Sunday, December 23, 2012

Umno/BN Selangor mintak maaf??

Manusia ni kalau dah tertekan sangat, akan terserlah la sifat hodoh yang dulu cuba di sembunyikan dari pengetahuan semua lapisan rakyat.

Umno Selangor akhirnya mengakui segala kesilapan dan kemaslahatan lampau yang telah mereka buat di masa mereka memegang tampok pemerintahan negeri Selangor dulu. Ini diakui sendiri oleh penyelaras BN Selangor, Datuk Seri Mohd Zin Mohamed. Boleh klik sini.

Umno Selangor ni ingat rakyat jenis yang 'mudah lupa' macam Tun Mamak Madey ke? Dah rembat habis hasil negeri, kini boleh pulak mintak pihak lawan supaya jangan mengungkit lagi kisah dulu. Paling tak boleh belah bila mintak rakyat bagi balik kuasa memerintah negeri Selangor kepada mereka.

Manusia yang bijak hanya akan terkena sekali jer. Kalau dah masuk 3,4 kali, tu bangang namanya seperti ungkapan yang telah di popularkan oleh Ustaz Ismail Kamus. Dan kat sini yang nampak bangangnya tu Umno/BN. 

Mereka sepatutnya berasa malu bila rahsia keburukan mereka dulu terdedah dan rakyat sudah tahu dan boleh menilai kepimpinan mana yang boleh meringankan bebanan rakyat. Sepatutnya mereka2 yang terpalit dengan skandal kontroversi seperti bekas MBnya, Khir Toyo meninggalkan terus arena politik kerana disitu letaknya maruah dan harga diri. 

Tapi pelik, mereka tak berasa bersalah atau malu sikit pun. Malah boleh pulak terhegeh2 nak mintak balik kuasa. Kuasa untuk merembat apa yang berbaki ke? Atau kuasa untuk memperkayakan sanak saudara dan kroni sebelum pupus buat selamanya.

Kalau di Jepun, rasanya pemimpin macam Khir Toyo tu dah lama dah harakiri. Tapi ni la sifat pemimpin melayu dari dulu hingga kini. Bila di kelilingi oleh kaki2 ampu, maka kesilapan dan kesalahan semuanya menjadi benar dan betul kerana mana mungkin sang kaki2 ampu berani nak menafikan dan berlawanan arus dengan ketua mereka.

Jadi Umno/BN Selangor tak payah la nak merayu2, meratap hiba dengan ketuanan melayu yang dah basi tu sebab rakyat Selangor semuanya dah bijak. Generasi angguk2, geleng2 dah banyak yang pupus, Yang tinggal kini golongan anak muda yang akan menentukan hala tuju negara.

Klik sini, TQ!!

1 comment:

  1. Dah memang spesis kulit muka tebal 14 inci mcm mat indera cakap, mana laa diorang reti malu bro...??? Bagi jahanam jer puak2 ni dlm PRU nanti... Skrg ni si najibun tak berani nak umum PRU sebab nak songlap lagi smtara masih ada masa yg dah hujung2 ni...sambil tu dia tgh melaksanakan misi untuk menghapuskan geng2 umno yg nak gulingkan dia lepas PRU ni klu depa menang lagi...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...