Monday, July 2, 2012

Sejarah dan asal usul Rosmah Mansor

Ni sambungan dari kisah isteri pertama PM Najib. Dalam posting wa yang sini dan sini, wa cuma nak jelaskan bahawa yang sepatutnya menjadi isteri pertama PM Najib bukan lah Rosmah Mansor seperti yang di ketahui kini.


Oleh itu, wa korek pulak siapakah wanita 'hebat' yang berjaya merampas PM Najib dari tangan isterinya yang sah, malah PM Najib sanggup meninggalkan anak bini dia hanya kerana ingin membina hidup bersama Rosmah Mansor.


Datin Paduka Seri Hajah Rosmah Mansor ialah isteri kepada Perdana Menteri Malaysia ke-6 Dato' Seri Haji Mohd Najib bin Abdul Razak namun beliau bukanlah isteri yang pertama bagi PM Najib. Beliau dilahirkan di Kuala Pilah, Negeri Sembilan pada 1951. Beliau merupakan canselor Universiti Industri Selangor (UNISEL) semasa di era pemerintahan Umno/BN di Selangor dulu.


Beliau merupakan isteri yang kedua bagi PM Najib. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang anak, Norashman dan Nooryana Narjawa. Beliau jugak mempunyai seorang anak, Azrene Soraya hasil daripada perkahwinan beliau yang pertama dengan Farith Ismeth Amir, pembaca berita Dunia Jam 10 di RTM. Ibu beliau berasal dari Kampung Mertang, Seri Menanti, Negeri Sembilan.


Ramai yang tidak mengetahui kisah sebenarnya bagaimana Rosmah Mansor berjaya mendapatkan PM Najib dari bekas isterinya, Tengku Puteri Zainah iaitu seorang kerabat raja sebuah negeri di Pantai Timur. Ketika itu PM Najib adalah MB Pahang pada usia yang terlalu muda. Menurut maklumat, Rosmah Mansor senantiasa berkunjung ke pejabat MB Pahang untuk bertemu PM Najib. Beliau dibawa oleh rakan karibnya iaitu Datuk Maznah Mazlan yang kini menjadi Timbalan Menteri dan ADUN Muadzam Shah.


Khabarnya, boleh dikatakan setiap hari Rosmah Mansor akan mengadap PM Najib, dan setiap kali itulah jugak lah hanya Rosmah yang dibenarkan naik ke Pejabat MB Pahang, lain-lain orang tidak dibenarkan masuk. Kejadian dan mungkin boleh di kategorikan sebagai skandal itu berlaku agak lama, hinggakan PM Najib ketika itu terpaksa mengarahkan pihak-pihak tertentu untuk  mengalihkan kenderaan rasmi MB untuk membuktikan bahawa beliau tiada di pejabat setiap kali Rosmah Mansor datang. Peliknya, Maznah hanya menunggu di lobi Wisma Sri Pahang tempat kejadian ini berlaku.


Hubungan pelik Rosmah Mansor  yang datang ke pejabat ini berlarutan agak lama, hinggalah ditemui isteri PM Najib dikatakan terkena penyakit misteri yang sukar diubati. Maka dengan alasan itu akhirnya, PM Najib menceraikan isterinya dan sanggup berkahwin dengan Rosmah Mansor setelah membayar sekian harga kepada pemilik Rosmah Mansor yang sah ketika itu.


Entah berapa harga yang telah dibayar oleh PM Najib pun tidak pasti, mungkin ratus ribu RM atau juta RM agaknya. Akhirnya berjayalah Rosmah Mansor memiliki PM Najib, dan menurut maklumat maka bermulalah agenda Rosmah Mansor untuk menjadi orang nombor satu. Ini didedahkan kepada rakan-rakan rapatnya dan juga Maznah Mazlan. Berbanggalah Rosmah Mansor kerana memiliki lelaki seperti PM Najib Razak, seorang anak bekas Perdana Menteri yang amat disayangi rakyat satu ketika dulu.


Hasratnya untuk menjadi wanita nombor satu tercapai seketika tatkala isteri bekas Perdana Menteri Pak Lah, iaitu Hindon meninggal dunia akibat penyakit barahnya. Namun, perjalanan Rosmah Mansor sedikit terhalang selepas Pak Lah berkahwin kali kedua dengan Jeane Abdullah. Akhirnya hajat itu terbantut, namun usahanya tetap berjalan.


