Tuesday, April 30, 2013

Wacana manifesto BN vs PR??


Wow!! Wacana Manifesto BN vs PR.. Berani betul Prof ni menyatakan sesuatu yang amat2 bertentangan dari sudut gambaran yang bekas PM Najib mahukan. (sini)

Tetapi hakikat la ni, ramai dah makin berani nyatakan kebenaran malahan sekarang ramai anak muda yang dengan lantang mempertahankan hak masing2 untuk bersuara.

Dalam wacana ni, secara terangan perbandingan manifesto antara BN dengan PR jelas memihak kapada PR. Kalau rakyat yang cerdik dah lama dah BN ni berkubur, tetapi nyata nyawa Umno/BN terletak ditangan pengundi saluran 1 yang dah kian berkurangan dalam PRU kali ni.

Ini sebenarnya yang membuatkan bekas PM Najib kelam kabut. Dia tak tahu bagaimana cara lagi untuk memenangi hati rakyat terutama pengundi muda. Malah sokongan pengundi golongan ni pun dia tak tau condong ke arah mana. Rakyat kini secara terangan menuntut perubahan.

Yang paling meloyakan dalam kempen Umno/BN kali ni pasal BR1M. Tak habis2 diulang2 supaya rakyat ingat pasal pemberian RM500 yang kononnya cukup besar bagi bekas PM Najib. Boleh buat belanja dapur setahun wei..!! Cer gadai cincin dengan beg tangan Rosmah tu sikit, boleh buat modal pilihanraya. Takpun buat modal nak cabut nanti..

keh keh keh keh keh keh keh keh..

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...