Wednesday, October 31, 2012

MP Umno/BN bantah AES??

Wahhhh!!! 

Ada Ahli Parlimen dari Umno/BN yang mahu perlaksanaan penggunaan kamera AES di tangguhkan buat sementara waktu kerana berpendapat bahawa perlaksanaan ini akan merugikan Umno/BN kerana kini mereka berhadapan dengan pilihanraya umum yang bakal menentukan nasib mereka selepas ini.

Dan Ahli Parlimen tersebut tidak lain tidak bukan ialah Bung Mokhtar Radin yang kini kelihatan semakin muda sejak berbini muda, bergelar artis lagi.
keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Bung Mokhtar yang juga Timbalan Pengerusi Kelab Penyokong-penyokong Kerajaan Barisan Nasional, berkata penggunaan kamera AES tidak sesuai buat masa ini kerana ini bakal memberi peluang kepada pihak Pakatan Rakyat untuk mengeksploitasikan isu ini.

Jadi pihak kerajaan kena tangguhkan dulu perlaksanaan ini kerana akan mengakibatkan sokongan kepada Umno/BN makin menipis. Dia bukan menghalang, cuma mintak tangguh hingga selesai pilihanraya.

Bukan setakat Bung Mokhtar seorang sorang saja yang membantah idea mengarut ni, malah terdapat juga beberapa Ahli Parlimen Umno/BN turut membantah pemasangan sistem itu termasuk badan pertubuhan bukan kerajaan seperti Cuepacs, yang menggesa kerajaan menangguhkan dan mengkaji semula lokasi operasi AES yang dilihat tidak bersesuaian.

Bung Mokhtar berpendapat pemasangan kamera AES ni mampu untuk mendisiplinkan pengguna jalanraya cuma masa yang tidak sesuai.

So, kita sebagai rakyat marhaen ni takkan bangang, bingung, lembam atau sewaktu dengan nya kot. Jikalau Umno/BN mendapat mandat untuk memerintah lagi 5 tahun, wa berani jamin macam2 karenah baru akan wujud untuk mengaut kembali modal yang telah di laburkan untuk kempen pilihanraya.

Sebagai rakyat yang bijak, jika belum mendapat mandat pun mereka dah berura2 nak menaikkan pelbagai harga barangan keperluan termasuk cukai2 yang tak masuk akal, menjadi tanggungjawab kita untuk menurunkan mereka secara demokratik dalam pilihanraya akan datang ni.

1 comment:

  1. penyokong2 UBN yg bebal...sistem AES x peduli siapa anda...jgn dh terhantuk baru nk tengadah...cara pemimpin UBN merompak rakyat cara terhormat...fikir2kanlah

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...