Sunday, December 16, 2012

Wow!! Ayat sedih Berahim Ali. Baru ada akai...

Adakah Parlimen Pasir Mas bakal menyaksikan pertandingan 3 penjuru? Penyandang kerusi tersebut nampaknya tak mau mengalah walaupun dia tak ada parti pun yang diwakilinya pada kali ni. klik sini

Tapi kali ni nada Berahim Ali sedikit berbeza bila dia tahu bahawa bodek macam mana sekalipun tetap jugak tak akan di beri laluan oleh Umno. Jadi ayat2 nak meraih simpati kembali menjadi permainan bila dia yang dilihat terlalu tipis peluang untuk menang dalam  PRU13 ni nanti. 

Pak Berahim Ali bertanding la atas tiket Perkasa? Apa susah. Tapi apa agenda Perkasa selain dari buat kacau dalam ceramah dan majlis2 orang kan? Ada ke orang nak bagi sokongan kat Berahim Ali kalau dia bertanding atas tiket Perkasa di Pasir Mas. Walaupun Perkasa tu NGO, apa salahnya guna logo jer. Takkan Tun Madey tak bagi kot..

Tu la dulu bukan main sombong dan ego bila menang kerusi Parlimen atas tiket Pas. Dah rasa macam sokongan tu di beri kat dia secara solid. La ni baru kelam kabut ada bunyi2 nak mintak kerjasama dengan parti2 lain yang bertanding dalam PRU13 nanti. Nak harap bantuan Pas lagi ke?

Dan Pas pulak jangan la terpedaya buat sekian kalinya. Dah 12 kali pilihanraya tapi masih banyak pengajaran yang tak dijadikan iktibar. Masih tetap dengan alasan2 lama yang dah lapok.

Pemilihan calon kali ni kena di buat betul2 dan segala kemungkinan harus di kaji secara mendalam. Tak mau lagi terjadi seperti Ahli Parlimen Pasir Mas yang menang atas tiket Pas tetapi menjadi duri dalam daging. Bukan setakat serangan di Parlimen tetapi serangan2 dan siri2 ceramah yang dibuat hanya untuk menghentam kerajaan negeri yang di pimpin oleh Pakatan Rakyat.

Apakah belum cukup pengajaran yang di harungi dalam beberapa tahun kebelakangan ni? Apakah masih belum sedar dengan permainan politik Umno/BN atas peristiwa rampasan kuasa di Perak?

11 comments:

  1. Bhai Madie...

    Gua dengar citer... ader puak dah sorong nama dier kat pimpinan PAS ... mintak dicalonkan jadi calon PAS di Pasir Mas.... hahaha... biar betul....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada gak ke yg tak serik2 kena kencing hidup2 dgn mamat presiden katak2 semalaysia ni??
      heran betoi aku....

      Delete
    2. C katak ni pn geng2 c kuti nyanyuk tu jgk..nmpk sgt dh nyanyuk..x pyhlh..tnggu je utk dikuburkn..btlh persiapan ke alam barzakh..

      Delete
  2. dah-dah lah kena main dengan raja katak ni.

    ReplyDelete
  3. Suruh dia jadi calon di selatan Thai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bro, kt selatan thai mmg nakkn org cm pok berahing ni, ckp belit2 pas tu kasi bom je, idup menyusahkn org ,ckp mcm bagus, org bodo n bangang je caya kt dia ni.

      Delete
  4. orang buta tak akan hilang tongkat dua kali !
    lubang bewak.....bagi bewak saja duduk.....

    kah kah kah

    ReplyDelete
  5. anjing lebih tahu menghormati dan berterima kasih kpd tuan dia, brahim ni lebih bangsat bdari anjing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu ARB, brahim ali ni klu dpt aku, mmg mkn tapak kaki aku jer.... Haramjadah punya spesis... Guna org melayu, hasut dan cari pengaruh dari org melayu utk kepentingan sendiri, mujurlah dah tak ramai melayu yg bangang...300,000 org jer yg bangang jadi barua dia ni...klu betul la jumlah tu...

      Delete
  6. mampoi le kamu katak....PR tak perlu orang tak ada jenis nih.....

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...