Tuesday, October 2, 2012

Media bebas ancam keselamatan??


Fuhhhh!!! Baru wa tau kalau media ni bebas, akan menggugat keselamatan negara. yang pelik nya keselamatan negara atau keselamatan politik puak2 Umno?

Menteri Dalam Negeri, merangkap sepupu PM Najib, laki ketiga Rosmah Mansor berkata, kebebasan media boleh menggugat keselamatan negara. Dia kata macam tu bila Malaysiakini menang dalam kes yang membabitkan kementerian yang di kawal selia oleh sepupu PM Najib ni. 

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur (Bahagian Rayuan dan Kuasa-kuasa khas) semalam membatalkan keputusan kementerian itu untuk tidak memberikan permit penerbitan kepada Mkini Dotcom Sdn Bhd yang mengendalikan portal berita Malaysiakini.


Kelam kabut la sepupu PM Najib ni dalam cubaan untuk menghalang portal berita yang bertentangan dengan kehendak politik mereka. Sudah tentu peguam kementerian itu takkan berdiam diri. Mesti lepas ni ada episod baru dalam cubaan untuk membenamkan portal ni dari terus di kunjungi pelawat yang dahagakan berita alternatif.

Dalam keadaan terdesak, wa rasa regim yang berkuasa sekarang akan lakukan apa saja demi kuasa. Kehilangan kuasa merupakan malapetaka  yang maha dahsyat lagi hebat buat pimpinan regim yang ada sekarang termasuk mantan pemimpin2 terdahulu.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...