Thursday, May 3, 2012

Cubaan nak tutup cerita secepat yang boleh..

Dalam rakyat jelata masih lagi berbicara pasal BERSIH 3.0 yang penuh dengan keganasan dan tipu muslihat, terbit pulak cerita skandal seks Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali. Skandal ni di jadikan tajuk berita utama bagi mengaburi mata rakyat yang masih lagi mempertikai tindakan polis menangani peserta BERSIH 3.0.


Kisah keganasan polis menangani peserta BERSIH hingga ada yang parah dan terpaksa mendapat rawatan di hospital, malah ada seorang ibu tua yang terpaksa menjalani pembedahan kerana usus nya pecah akibat di pijak polis cuba untuk di tutp dan kalau boleh di elakkan dari dibincangkan di kedai2 kopi oleh pakcik2 yang dah mula goyah untuk memberi sokongan kepada Umno/BN lagi


Bagi wa, kisah seks pimpinan Pakatan ni langsung tak menghilang fokus kita atas tujuan tuntutan utama yang di buat. Media milik Umno/BN begitu ghairah nak hightlightkan isu ni hinggakan setiap masa creita ni akan diputar2 dan diulang2 supaya rakyat tidak lagi membicarakan mengenai BERSIH 3.0 lagi.


Dan bagi wa, isu ni jugak sengaja dihangatkan bagi menenggelamkan isu skandal Scorpene yang kini sudah sampai ke tahap pendakwaan. Malah PM Najib jugak mungkin akan di sepina oleh Mahkamah Antarabangsa jika masih mengelat, kalau mahkamah kat Malaysia ni mungkin boleh dia arahkan supaya digugurkan tuntutan, tapi bila dah melibatkan Mahakamah Antarabangsa, maka dengan cara ini sahaja yang mampu untuk dilakukan supaya rakyat tidak sedar akan kes yang sedang dihadapinya.


Dan dalam masa terdekat ni, tak mustahil jika PM Najib akan mengadakan lawatan kerja ke Perancis. Kononnya lawatan tersebut atas dasar hubungan negara dan bukan sebab dipanggil untuk di siasat oleh mahkamah di negara tu. dan seperti lazimnya, peluang ini akan dipergunakan oleh Rosmah, bini kedua PM Najib untuk ber'shopping' habis2an tak ingat dunia.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh.. 



3 comments:

  1. dengar katanya ni semua adalah perbuatan khalid yang takut azmin merampas selangor..mana satu yg betul ni..

    ReplyDelete
  2. oh yg betul nye kau tu pro umno. simple tak jawapan haku...takyah nak alih perhatian dgn isu seks murahan cenggini la...

    Kepada bloggers bebas pengaruh UMNO semua, aku sarankan korang update dan terus update lagi pasal SKANDAL SCORPENE , KES SPR TAK MAHU BERSIHKAN DAFTAR UNDI,POLIS PUKUL RAKYAT YG TAK BERSENJATA, POLIS ACU PISTOL DKT ORG AWAM , PENGERUSI & TIMBALAN SPR AHLI UMNO BERDAFTAR DAN KEGAGALAN NAJIB/BN TANGANI BERSIH 3.0 BARU2 NI.


    Kah kah kah kah kah...PRU 13 NI LU SURE TERDUDUK LA BARUA2 UMNO...

    ReplyDelete
  3. Pastikan Umno terus hilang kuasa di bumi Malaysia..

    ABU! ABU! ABU!

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...