Wednesday, July 18, 2012

Khidmat samseng diperlukan untuk memastikan kemenangan Umno/BN??

Walaupun kita sekarang ini hidup di zaman serba maju, namun masih ada lagi rakyat kebanyakkan yang masih lagi berpemikiran seperti orang yang tak bertamadun dan bermaruah. Maruah cukup murah, hanya sekadar sekeping duit bernilai RM 50 dan sehelai T-Shirt. Itu nilai yang dibayar bagi mengupah seorang samseng.


Yang samseng ni pulak, langsung tak pandai nak menilai apakah tindakan yang dibuat itu betul atau salah disisi agama dan undang2.


Perkara begini bukan lagi baru malah dah berulang kali terjadi, namun pihak berkuasa bertindak seperti ada double standard. Ada beberapa siri serangan berbentuk fizikal ketika Pakatan Rakyat mengadakan program siri2 ceramah di seluruh negara. Boleh klik kat sinisinisinisini dan jugak sini. Itu hanya beberapa siri serangan yang di laporkan oleh media bukan mainstreams. Ada siri2 yang lain yang tidak di laporkan dan jugak tak sempat wa nak copy dan link kan dekat sini.

Wa dah naik meluat tengok kan tingkah laku si samseng yang hanya bertujuan untuk mewujudkan suasana kurang selesa di kalangan rakyat. Ugutan untuk menakutkan rakyat andai terlintas dalam hati untuk mencuba berubah angin dengan memangkah Pakatan Rakyat boleh terbantut andai terpengaruh dengan ancaman yang dibuat samseng. Kononnya negara akan huru hara andai berlaku peralihan kuasa dan melayu akan kehilangan kuasa adalah satu bentuk dakyah yang berniat jahat hanya kerana takut pekung yang lama terperam dalam akta OSA di bongkarkan andai kuasa sudah tiada lagi di genggaman.


Jika dulu, pihak Pakatan atau pembangkang hanya ada Kelantan untuk dijadikan bench mark kecekapan pentadbirannya tetapi kini sudah ada 4 buah negeri lagi yang boleh dijadikan bench mark ketelusan dan kecekapan pentadbiran malah telah menjadi negeri2 yang terbaik dari semua segi aspek pentadbiran nya. Ini diakui sendiri dalam Laporan Audit negara yang lalu.


Dari sudut ekonomi dan pentadbiran, nyata Umno/BN tidak mampu untuk menyaingi Pakatan, jadi senjata fitnah dan samseng digunakan bagi menjatuhkan pihak lawan. Terbaru ada laporan dari blog yang pro Umno mendedahkan terdapat skandal liwat ke 3 yang akan  di gemparkan dalam masa terdekat ni. Umno tak serik2 dengan permainan lucah membabitkan mahkamah. Apakah Umno benar2 ketandusan isu untuk menyerang Pakatan Rakyat hinggakan isu yang rakyat muak dan jijik ini bakal di pertontonkan kembali menerusi pelakon yang baru tapi masih menggunakan skrip yang lama?

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...