Thursday, May 9, 2013

Isu Sg Acheh : Apa tindakan PAS Pulau Pinang??

Apa pula tindakan PAS Pulau Pinang terhadap Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Yusni Mat Piah yang didakwa punca che'GuBard tewas di Sungai Acheh?

Mungkin kerana berpegang pada kata-kata "Ahli wajib wala' sebab al-Quran yang kata begitu... Pemimpin tak wala' pun tak apa sebab nafsu mereka kata begitu," pada sebelah malamnya setelah TG Haji Hadi mengumumkan melepaskan kerusi tersebut kepada PKR.. Billboard dan Poster semakin galak memenuhi Sungai Acheh..

Oleh kerana hanya ahli biasa yang wajib wala' maka seminggu sebelum hari mengundi pula Muslimat PAS dikerah untuk berkempen dari rumah ke rumah..

Berkempen bukan untuk menjelaskan keadaan yang sebenar tapi berkempen untuk memenangkan Yusni Mat Piah..

Menyedari ada pengundi yang telah mula keliru.. Langkah bijak telah diambil oleh Barisan Nasional dengan mendirikan billboard bersebelahan dengan billboard Yusni Mat Piah bagi menimbulkan persepsi kononnya PAS dan BN yang bertanding di situ..

Akhirnya.. seperti yang dijangkakan.. Yusni Mat Piah berjaya menyebabkan Chegu Bard tewas di Sungai Acheh..

Mungkin bagi meraikan kejayaannya itu Yusni Mat Piah telah kelihatan bersama beberapa lagi rakan-rakannya di Puncak Mutiara Cafe menjamu selera semalam..

Apa tindakan PAS Pulau Pinang terhadap Yusni Mat Piah??

Setahu akulah yang tak pandai untuk mengajar atau memberikan kuliah agama kepada orang ramai ini.. askar Israel sendiri tidak pernah menembak sahabatnya ketika berhadapan dengan pejuang Palestine..

Pesanan aku buat semua.. jangan menggunakan nama parti bagi mengutip derma untuk menikah seorang lagi..

16 comments:

  1. baik PAS baik PKR, dia org ni taruk calun suka2 bukan utk menang. dia org tau klau 3 penjuru parti laan akan menang. mereka buat sesuatu perkara ikut rasa hati yg marah bukan ikut logic akal walaupun mereka dari berlatarbelakangkan agama..

    ReplyDelete
  2. ITULAH ADA SIKAP DENGKI DENGAN SAHABAT YANG TELAH DI DI AMANAKHA UNTUK BERJUANG MELAWAN PEMIMPIN BATIL -- SIKAP ORANG YANG MELAWAN PEMIMPIN JAMAAN -TU KIRA MUNAFIQQQQQQQQQQQ

    ReplyDelete
  3. Pas memang x guna. Bila dah dpt kuasa jadi sombong. Berlagak. X nak bertolak ansur. Tgk anelah. Bekas mb kedah proxi umno, presideng pas pgoxi umno. Yg bawah ni berjuang bermatian tinggal anak bini tinggal harta krn nak tlg parti. Tgk apa pemimpin2 atasan dah buat. Memang dasar bermuka agama utk jeprtingan sendiri

    ReplyDelete
  4. pemimpin2 PAS jgn jadi spt sultan2 empayar ottoman yg hidup mewah di akhir hayat empayar itu...

    ReplyDelete
  5. Ada peminpin tidak mesra pengundi macam mana nak menang

    ReplyDelete
  6. aku tak minat lagi dgn pas... aku nak join pkr

    ReplyDelete
  7. CMNI BAIK AKU Join Dap je..TGNA pun da bersara..

    ReplyDelete
  8. 4 tahun rakyat berhempas pulas nak jatuhkan UMNO/BN, maka dgn satu hari saja PAKAtaN kalah di sebabkan oleh KEBODOHAN dan KETAMAKAN sekor dua dalam PAS. Memang aku tak berkenan perangai yang macam ni. TGHA dan Calun tersebut mesti letak jawatan kertana MENGENCING pakatan dan rakyat keseluruhannya.

    ReplyDelete
  9. jgn salahkan calon Yusni Mat Piah...dia maksum. Dia ustaz. Dia cari makan dgn memberi kuliah AGAMA. Dia dah berjuang sampai rasa2nya beratus kali kuar masuk lokap dan di belasah FRU...Perjuangan dia tulus mulus. Pokok pangkalnya, dia insan terpilih...muahahaha...mcm kat kota damansara...kalau yg di sana terkenal dgn panggilan Din Ayam, dia nak panggil apa ek...Yus Kambing kot?

    ReplyDelete
  10. anti tiada maruahMay 11, 2013 at 7:12 PM

    bincang dan beri hukuman pada penderhaka kepada arahan parti seperti orang ini.... org seperti ini jika bawa berperang akan hancurkan seluruh tenteranya (kawan2nya)...

    ReplyDelete
  11. Kesudah nya Seorang jer wakil PAS Pulau Pinang, Dato Salleh Man. Geng geng UG..

    ReplyDelete
  12. Setakat yg saya kenal yusni tu.. dia xoeenah kutip derma utk kawin aorg lagi.. maha dahsyat fitnah yg ditabur.. kalau xminta maaf.. jumpala di hari pembalasan.. dosa fitnah lebih besar dr membunuh . Kasihan si penulis . Xmohon maaaf dgn empunya diri Allah xampunkan ...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...