Sunday, January 27, 2013

Ngam!! Konfom janji dicapati..

Pada tahun 2004 lagi Ngo2 dan parti2 politik pihak oposisi mendesak supaya SPR bersikap telus dan adil kerana ianya merupakan badan berkecuali yang sepatutnya tidak memihak mana2 parti yang betanding dalam pilihanraya.

Tapi apa yang terjadi sebaliknya. SPR dan JPN serta beberapa agensi lain yang terlibat dengan proses pilihanraya di pergunakan dengan begitu rakus oleh pihak parti pemerintah. Perkara yang dilakukan oleh pihak pemerintah yang telah melanggar akta2 pilihanraya.

Pendedahan demi pendedahan terbongkar angkara kerakusan Umno/Bn dalam usaha untuk mengekalkan kuasa. Tapi sikap SPR yang diam membisu amat2 di kesali. Lagi tragik bila pembongkaran penipuan tu cub di cover sendiri oleh SPR. Bukan nak siasat tapi tutup terus.

Bagi JPN pulak, pendedahan dan pengakuan Tun Madey berkenaan pemberian kad pengenalan kepada pendatang asing semata2 nak menang pilihanraya di Sabah yang pada waktu tu di kuasai pembangkang. Kalau projek IC kat Sabah boleh berlaku, apa jaminan yang perkara macam tu tak jadi kat Semenanjung.

Terbaru kes pemberian kad ucapan selamat tahun baru kepada penduduk yang tak wujud. Dipercayai kad yang dihantar secara pukal oleh BN Selangor ini terkantoi bila alamat penerima yang terima tu sama tapi nama orang yang di tujukan kad tu tak wujud pun kat rumah tu. Bayangkan dalam 1 rumah berpuluh2 nama dan nama2 ni di percayai sebagai pengundi yang di import oleh BN untuk memastikan Selangor berjaya di tawan kembali.

PM Najib masa mula2 ambil alih kuasa dari Pak Lah berjanji akan melakukan TRANSFORMASI tapi sampai ke hari ni tak nampak pun apa TRANSFORMASI yang dah di buat dalam sistem pentadbiran negara. Makin macam cibai ada la.
Yang cuma nampak PM Najib cuma berjaya menTRANSFORMASIkan bini kedua dia menjadi wanita yang paling di benci oleh rakyat tak kira dari pihak Umno/Bn mahupun Pakatan Rakyat. Rakyat dah meluat dengan tingkah laku dan tabiat bini PM najib yang lebih sudu dari kuah termasuk di kalangan penyokong tegar Umno sendiri. Ni la gamaknya slogan JANJI DI CAPATI oleh PM Najib, laki ketiga Rosmah Mansor.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...