Thursday, November 1, 2012

Lagi kisah air di Selangor

Aduhai!!! Kerajaan negeri Selangor buat hal lagi. Kali ni pasal teknologi membran bagi mengatasi masalah bekalan air yang sering di sabotaj oleh Syarikat Syabas yang diterajui oleh orang kuat Umno sebagai CEO nya.

Dengan kos yang menelan belanja RM50 ke 80juta, Loji Rawatan Air Bukit Jelutong yang ditutup pada 1995 itu dijangka dibuka semula dalam tempoh 6 bulan. Sedangkan projek Langat 2 yang menjadi idaman para pecacai Umno tu menelan belanja yang lebih besar. Berbilion2 RM yang jugak bermakna makin banyak la yang boleh di cilok masuk dalam kantung poket sendiri.

Memang MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim ni tak berhati perut langsung la. Bagi la puak2 tu  cilok sikit. Baru muka ada senyum..

keh keh keh keh keh keh keh keh..

Pembukaan semula loji yang telah di tutup hampir 17 tahun itu akan menghasilkan air terawat sebanyak 50 hingga 100 juta liter sehari (mld) dan mampu menampung lebih daripada separuh permintaan air tambahan di Shah Alam.

Lepas ni tak tau la apa pulak lakonan yang terpaksa di mainkan oleh Umno/BN bagi mengeksploitasikan isu ni. Kalau penggambaran krisis air dulu belum sempat nak publish dah kantoi, kali ni perancangan kena lebih teliti la agaknya. Panggil la Ali Tinju and the gang tukar sikit watak tu. Jangan pakai lagi topi askar buruk tu lagi. nanti kantoi.

keh keh keh keh keh keh keh keh..

Lawatan ke loji berkenaan telah di lakukan oleh Exco Selangor, Xavier Jayakumar yang turut di sertai oleh pegawai Upen, pegawai dari Konsortium ABBAS, Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dan syarikat perunding. Jangan nanti wakil dari Syabas buat dajal sudah la. Kita cukup kenal dah siapa CEO Syabas ni. Mau ke dia berkerjasama tanpa mensabotaj kerajaan negeri kemudian hari?

3 comments:

  1. kebenaran akan mengatasi kebatilan...insyaallah kejayaan akan menjadi milik PR..

    ReplyDelete
  2. memang ceo dajal menyusahkan rakyat selangor nanti kau mampos jawaplah depan tuhan nanti dari mana air tu datang ,bolih pulak kau buat jual beli . Umno bn haram jadah lancau

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...