assalamualaikum.. sya baru nak berniat korban kat aman pelistina ini.. bila baca komen bloger timbul was was.. ya Allah berila petunjuk ... aamiin

    ReplyDelete
    Replies
    1. if u want to do something good, then just do it. ignore this type of people. ada kisah di zaman nabi seorang dermawan tersalah derma pada pelacur, pencuri dan si kaya. dermawan tersebut sedih sebab tak mampu tolong orang miskin. tapi allah terima sedekah dia.. sidebabkan sedekah yang ikhlas, pelacur, pencuri & si kaya tersebut bertaubat daripada mencuri, melacur & berubah menjadi dermawan..

      Yang baik datang dari Allah. Yang kurang adalah khilaf saya sendiri..

      Delete
  56. Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen.. Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

    Kau punya blog, kami tak halang. Tapi kau kena la bertanggungjawab atas kau punya blog.. Kau nak fitnah ke, nak nak apa ke, selamat menjawab di akhirat sana. Ada Kami Kesah?

    kesiannya blogger ni..

    ReplyDelete
  57. where is your source? semua orang boleh cakap klau takde bukti. proof your source first la bro... nenek aku pun boleh cakap ceo gaji besau.. sumbangan ke Palestin nya sikit. lanjiaoo

    ReplyDelete
  58. Hey, Yannade.. Hampa kalu cakap saja xda bukti, jangan cakapla.. buat dosa saja dok fitnah xtentu hala... Baik diam daripada bagi info xberasas. kalu ada bukti tunjuk sekali la bro..

    ReplyDelete
  59. Lu xkesah sebab lu xkesah atas apa yg berlaku di palestin... cuba bayangkan keluarga lu nanti ada masalah.. baru lu pk nak mintak tolong org..

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...