Monday, November 12, 2012

FGVH : Saham merudum!!!! Apa nasib peneroka??

Kan dah kena peneroka Felda yang join saham FGVH tu. Harga Saham tersebut jatuh teruk hingga ke paras bawah dari harga semasa penyenaraian di pasaran. 

Semasa penyenaraian, harga saham seunit bernilai RM4.60 tetapi semasa counter di tutup tengahari tadi, nilai saham tersebut dah mencecah RM 4.57.

Kan terbukti apa yang di tentang oleh ANAK, yang di ketuai oleh Saudara Mazlan Aliman ada sebab dan tujuannya. 
Apa nak buat bagi yang telah terkena. Cuma berharap agar harga saham ni tak jatuh terus supaya peneroka tak rugi kemudian hari. Mungkin kena ada perancangan untuk menebus balik  jumlah yang telah dibelanjakan untuk pelaburan ni.

Pengumuman bantuan oleh kerajaan kepada peneroka baru2 ni pun boleh di lihat sebagai usaha untuk  cover kerugian berkenaan saham tu dari di hebahkan oleh pihak lawan.

Diharap warga felda dapat untuk bangkit kerana telah pun nampak dgn jelas hasil dari penyenaraian tersebut mengundang kerugian.Hanya dengan mengubah tampok pemerintahan negara kepada  Kerajaan Pakatan Rakyat. PRU13 satu2nya harapan utk selamatkan felda dan warga2nya, Insya Allah...

Bersedia untuk menghadapi pilihanraya bila2 masa saja dari sekarang..

3 comments:

  1. baguih baguih dah kena main olih umno bn haram jadah kaki lancau padan muka lu warga felda , si tipah dah kena tipu olih rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik lu cakap camtu bro.. Kan lebih baik cari solution utk bagi penerangan kpd warga felda supaya ubah dlm PRu13 nanti..
      Nasib diaorang pun kena ambik kira dan kena bela jugak kalau PR nak jadi sebuah kerajaan yg prihatin sesuai dgn slogan Negara Berkebajikan..

      Delete
  2. betul tu MAH.... rakyat keliru kita betulkan bukan dimaki hamun.... jagalah tutur dan perbuatan.... barulah menjadi orang berakhlak mulia

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...