Thursday, February 21, 2013

Dimana Umno kuat, disitu Melayu merempat!!

Selama ni wa tak pernah terpikir pun kenapa di Johor Umno boleh bermaharajalela sampai begitu punya lama. Akhirnya persoalan wa tu terjawab bila Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) mendedahkan bahawa melayu Johor la paling miskin dan mereka makin miskin bila pelaburan di bawa masuk.

Boleh klik sini kalau lu orang tak percaya.

Dah habis berapa banyak hartanah hak milik negeri Johor yang dah tergadai atas nama pembangunan? Apa jadi dengan Wilayah Iskandar? Rakyat Johor hanya mampu tengok jer hasil kekayaan negeri di kaut oleh warga asing atas ketidakperihatinan kerajaan negeri yang memerintah.

Bayangkan Presiden DPMM ni kata orang melayu Johor miskin jadi pihak yang berkenaan akan buat kondo dengan kadar harga RM350k hingga RM400k. Kalau dah namanya miskin, macam mana dia nak beli lot kondo tu. Harga pulak lebih dari suku juta RM. Kalau dah ada duit banyak tu, bukan miskin lagi dah namanya tu wahai Pak Presiden oi!!

keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Dalam dok bangga kononnya ekonomi negeri Johor mantap rupa2 rakyat dia terutama bangsa melayu terdiri dari kalangan orang2 miskin belaka.

Lebih bagus Kelantan. Walaupun hari2 mendapat laporan negatif dari media pecacai arus perdana tetapi rakyatnya khususnya orang2 melayu berpendapatan yang mencukupi untuk seisi rumah dan mempunyai kuasa beli dan menguasai ekonomi negeri.

2 comments:

  1. Mungkin agak kasar saya cakap golongan yang miskin memang bodoh dan mudah ditipu. Ini kerana banyak tanah johor telah dijual kepada warga asing singpura khasnya bahkan tanah milik Malaysia di tanjung pagar pun telah dijual dengan harga murah kepada Singapura.. juga batu puteh?

    Umno membodoh dan menipu orang melayu dengan ketuanan Melayu mengunakan Taat setia kepada raja dan juga mengunakan perpaduan Melayu dan agama sebagai alat..

    Jadi di mana UMNO kuat disitu terdapat banyak orang yang dipukau menjadi bodoh.. Jadi tugas kita menyedarkan dan mengeluarkan mereka dari terus dipukau..

    ReplyDelete
  2. Johor...

    Janganlah menutup mata dan telinga
    Orang nak bagitau cubalah dengar dan lihat
    Hanya yang faham sahaja yang dapat mengetahui
    Orang dah nak ubah kerajaan yang memerintah
    Rakyat berkuasa bukannya pemimpin...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...