Wednesday, February 27, 2013

Lagi pro UG bakal masuk perangkap???

Nampaknya sorang lagi Ahli Majlis Syura Pas nak masuk perangkap Umno. Kalau betul la pun putar belit dari media pecacai, dah tau Utusan ni barua Umno, yang dok pi layan tu buat apa.??

Dah la nama pun terpalit sebagai sebahagian dari Ahli Majlis Syura@Ulamak yang menyokong agenda Kerajaan Perpaduan, lagi mau bikin panas dengan ulasan yang mengatakan jawatan PM andai Pakatan berjaya tumbangkan Umno/BN bukan hak milik mutlak Anwar Ibrahim.

Wei....

Ostad! Lantak la sapa pun PM, agenda utama ka ni nak jatuhkan Umno. Bukan nak berebut pakat2 nak jadi PM. Kalau ya pun hang dah termakan umpan jawatan menteri yang di tawarkan dalam perbincangan sulit dengan Umno, jangan la tunjuk sangat yang hang tu dok gila nak kejar jawatan. Takut nanti tak merasa langsung nak jadi MP.

La ni nak bagi peringat kat pimpinan Pakatan Rakyat sikit, jangan kerana sudah nampak ghanimah depan mata, maka fokus untuk tumbangkan Umno di ketepikan hanya kerana tamak untuk memenuhi temolok peribadi. Lagipun Tuan Ibrahim ni pun dah berbunyi senada dengan Hasan Ali la lenggoknya.. Anda perasan tak? 

7 comments:

  1. bro... kalau lu bukan ahli PAS...lu tak payah nak buat2 cerita bukan2 le bro...kalau setakat nak buat2 cerita simpan je le....

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamu'alaykum w.w.

      harapan - sepatutnya pimpinan lapis atas pas telah hadam betul-betul 'wahdatul fikr' jamaah. tahu dan faham sungguh matlamat masakini jamaah. jangan timbul 'pandangan songsang' yang dinanti-nanti ubn yang akan membelit dan memukul jamaah. habis tenaga secara sia-sia kerana menangkis bola tanggung pandangan songsang.

      Delete
    2. Anon 11.51,

      lu fikir lu saja ahli pas, orang lain bukan

      Delete
  2. wa setuju.... lu pakai otak lembu ke bro... Orang dok sibuk lawan umNO...lu dok sebuk tikam belakang...wa tau la lu anti ulama... kalau lu tak suka ulama lu bleh blah bro... lu masih bleh dukduk dlm pakatan... tumpangla PKR ke DAP...

    ReplyDelete
  3. Sebab tu tak nak pecat Si Hassan & si Nasha. Sebabnya mereka2 ni lah penggerak UG. Kumpulan UG katakan. Mereka nak bergabung tak bagi tahu rakyat dan pengundi. Mereka buat senyap2. Mentang2 lah rakyat dah bagi undi dan di lantik jadi pemimpin, maka, senang lenang mereka nak buat belot pada pengundi. Mereka patut hormat rakyat yang memilih mereka. Mereka [patut tanya rakyat adakah patut ber UG dgn UMno? Tapi, mereka mengenepikan rakyat? Jangan sampai rakyat dan pengundi menyampah dgn kau oarang sudah lah.

    ReplyDelete
  4. Memang nuar pemecah belah umat...penganut LGbt nak diangkat jadi PM....lu pikir la sendiri

    ReplyDelete
  5. nasiblu lah org nak maki lu ke. Dah laman lu cakap ADA AKU KESAH.
    lu ingat lu pandai sangat.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...