Rosmah Mansor terus melangkah dan melangkah, segala yang menghalang langkah PM Najib pasti akan diketepikan. Maka wujudlah berbagai skandal yang mengaitkan namanya seperti kes Altantunya, isu pembelian kapal selam dan jet sukhoi, isu pakaian seragam pelatih PLKN dan banyak lagi. Perjalanan Rosmah Mansor sedikit terencat dengan isu-isu ini. Namun, baginya perjalanan semakin hampir cuma masanya belum tiba.


Akhirnya kini, Rosmah Mansor sudah hampir berada dikemuncaknya. Kelibat beliau lebih hebat dari mana-mana isteri raja-raja Melayu atau Perdana Menteri sebelum ini. Kemana PM Najib pergi, maka beliau tetap akan mengekorinya. Beliau terlalu marah jika wajahnya tidak dipaparkan di media ketika beliau berada bersama PM Najib dalam mana-mana acara rasmi.


Pernah terjadi sebuah stesyen televisyen swasta di beri surat "tunjuk sebab", gara-gara mengambil gambar PM Najib dengan ternampak hanya tangannya sahaja di kaca TV. Rosmah Mansor tidak suka ini terjadi, beliau memberi amaran "tunggulah beliau jadi wanita nombor satu negara nanti".


Katanya itu masih terpahat di minda dikalangan wartawan media terbabit. Mereka takut dengan amaran Rosmah Mansor. Beliau kini sedang mengatur strategi agar tidak ada orang yang menggagalkan rancangannya itu. Jika ada pasti "dipastikan" mereka akan gagal termasuklah Pak Lah, Anwar dan lain-lain lagi. Masa semakin tipis dan beliau harus berwaspada. Khabarnya beliau sudah mula berangan-angan untuk berada di Pejabat Perdana Menteri, bukannya PM Najib.


Bagi memastikan semua pihak berbuat baik dengannya, maka beliau telah membelikan jam-jam tangan yang nilainya jutaan ringgit untuk diberikan kepada isteri-isteri pembesar negara dan raja-raja Melayu. Beliau sanggup lakukan semua ini demi mendapat sokongan dan yakin PM Najib akan menjadi orang nombor satu negara dan beliau bakal ditabalkan sebagai "wanita nombor satu".


Apakah hasratnya itu akan tercapai?. Rakyat dapat membayangkan, apakah akan terjadi jika beliau berjaya dengan impiannya ini?. Ada yang gusar dan takut apakah yang akan berlaku kepada rakyat terutamanya musuh PM Najib dalam pakatan pembangkang.


Terdapat juga khabar angin mengatakan Tun Madey ada memberi "kata dua" kepada PM Najib, jika beliau ingin mengejar impiannya itu beliau harus "lepaskan Rosmah". Ini kerana Tun Madey tahu siapa Rosmah Mansor dan apakah kaitannya dengan skandal-skandal yang dimaksudkan. Apapun, sama-samalah kita nantikan perjalanan Rosmah sebagai "wanita nombor satu" selepas ini.


Sumber : blogslucumenarik.blogspot.com


P/S : Lagi sambungan akan hadir dalam masa terdekat. Jenuh wa googlekan semata2 nak memberi pencerahan kepada semua siapa sebenarnya FLOM itu sebenarnya.

Mungkin lepas ni kita korek pulak harta benda bernilai jutaan RM yang dah menjadi milik Rosmah Mansor sejak bergelar wanita pertama Malaysia.

52 comments:

  1. Replies
    1. "Beliau merupakan isteri yang kedua bagi PM Najib. Hasil perkahwinan tersebut, mereka dikurniakan dua orang anak, Norashman dan Nooryana Narjawa. Beliau jugak mempunyai seorang anak, Azrene Soraya hasil daripada perkahwinan beliau yang pertama dengan Farith Ismeth Amir, pembaca berita Dunia Jam 10 di RTM."
      ===========================================

      Di atas ni sah2 cerita palsu, fitnah & dongeng. Rosmah tak pernah berkahwin dgn Farith Ismeth Amir pembaca berita RTM. Aku tahu lah sbb suami pertama Rosmah ialah Aziz Nongchik, ayah kpd Azrene Soraya Aziz (isteri celebrity chef Dato' Fazley) & Riza Aziz. Aku tahulah sbb Aziz classmate aku masa di MCKK. Mereka berdua kemudian bersama-sama belajar di Universiti Malaya. Mereka berkawan sejak Aziz bersekolah di MCVKK dan Rosmah di Kolej Tunku Khurshiah, Seremban. Kedua-duanya berasalal dari Seremban.

