Wednesday, January 30, 2013

Kronologi provokasi Umno untuk kekal berkuasa...

Mula Umno bertindak membuat tuduhan kerajaan Pakatan Rakyat negeri Selangor memurtadkan orang2 melayu Islam di  gereja.

Selepas itu menuduh pulak Kristian akan menjadi agama rasmi jika gabungan Pakatan Rakyat menang dalam pilihanraya umum yang ke 13 nanti.

Kemudian menuduh pulak MP Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar menyokong melayu Islam murtad dalam satu forum yang di adakan..

Bila fitnah yang di mainkan tak berapa berkesan, mereka bukak kembali kisah lama kisah AMANAT HAJI HADI dan mengatakan Tok Guru Haji Hadi mengkafirkan Umno.

Selepas isu AMANAT HAJI HADI, diaorang mainkan pulak isu kalimah ALLAH dengan melabelkan PAS gadai maruah agama demi politik la, PAS takut kepada Anwar dan DAP La sampai ada cadangan dari diaorang mintak PAS keluar dari Pakatan.

Lepas tu muncul pulak gambar siap video lagi aksi pemberian bibble kepada orang melayu kat depan sekolah di Penang. Cubaan untuk memainkan isu agama telah jelas nyata tapi sayang, semua cubaan dari pihak Umno nampaknya semuanya gagal bila rakyat kini menolak politik perkauman dan agama.

Rakyat kini lebih berminat nak tau tentang hala tuju negara dari semua segi aspek. Rakyat lebih beminat nak tau perkembangan ekonomi negara. Rakyat nak tau kemana hilangnya wang negara dalam jumlah yang besar seperti yang di dedahkan oleh pihak pembangkang termasuk Ketua Audit Negara.


Nasihat kat Umno ni jangan la mainkan isu yang sensitif walaupun isu tu yang terakhir untuk kekalkan kuasa. Simpati sama kepada generasi akan datang kerana perkauman ni boleh memusnahkan sebuah negara. Jika tewas terima je la seadanya dan bermuhasabah la. Mungkin dengan duduk di kerusi pembangkang kelak mampu untuk merubah Umno secara keseluruhan.

p/s : Posting ni wa cilok dari Fb Idris Md Nasir. Wa nak copy paste jer, memandangkan wa update pun pakai tablet, wa tak bleh buat. Wa rewrite balik apa yang dia post dengan cara wa sendiri la. Jangan marah and TQ bro..

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...