Tuesday, June 4, 2013

Suri rumah di Pulau Pinang dapat RM100 mulai 2014..

Suri rumah di Pulau Pinang akan menerima RM100 seorang mulai 2014 hasil sumbangan kerajaan negeri.

Ketua Menteri, Lim Guang Eng berkata, program ‘Ibu Emas’ itu diberikan tanpa mengira fahaman dan ideologi politik.

“Walaupun suri rumah tersebut adalah penyokong Umno atau BN, mereka dialu-alukan untuk mendaftar bagi mendapatkan pemberian wang tersebut selagi mereka adalah suri rumah yang tidak bekerja,” katanya.


Beliau berkata demikian pada majlis menaik taraf Pasar Awam Sama Gagah, Permatang Pauh, semalam.

Hadir sama, Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machang Bubok, Lee Khai Loon.

Guan Eng berkata, kerajaan negeri juga menyediakan pemeriksaan memogram percuma kepada semua wanita yang tinggal di Pulau Pinang.

“Pemeriksaan memogram percuma ini juga tidak mengambil kira fahaman dan ideologi politik wanita-wanita tersebut,” katanya sambil menegaskan, Pulau Pinang tidak mengamalkan prejudis seperti amalan pemimpin BN Terengganu dalam memberikan kemudahan perumahan kepada rakyat.

Katanya, menjadi tanggungjawab mana-mana pihak yang menjadi kerajaan samada di peringkat negeri mahupun Pusat untuk membela semua golongan miskin.





1 comment:

  1. jaga jaga.. nanti ade puak UMNO mamak kata "ini duit judi..!" haram..! maka keluar la kat tv3 suku depa dngan ikhlas memulangkan duit trsebut.. lpas tu puak mana ntah songlap duit tuh.. x dpt balik kat kerajaan Pakatan..

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...