Thursday, November 29, 2012

Wow!!! Kak Ijat melatah lagi..

Wa tak tau la apa motif Kak Ijat ni. Sengaja nak melingkopkan Umno agaknya. Tapi biasa la kat mana2 Perhimpunan Agung Umno pun, ni la masa nak membodek untuk di pilih sebagai calon dalam PRU 13 nanti.

Bukti nyata bila ada perwakilan yang menuntut supaya PM Najib mempertimbangkan Kak Ijat untuk bertanding di mana2 kawasan lain. Klik sini.

Dalam ucapan sebagai Ketua Pergerakan Wanita Umno, Kak Ijat ni mungkin tersasul akibat terlalu teruja bila berucap di hadapan pembodek2
Kak Ijat kata kalau Umno/BN kalah dalam PRU13 nanti, kemungkinan peristiwa sejarah tragedi 13 Mei 1969 akan berulang. Nampak macam Kak Ijat sebagai proksi Umno mengakui bahawa Umno yang akan memulakan ketegangan jika kalah.

Dari segi lojik akal, dah 12 kali pilihanraya Umum dan 12 kali jugak la barisan yang membentuk Pakatan Rakyat kalah. Takkan bila dah berjaya memenangi, pakatan ini akan membuat huru hara dalam pemerintahan mereka.

Ugutan2 dan dakwaan2 sebegini dah lapok la. Rakyat dah cerdik dan tak mudah termakan dengan hasutan. Orang yang cerdik akan menilai dulu berita yang disampaikan dan akan membuat perbandingan kedua2 belah pihak punya kenyataan.ecara 

Secara tak langsung, amaran yang Kak Ijat suarakan dalam ucapan Pergerakan Wanita Umno seolah2 mengakui Umno/BN kini amat2 terdesak. Wa pulak terfikir, Umno yang sangat terdesak atau dia sendiri yang la ni tengah sesak? Lantak lu la Kak Ijat oi!!!!

keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

3 comments:

  1. dari kata-kata beliau, JELASlah bahawa peristiwa 13 Mei 1969 adalah angkara UMNO yang hampir kalah dalam pilihanraya pada tahun berkenaan.

    ReplyDelete
  2. Kenyatan BETINA ni menunjukkan yang UMNOYAHUDI adalah parti perkauman!
    Puakx CELAKA ni masih tidak boleh menerima kenyatan yang MALAYSIA ni
    mempunyai rakyaat yang berbilang kaum.Dasar parti YAHUDI!!!

    ReplyDelete
  3. Lepas ni dalam buku sejarah akan ada tajuk Pemberontakan Kak Ijat Selepas Pru 13. Tolonglah umno...kalau ye pun korg nak terberak tgh jalan...jgn tuduh org lain pulak nak terberak...apapun dh busuk kt korg..bau taik lembu...

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...