      Suaminya yg kedua dan kekal hingga sekarang ialah DS Najib Tun Razak.

      Penafian Farid Ismeth -

      https://www.youtube.com/watch?v=JxTL1W_5Tg0

      Delete
  2. penyebar benda yang xbetul adalah fitnah.. nampak sngt fakta pesong..

    ReplyDelete
    Replies
    1. okay la jadi macai, dari jadi pak turut mcm ko.. bodoh punya melayu kutuk bangsa sendiri

      Delete
    2. Bodoh. Mmg betul ni bukan fitnah. Saya tau kau x dpt terima hakikat sebab kau macai penjilat yg bercita cita mau jilat c rosmah. Saya tau kau stim tgk c rosmah tu palui

      Delete
    3. amacam sume tahun 2018 ni..ade lagi penjilat rosmah?lol

      Delete
  3. Semoga aku tidak dilibatkan Allah berdosa membaca berta ini.

    ReplyDelete
  4. urusan dia dgn tuhan

    ReplyDelete
  5. Jangan Layan Mamat ni

    ReplyDelete
  6. Kits doakan begini aje tanpa menuduh sesiapa..
    Ya Allah.. Sesungguhnya Engkaulah pemilik sekalian alam..
    Ya Allah.. Kau binasakanlah segala kejahatan ini sebagaimana Engkau binasakan kejahatan firaun...

    Seandainya tulisan ini palsu maka ya Allah, Kau binasakanlah penulisnya... & seandai tulisan INI benar maka Engkau binasakanlah dia...
    Sesungguhnya Engkau ya Allah yang Maha Mengetahui...
    Amin... Amin... Ya Allah... Tuhan pemilik sekalian alam...

    ReplyDelete
  7. Kits doakan begini aje tanpa menuduh sesiapa..
    Ya Allah.. Sesungguhnya Engkaulah pemilik sekalian alam..
    Ya Allah.. Kau binasakanlah segala kejahatan ini sebagaimana Engkau binasakan kejahatan firaun...

    Seandainya tulisan ini palsu maka ya Allah, Kau binasakanlah penulisnya... & seandai tulisan INI benar maka Engkau binasakanlah dia...
    Sesungguhnya Engkau ya Allah yang Maha Mengetahui...
    Amin... Amin... Ya Allah... Tuhan pemilik sekalian alam...

    ReplyDelete
  8. Doa yg terbaik utk negara dan seisinya, sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. in islam we have kiffarah, mean what u give u get back . btw thanks utk perkongsian ini

    ReplyDelete
  9. ini rupanya penyebar fitnah..

    ReplyDelete
  10. #BukanHalAku
    #Kipidap
    #Jilaka
    #Macaiker

    ReplyDelete
  11. Blog ini di dalam pemerhatian pihak berkuasa, surat peguam bakal menyusul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala butu kau la. Mmg betul. Mmg penjilat lubang pantat umngok sja yg suka defend dan mentidakkan sesuatu yg betul. Mmg perempuan gemuk tu sial

      Delete
  12. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Woii ko syirik jgn ajk org ko syirik la sorang2 setan betul punya indon

      Delete
  13. SAYA ATAS NAMA: IBU SANTI 'TKI' DARI SINGAPURA

    =============================================
    DULUNYA AKU TIDAK PERCAYA SAMA BANTUAN DARI
    PERAMAL TOGEL,TAPI SEKARANG AKU SUDAH PERCAYA
    KARENA SAYA SUDA MEMBUKTIKA SENDIRI.KARNA ANGKA
    YANG DIBERIKAN 4D.(9578) BENAR2 TEMBUS 100% ALHAMDUHLILLAH
    DPT 277 JUTA.DAN SAYA SELAKU PEMAIN TOGEL,DAN KEPERCAYAAN
    ITU ADALAH SUATU KEMENANGAN DAN SAAT SEKARANG SAYA TEMUKAN
    ORANG YANG BISA MENGELUARKAN ANGKA2 GAIB YAITU (AKI AGUM SARTO)
    JIKA ANDA YAKIN DAN PERCAYA NAMANYA ANGKA GOIB ANDA BISA
    HUBUNGI LANGSUNG ((AKI AGUM SARTO)) DI NO_0852_6188_8124_SAYA
    SUDAH BUKTIKAN SENDIRI ANGKA GOIBNYA DEMIH ALLAH DEMI TUHAN.
    INI KISAH NYATA SAYA== call (0852-6188-8124)
    =============================================


