Friday, February 8, 2013

Kenapa Muhyiddin menangis??

Perkara biasa dalam Umno. Jom kita tengok bagaimana konsep yang di amalkan dalam Umno selama ni.

Bekas pemimpin utama BN Perlis mendakwa Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin  tidak mendapat maklumat yang sebenarnya mengenai sokongan pengundi dari kaum cina di negeri Perlis.

Setiausaha B N negeri Perlis, Mat Rawi Kassim ada memberi taklimat kepada Muhyiddin Yassin mengenai perkembangan semasa jentera pilihanraya BN negeri di Kangar semalam.

Taklimat tersebut di fahamkan mengenai calon, kerusi serta tahap sokongan pengundi dari kaum cina kepada BN negeri Perlis. Taklimat tersebut berlangsung selama 1 jam yang turut dihadiri oleh pimpinan utama negeri Perlis termasuk MB Perlus, Mat Isa Sabu.

Dalam taklimat tersebut, Mat Rawi memberitahu Muhyiddin bahawa 70% pengundi kaum cina di Perlis akan menyokong calon BN dalam pilihanraya umum ke13 nanti.

Sedangkan apa yang di beritahu oleh bekas pemimpin MCA negeri Perlis amat2 berbeza dengan apa yang disampaikan oleh Mat Rawi kepada Muhyiddin. Tahap sokongan pengundi cina kepada MCA amat tidak memuaskan.

Jadi ini la permainan dalam Umno sejak dulu lagi. Demi nak bodek TPM punya pasal, sanggup memanipulasi fakta sebenar. Ampu, bodek untuk tarik perhatian pemimpin utama Umno. Dalam proses membodek untuk jadi calon, mereka sanggup menyampaikan maklumat yang salah kepada Muhyiddin yang kelihatan tengah bengong akibat keletihan.

Peluang dah terhidang kepada Pakatan untuk take over Perlis dari tangan BN. Biarkan mereka tipu ketua mereka supaya duduk dalam keadaan selesa sedangkan hakikatnya sebaliknya.

2 comments:

  1. PAS Perlis kena cari calon2 baru yg lebih berkaliber dan berfikiran jauh baru blh berjaya. Kalau nk masuh nk kekalkan harun Din / Hashim Jasin alamatnya jd mcm PRU yg lepas lah.. Tunjukkan Pas ada calon MB yg lebih bagus

    ReplyDelete
  2. Din menangis kerana dah nampak terlepas bas untuk jadi PM sebelum umur nya meningkat tua.Najib ta akan lepas gaya nya.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...