Wednesday, May 8, 2013

Bukti2 penipuan yang berlaku semasa proses pembuangan undi 05/05/13



Ni bukan namanya tak redha dgn apa yg terjadi, tapi ni namanya tak redha jika benar penipuan berlaku. Copy paste dari FB kengkawan.

BONGKAR, TIPU PRU13


Posting ini bukan kami PENYOKONG PR tak terima kenyataan, kami mahu buka minda rakyat Malaysia apa yang sebenarnya BERLAKU semasa PRU-13. Pendedahan ini tak akan disiarkan mana2 TV swasta dan milik kerajaan. Anda nilai2kan sendiri. Kalau setuju atau tak setuju, sila komen dengan berhemah.

a) Lari peti undi


1- 2 bag votes dicampak dari helikopter
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=407760375997633&set=a.114183132022027.20407.100002910238503&type=1&theater

2- PANAS!!! SPR TERANG-TERANG LARIKAN PETI UNDI!!
https://www.facebook.com/photo.php?v=124025004464021&set=vb.337457076280416&type=2&theater

3-http://www.youtube.com/watch?v=C2eCkyicJlg

4- Helikopter MCA kantoi bawa lari kertas undi
https://www.facebook.com/photo.php?v=491280637604350

5- SPR Kantoi di Manek Urai, Kelantan dan di Johor
http://pkrl.blogspot.com/2013/05/kantoi-video-terbaik-pilihan-raya-di.html

6- SPR Kantoi bawa keluar peti undi di Johor Bharu. (Nampak peti undi dalam kereta)
https://www.facebook.com/photo.php?v=341408225981663&set=vb.162138223914613&type=2&theater

7- Cubaan bawa keluar kertas undi di Balai Polis Manjung
https://www.facebook.com/photo.php?v=133442570180890&set=vb.277035565765655&type=2&theater

b ) Pekerja SPR tak beretika

1- Bawa keluar undi secara senyap
https://www.facebook.com/photo.php?v=378043568975226&set=vb.180281522084766&type=2&theater

2- Tidur ketika waktu mengundi
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=622814321079737&set=o.211889405500724&type=1&theater

3- Rasuah pengundi di Baling
https://www.facebook.com/photo.php?v=3076119239396&set=vb.1756176444&type=2&theater

c) Blackout

1- Zainab binti Zainun from TNB has made it clear that there was NO blackout last night in the hall, meaning the power supply must have been cut off by someone or a group of people INTENTIONALLY.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=565849236788808&set=a.223351487705253.58052.223344854372583&type=1&theater

d) Warga asing

1- Pengundi hantu ditangkap
https://www.facebook.com/photo.php?v=135166590006575&set=vb.155483697799865&type=2&theater

2- PANAS!!!! Bukti Warga Asing Diberi IC DALAM BAS!!
https://www.facebook.com/photo.php?v=594561977228761&set=vb.100000248932088&type=2&theater

3- Indon kantoi mengundi tapi no IC tak tahu
http://www.youtube.com/watch?v=Otgv4cGTAVU

4- 1 Bas Bangla ditangkap
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151351298856746&set=vb.531241745&type=2&theater

5- Bangla ditangkap
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=443001155787787&set=a.286220071465897.69465.100002337207574&type=1&theater

6- Bangla boleh mengundi walaupun tiada IC
https://www.facebook.com/photo.php?v=153149244857569&set=vb.172653499453250&type=2&theater

7-Bangla puji polis kerana lepas dia walau tiada lesen, tiada passport kerana dapat duit kopi
https://www.facebook.com/photo.php?v=322665957855890&set=vb.162138223914613&type=2&theater

8- Bangla datang dengan bas di Gelang Patah
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151573963269820&set=vb.619749819&type=2&theater

9- Bangla salah nyanyi lagu negaraku
https://www.facebook.com/photo.php?v=486498974757163&set=vb.201112276604730&type=2&theater

10- Bangla 2 orang di Kuala Selangor
https://www.facebook.com/photo.php?v=486495174757543&set=vb.201112276604730&type=2&theater

11- 3 bas bangla di Sungai Siput
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151560540708756&set=vb.769693755&type=2&theater

12- Bangla ada IC, tapi tak boleh nyanyi lagu Negaraku, Rukun Negara. Malangnya polis backup bangla ini
https://www.facebook.com/photo.php?v=4859669011809&set=vb.557058860980883&type=2&theater

