Monday, July 9, 2012

100 Dalil Mengapa Najib Tak Boleh Jadi PM..

Terbaca sebuah salinan imej buku 100 dalil mengapa Najib tak boleh jadi PM membuatkan wa sedikit teruja dan terkejut samada apa yang dituliskan dalam buku tersebut memberi gambaran sebenar mengenai imej Perdana Menteri Malaysia.

Konsepnya sama dengan 50 dalil kenapa Anwar tidak layak jadi PM. Terpulang kepada sesiapa yang membacanya untuk mempercayai isi kandungan buku tersebut. Sikap awal Najib selaku anak muda berdarah bangsawan dengan memaparkan aksi remaja Najib dengan gadis-gadis.

Paling mengejutkan ialah Najib tidak berkemampuan membaca surah Yassin pun. Malah pelbagai cerita mengenai Rosmah yang bermain cinta dengan orang itu ini sebelum mendampingi Najib.

Sukar untuk mempercayainya namun kekadang terpikir juga mungkin ini realiti kehidupan orang besar negara kita. Kita orang kecil tidak pun terfikir untuk membomohkan orang, membunuh orang dan melaknati orang lain.

Renungilah kalau berpeluang membacanya.



Sumber : wan-nasru.blogspot

2 comments:

  1. wa pernah baca buku ni th 90an. tapi penulisnya wa tak tahu siapa wa baca cerita di dalamnya sahaja

    ReplyDelete
  2. Buku ini ditulis oleh 2 orang dari Pekan, Pahang. Mereka ialah Hussein Manaf dan Mokhtar Ahmad. Kedua-duanya telah meninggal dunia. Mokhtar meninggal lebih awal dari Hussein.
    Saya berpeluang jumpa Hussein Manaf di Hotel Grand Season Kuala Lumpur beberapa bulan sebelum beliau diberitakan meninggal.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...