    CUKUP ANDA KIRIM SIARAT PENDAFTARAN AJA
    LANGSUNG ANDA TERIMA ANGKA.NYA
    DARI AKI AGUM SARTO

    ANGKA 2D 20.0000,rb

    >>=>

    ANGKA 3D 30.0000,rb

    >>=>

    ANGKA 4D 40.0000,rb

    [>>KLIK DISINI FORUM AKI AGUM SARTO<<]








    ReplyDelete
  14. Puisi Gus Mus: “Kau Ini Bagaimana atau Aku Harus Bagaimana?”

    Kau ini bagaimana?
    Kau bilang aku merdeka, kau memilihkan untukku segalanya
    Kau suruh aku berpikir, aku berpikir kau tuduh aku kapir

    Aku harus bagaimana?
    Kau bilang bergeraklah, aku bergerak kau curigai
    Kau bilang jangan banyak tingkah, aku diam saja kau waspadai

    Kau ini bagaimana?
    Kau suruh aku memegang prinsip, aku memegang prinsip kau tuduh aku kaku
    Kau suruh aku toleran, aku toleran kau bilang aku plin-plan

    Aku harus bagaimana?
    Aku kau suruh maju, aku mau maju kau selimpung kakiku
    Kau suruh aku bekerja, aku bekerja kau ganggu aku

    Kau ini bagaimana?
    Kau suruh aku taqwa, khotbah keagamaanmu membuatku sakit jiwa
    Kau suruh aku mengikutimu, langkahmu tak jelas arahnya

    Aku harus bagaimana?
    Aku kau suruh menghormati hukum, kebijaksanaanmu menyepelekannya
    Aku kau suruh berdisiplin, kau menyontohkan yang lain

    Kau ini bagaimana?
    Kau bilang Tuhan sangat dekat, kau sendiri memanggil-manggilNya dengan pengeras suara setiap saat
    Kau bilang kau suka damai, kau ajak aku setiap hari bertikai

    Aku harus bagaimana?
    Aku kau suruh membangun, aku membangun kau merusakkannya
    Aku kau suruh menabung, aku menabung kau menghabiskannya

    Kau ini bagaimana?
    Kau suruh aku menggarap sawah, sawahku kau tanami rumah-rumah
    Kau bilang aku harus punya rumah, aku punya rumah kau meratakannya dengan tanah

    Aku harus bagaimana?
    Aku kau larang berjudi, permainan spekulasimu menjadi-jadi
    Aku kau suruh bertanggung jawab, kau sendiri terus berucap Wallahu A’lam Bisshowab

    Kau ini bagaimana?
    Kau suruh aku jujur, aku jujur kau tipu aku
    Kau suruh aku sabar, aku sabar kau injak tengkukku

    Aku harus bagaimana?
    Aku kau suruh memilihmu sebagai wakilku, sudah ku pilih kau bertindak sendiri semaumu
    Kau bilang kau selalu memikirkanku, aku sapa saja kau merasa terganggu

    Kau ini bagaimana?
    Kau bilang bicaralah, aku bicara kau bilang aku ceriwis
    Kau bilang jangan banyak bicara, aku bungkam kau tuduh aku apatis

    Aku harus bagaimana?
    Kau bilang kritiklah, aku kritik kau marah
    Kau bilang carikan alternatifnya, aku kasih alternatif kau bilang jangan mendikte saja

    Kau ini bagaimana?
    Aku bilang terserah kau, kau tidak mau
    Aku bilang terserah kita, kau tak suka
    Aku bilang terserah aku, kau memakiku

    Kau ini bagaimana?
    Atau aku harus bagaimana?

    -1987-

    ReplyDelete
  15. Jilage kau rosma ... Puih

    ReplyDelete
  16. orang buta saja yang tak nampak apa yang najib dan rosmah dah dan sedang buat pada Malaysia..

    ReplyDelete
  17. Sokong !!! hidup pas

    ReplyDelete
  18. Bukan mudah apabila bangsa anjing kurap mengaku kesalahan dan masih menganggap seperti tuhan baru bagi mereka.

