Wednesday, May 15, 2013

Agenda UG kini muncul kembali...



Wa dah agak dah benda ni akan jadi agenda utama bila lepas jer pilihanraya. Agenda Unity Government akan digerakkan semula bila calon2 Pas dari geng anti UG banyak yang tewas dalam PRU lepas. Klik sini dan sini. Kalah sebab sabotaj dari dalaman, yang tu wa tak berani nak kata tapi ada dengar jugak la bunyi2 di angin lalu yang sampai jugak kat telinga wa.

keh keh keh keh keh keh keh keh keh...

Wa tak kisah la kalau gian nak bersatu sangat dengan Umno tu tapi betul ke Umno ni benar2 ikhlas nak berubah? Itu yang jadi persoalan bila terbukti PRU kali ni sebenarnya majoriti rakyat dah menolak Umno/BN. JIka tidak dengan bantuan 'magic2' dalam PRU, dah tewas dah. Bukan cakap bohong, tapi dah terbukti dengan segala bukti2 yang telah dikumpulkan. Dan petisyen akan difailkan kepada mahkamah bagi membantah beberapa keputusan yang amat2 mencurigakan.

Tapi macam biasa la, hati wa tetap kata permainan mahkamah akan digunakan bagi membolehkan Umno/BN berkuasa. Dan ajakan bersatu dengan Umno hanya untuk menyelamatkan diri bila 90% kaum cina menolak Umno/BN. Mungkin jika berkekalan begitu, nescaya nasib Umno memang akan berubah menjadi lebih teruk dalam PRU akan datang andai masih dengan pe'el lama.

Bagi wa, kalau Umno ikhlas nak bersatu dengan Pas, tak payah masuk mana2 parti pun. Cuma jalankan tanggungjawab dengan amanah tanpa diskriminasi kenegerian demi kepentingan rakyat bersama. Elak atau lebih baik henti kan pembaziran yang melampau2 dah jadi amalan sebati dengan Umno tu. Lagi bagus kalau perlembagaan Umno tu diubah dimana lebih mendaulatkan Agama Islam dari bangsa, baru wa rasa sesuai untuk join dengan Pas. Bukan dalam keadaan yang terdesak sekarang ni. Dan Pas pun tak payah nak terhegeh2 nak bersatu dengan Umno buat masa ni sebab belum tau niat sebenarnya.

4 comments:

  1. Bhai Madie...

    Lu saper mau halang UG... diorang dah abis baca kitab kaler kuning... lu sifir kali-kali kat belakang buku latihan pon tak abis hafal.... hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai C++..

      Tu la pasal, sanggup biar kawan tewas asal hasrat hati tercapai...
      Bangang!!

      Delete
  2. tak payah nak percaya lagi la dengan parti busuk umno ni... rakyat perlukan pemerintahan baru yg bersih.
    umno dah susah nak diubah...transformasi kepala hotak dia...badan2 bebas akan terus dipergunakan utk kepentingan pemimpin2 mereka yg rakus.

    ReplyDelete
  3. sedapnya bahasa-bahasa korang........

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...