Sunday, May 12, 2013

Ini jawapan kepada SPR...

Setelah hampir seminggu pilihan raya selesai, masih ada suara yang tidak puas hati. Saya tidak lihat sebabnya adalah keengganan rakyat untuk menerima keputusannya, tetapi ada sebab lain berkaitan hal ini.

Jika ditanya apa sebabnya, saya akan katakan ia bukan berkaitan dengan pengundi hantu dari Bangladesh, Nepal, India dan Pakistan kerana sukar untuk saya membuktikannya. Saya juga tidak akan katakan soal berat sebelah media perdana kerana laporan media pembangkang dan alternatif lainnya pun sama. Saya juga tidak akan katakan kerana senarai nama pengundi yang bertindih kerana ramai yang sukar mempercayainya.

Tetapi saya akan katakan saya tidak puas hati kerana saya berasa tertipu dengan penggunaan dakwat kekal yang tidak kekal. Soalan saya ialah kenapa susahnya SPR menyediakan dakwat kekal? India, Indonesia, Bangladesh dan Pakistan yang gunakan dakwat ini tidak ada masalah pun untuk kekal selama tujuh hari. Dakwat kita belumpun sampai tujuh jam sudah tanggal dan ini boleh dirasai oleh semua pengundi.

Maka, siapa yang patut dipersalahkan? Saya tidak salahkan UMNO dan BN, tetapi saya salahkan SPR. Dengan kegagalan ini, jika tanpa jawapan yang memuaskan, sampai ketikanya Pengerusi SPR dan ahli-ahlinya meletakkan jawatan.

Semoganya kelemahan dalam pengendalian pilihan raya kali ini tidak berlaku lagi dalam PRU ke-14 nanti. Negara kita berhak mendapat pengurusan pilihan raya yang lebih baik.

16 comments:

  1. kalau hidup tak bersandarkan agama sebagai landasan.maka goyanglah dan bengkok lah barisan.

    ReplyDelete
  2. Bolasepak malaysia ranking ke berapa dunia?itu la standard org malaysia..bangla,india,siam semuanye ranking lg tinggi dr malaysia..sebenarnye lg rendah ranking lagi bagus kepada pemerintah..senang nk d kerjakan..

    ReplyDelete
  3. sumbat aja 2 ekor penipu ini dalam penjara,kita sama2 tengok sapa yg datang bela dan lawat mereka???

    ReplyDelete
  4. Bukan tak boleh guna dakwat kekal,tentu kita tahu sbbnya kenapa diorg pakai dakwat tak kekal.Tu yg diorg susah nak ngaku yg kita sdri tahu jawapannya.

    ReplyDelete
  5. 2 eko spr ahli umno n penyokong tegar bend..ini Mcm spi bila pn xkn menang pilihanraya...

    ReplyDelete
  6. tak takut neraka gamaknya

    ReplyDelete
  7. sakit hati betul tengok dakwat tak kekal, lepas basuh berak terus hilang....pakat2 sumpah 2 bapak penipu SPR...cukup 40 0rg sumpah, minta2 makbul...kenape lah jahat sangat melayuislam dua ekor ni...

    ReplyDelete
  8. Pada hari ini Kami tutup mulut mereka; dan berkatalah kepada Kami tangan mereka dan memberi kesaksianlah kaki mereka terhadap apa yang dahulu mereka usahakan. 36-65

    ayat popular yang selalu dibaca oleh melayu malam Jumaat tak kan baca saja tak ambil berat ke ancaman dari Allah dekat pejabat pun selalu dibaca.macam mana nak jadi penyembuh segala penyakit rohani dengan Quran kalau tak diamal seperti apa yang diperintahkan dalam Quran
    manusia jangan belagak sombong dengan kehidupan yang sementara ini

    ReplyDelete
  9. Muka Jamban Bos SPR ini yang digunakan Najis Nazak sewaktu senak perut PRU13. Inilah dajjal bertopengkan manusia, nafsu menguasai diri bagaikan khinzir mendapat selutnajis, temoloknya membusut dengan wang haram, muga matinya penuh kehinaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan dok sumpah orang anakku,,nanti dimakan sumpah,kita sendiri molek ko.nampak macam jenis suka menyumpah.dari kuih dah tahu acuannya

      Delete
  10. Pengerusi SPR ini beketurunan Melayu dan beragama islam. Akan tetapi ROH ISLAM tiada dalam jiwanya sebab itu lah dia sanggup mengadaikan maruah demi mendapatkan kehidupan yg mewah didunia walaupun dia juga tahu bahawa kehidupan sebenarnya nanti adalah akhirat. Apabila matinya anak Adam ini maka trrputuslah segala amal ibadatnya melainkan 3 perkara. 1). Amal jariah 2). Ilmu yg dimenafaatkan 3). Anak yg soleh. Kalau harta bertimbun pun tak ada gunanya. Sepatutnya pengarah SPR ini kumpol ibadat tapi dia kompol harta pula seolah oleh dia tidak akan mati selama lamanya.

    ReplyDelete
  11. Bro ko tak salahkan BN tapi ko tau tak ke pura pura tak tau yang SPR mengambil arahan terus dari PM. LEMBU NFC LAGI BANGANG DARI KO

    ReplyDelete
  12. Untuk pilihanraya akan datang samada besar atau kecil... dakwat tu aku cadangkan dicalit selepas mengundi bukan sebelum mengundi.. ni jadi satu kerja pulak kerani SPR yang jaga untuk mengesat dakwat dengan tisu di jari... tu yang jadi beratur panjang kat luar.... kena bekal tisu lagi....lagipun kalau tak sapu dengan tisu, silap-silap dakwah terkena kertas undi..jadi undi rosak pulak.....

    ReplyDelete
  13. Apa cina mau dah ramai orang dapat agak...APA PAS MAHU???...Ini yang melayu PAS kena jawab pada diri sendiri...Melayu Islam negeri Kedah Perlis NS Terangganu Perak dulu sokong PAS sekarang dah beralih semula ke Barisan Nasional..mereka rasional berfikir dan bertindak sepanjang 5 tahun yang lalu...kecuali Melayu Kelantan@MELAYU BUDU...Akui lah PAS dalam Pakaran Rakyat cuma No 3 selepas PKR dan DAP..Apa yang PAS mahu dalam PR.. Kalimah Allah dilacurkan,Penzina dan Peliwat diangkat jadi pemimpin,bila kroni berzina lagi banyak tayang lagi banyak pahala...dosa zina nak campak kemana, bila kroni sokong murtad PAS sokong, hudud boleh dah tutup buku.. Nak kata jadi kuasa pengimbang dalam PR atau nak tubuh negara Islam sekali LGE, Anwar dan Karpal Sing jerit senyap jadi SETAN BISU...Nak jadi kuasa pengimbang jauh skali.. hasil ajaran tok guru paling haprak malah ulama pondok pun tak sokong tok guru...MELAYU BUDU layak kerja di sektor swasta syarikat cina bukan sektor kerajaan..Ketua jabatan harap pantau melayubudu dan melayu PAS...Pada APA LAGI PAS MAHU???

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  14. Anonymous May 14, 2013 at 1:45 PM:
    cakap macam orang gila. akai x dak ka bro?? mabuk ka... memalukan. jenis pacacai angkat taik bn ni...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...