13- Bangla undi 2 kali dan ada 2 tanda dakwat kekal di jari
https://www.facebook.com/photo.php?v=4859669011809&set=vb.557058860980883&type=2&theater

14- Bangla cuba mengundi di Cheras, tetapi sempat ditangkap
https://www.facebook.com/photo.php?v=10200640500166892&set=vb.403433929750230&type=2&theater

e) Dakwat kekal

1- Tok guru Haron Din tak sampai 5 jam hilang dakwat kekal
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=563128720377260&set=a.527792693910863.111661.527782463911886&type=1&theater

f) United Nations (PBB)

1- United Nation: Voting Fraud in the Malaysian GE13 calls for world invigilation.
https://www.change.org/petitions/united-nation-voting-fraud-in-the-malaysian-ge13-calls-for-world-invigilation#share

Yang terbaik, seluruh dunia tahu Najib guna bangla
https://www.facebook.com/photo.php?v=342009482588204

Sila komen selepas penilaian2 anda berdasarkan fakta2 di atas. Share juga ye.

15 comments:

  1. Malaysia sudah jadi sebuah Negara Pariah.

    ReplyDelete
  2. Eloknya Malaysia ditukar nama menjadi Negara baru dengan nama PATIDICASIA ( Pentadang Tanpa Izin Dapat IC ASIA ) supaya senang nanti sesiapa saja yang datang tanpa izin boleh dapat jadi kerakyatan jika sokong keranjaan yang gilakan kuasa atau takut kehilang kuasa.

    ReplyDelete
  3. nama baru malaysia ialah banglanesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah tu..

      nama sekarang = MYANGLANESIA

      Delete
  4. Now presenting your new Prime Minister of Banglanesia...........atau...The Prime Minister of Banglanesia will be on official visits to two of its protectorate states of Indonesia and Bangladesh

    ReplyDelete
  5. As'mualaikum Tuan-tuan & Puan-puan,

    Sudah sudah saudara.. Segala apa yg telah berlaku adalah ketentuan dari Allah S.W.T. Mungkin itu yang terbaik buat kita semua. Saya tidak menyebelahi mana-mana Pihak.

    Sekian, terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju dengan kenyataan di atas...ini semu atas kehendak allah jua...setiap kejadian pasti akan ada hikmahnya....hanya manusia saja x dapat menerima ketentuan allah....

      Delete
  6. Bila tiba 31 August nanti saya akn jadi malu, sedih, geli dan geram bila mendengar teks ucupan govt skg yg kunun akan mempertahankan kedaulatan negara dan bla...bla..bla....boleh percaya kah?

    ReplyDelete
  7. yg benar pasti akan terungkai jua nnti jika mmg benar semua ini

    ReplyDelete
  8. Terimalah kekalahan....adat bertanding ada menang ada kalah....yg kalah mesti byk bunyi mcm tin kosong...dan yg menang tersenyum tanda syukur....jgn marah haaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dayus tau beb kalau menyetujui segala penipuan tu, tak sedar ke








      Delete
    2. mcm mna bunyi tin kosong... dan mcm mna bunyi suara rakyat yg di tipu.. ingat ni mcm main bola sepak ke..

      Delete
  9. memfitnah itu berdosa besar.....setiap tuduhan mesti dibuktikan....kalau benarlah berlaku penipuan bawa ja ke mahkamah...tak guna dok melalak kat dalam ni....

    ReplyDelete
  10. memanglah lu tak kisah..tp igt sikit...dosa lu tanggung ssb lu pencetus semua ni....memfitnah itu satu dosa besar...lebih besar dari membunuh....ada belajar ke?

    ReplyDelete
  11. Macai UMNO apa ada kesah walaupun penipuan NAMPAK JELAS DAN NYATA sebab masing masing POKET PENUH! Kalaulah PKR yg MENIPU MACAM NI...haaa SASAU dia orang. mengamok sakan!! Guarantee! Tengok jelah apa dia orang buat kat Adam Adli! budak tu TAK BUAT PENIPUAN PUN KENA TANGKAP! dari sini kita tahulah PUAK UMNO ni macam mana. Memang nak bawa kes ke mahkamah pun..harap harap jangan SAMA jer Macam SPR!!! senang report jer kat PBB!!!

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...