    ReplyDelete
  19. Kalau blog ni kene block oleh kerajaan. Maksudnya betul la kisah ni

    ReplyDelete
  20. Kalau blog ni kene block oleh kerajaan. Maksudnya betul la kisah ni

    ReplyDelete
  21. KISAH NYATA.
    Ass.Saya IBU Yunu Sara.Dari Kota Surabaya Ingin Berbagi Cerita
    dulunya saya pengusaha sukses harta banyak dan kedudukan tinggi tapi semenjak
    saya ditipu oleh teman hampir semua aset saya habis,
    saya sempat putus asa hampir bunuh diri,tapi saya buka
    internet dan menemukan nomor Nyi Pele,saya beranikan diri untuk menghubungi beliau,saya dikasi solusi,
    awalnya saya ragu dan tidak percaya,tapi saya coba ikut ritual dari Hyi Pele alhamdulillah sekarang saya dapat modal dan mulai merintis kembali usaha saya,
    sekarang saya bisa bayar hutang2 saya di bank Mandiri dan BNI,terimah kasih Nyi,mau seperti saya silahkan hub Nyi
    Dimas di nmr 0823-9350-0556 Nyi Pele,ini nyata demi Allah kalau saya bohong,indahnya berbagi,assalamu alaikum.PESUGIHAN NYI PELE

    ReplyDelete
  22. Aku sumpah anak cucu rosmah mansor tak akan bahagia. Sampai mati. Di sebbkan dia semua naik .

    ReplyDelete
  23. Berdosa buka aib seorang walau pun benar.

    ReplyDelete
  24. Berdosa buka aib seorang walau pun benar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aib pemimpin/pemerintah mesti disebarkan kalau betul. Aib org awam yg tak boleh disebarkan. Rujuk ihya ulumiddin oleh imam al ghazali

      Delete
    2. Aib pemimpin/pemerintah mesti disebarkan kalau betul. Aib org awam yg tak boleh disebarkan. Rujuk ihya ulumiddin oleh imam al ghazali

      Delete
  25. Wa untungnya... Boleh la berdosa byk nanti ye.. Kalau orang buka aib kita mereka pula yang berdosa.

    ReplyDelete
  26. Bagus... Semenjak najib jd pm... Hidup sy makin Susah.... Tk membantu apa2

    ReplyDelete
  27. Bagus... Semenjak najib jd pm... Hidup sy makin Susah.... Tk membantu apa2

    ReplyDelete
  28. bolehlah si rosmah tu jadi wanita nombor satu dekat dunia ni. apa yang saya belajar kalau kita kejar dunia, kita tak dapat akhirat means kita akan masuk neraka lah kan. kalau nak jadi wanita nombor satu dunia ni, mesti kulit dah tebal nak jadi wanita nombor satu dekat neraka nanti. ok bye

    ReplyDelete
  29. Sesiapa tahu..bila tarikh mereka kawin

    ReplyDelete
  30. Perempuam yang mengoda suami orang & bersuami pula memang sama dengan seorang pelacur. Kalau latarbelakang tak bersih menanglah semuanya rahsia.
    Hal dia tak minat tapi sebagai 1st lady nagara kita berhak tahu. Kena ketawa negara serata dunia.

    ReplyDelete
  31. Hai pandangan yang anda tahu ada mantra untuk memenangi cinta kembali dari bekas. Saya sudah melakukannya. Saya suka membaca tentang hubungan dan cara membuatnya berfungsi, bagaimana untuk memperbaiki hubungan, dan bagaimana untuk menjaga kehidupan percikan api, walaupun cara bercakap dengan mereka cara tertentu untuk membuat mereka berfikir cara yang berbeza tentang keadaan dan anda. Jika anda memerlukan nasihat atau mahu memenangi semula bekas anda, cubalah ini: augusmimi789@gmail.com salinan dan mesej yang berikut (augusmimi789@gmail.com) Ia akan mengubah mentaliti anda dan mendapatkan apa yang anda mahu.

    ReplyDelete
  32. see this site x1x61f1z92 louis vuitton replica zeal replica bags reviews b4f67w0l62 pop over to this site i1q08x0z84 Ysl replica bags joy replica bags review replica bags sydney replica hermes handbags x8t16f6y20 replica bags karachi

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...