Tuesday, November 13, 2012

Ahmad Maslan mengaku Umno parti rasuah??




Ketua Penerangan Umno, Ahmad Maslan mengakui Umno parti rasuah? Cam tak caya jer.. Cer klik sini dan cuba fahami maksud yang tersirat di sebalik kenyatan Ahmad Maslan ni berkenaan rasuah dalam Umno.


Menjawab persoalan yang ditanya wartawan berikutan dakwaan Setiausaha Agung Umno bahawa cabaran utama dalam Umno adalah untuk mengatasi masalah rasuah yang berleluasa dalam Umno. 

Ahmad Maslan kata bukan hanya dalam Umno sahaja tapi dalam semua pihak pun terbabit dengan gejala rasuah ni. Seperti kelihatan yang dia mengakui bahawa dalam Umno memang rasuah wujud dan menjadi amalan sejak sekian lamanya.
Wa cuma nak bagi peringatan kepada Ketua Penerangan Umno Malaysia ni, Jangan ingat institusi yang lu sertai yang dah korup tu dan memegang jawatan tertinggi,peranan yang penting dalam Umno ingat semua pihak lain sama macam lu. Kalau geng2 lu dah jadikan rasuah sebagai amalan untuk berinteraksi dengan pihak berkepentingan dalam kerajaan dan lu boleh buat persepsi bahawa pihak lawan pun sama macam lu.

Sepatutnya lu dengan sekutu2 lu cari jalan penyelesaian bagaimana nak atasi masalah yang dah membarah dalam organisasi lu. Bukan dengan mencari alasan remeh dan menuding jari menyalahkan pihak lain dengan membuat andaian bahawa mereka pun sama macam lu.

Tapi macam mana nak selesai kalau hampir keseluruhan ahli2 dan pemimpin2 parti terlibat dengan gejala rasuah ni. Walaupun istilah rasuah telah di tukar dengan politik wang. Hanya istilah jer yang ditukar tapi konsepnya tetap sama.

Kalau betul dalam Umno ni ada yang terlibat dengan gejala rasuah, kenapa hanya kes2 terpilih sahaja yang di heret ke mahkamah sedangkan kes berprofil tinggi tertutup rapat dengan pelbagai penafian untuk di cover sebaik mungkin.

Dan kalau di dakwa pun hukuman yang di terima terlalu berbeza jika nak di bandingkan dengan rakyat marhaen yang lain. 

Sebagai contoh bagaimana kes seorang lelaki di Terengganu di dapati bersalah mencuri seguni buah rambai yang cuma bernilai RM 25 dan di hukum penjara 7 tahun sedangkan bekas Menteri Besar Selangor, Khir Toyo hanya di hukum penjara setahun sahaja. Kalau di ikutkan jumlah yang di cilok Khir Toyo berjuta2 kali ganda dengan nilai yang di cilok oleh lelaki dari Terengganu tu. Namun hukuman terhadap Khir Toyo masih di tangguhkan untuk proses rayuan. Mamat tu konfom dah ke dalam rasanya. Boleh klik sini untuk kes mamat tu.

Dalam Umno ni bukan setakat rasuah jer yang dah tahap kritikal, penyalahgunaan kuasa pun kalau di siasat secara telus akan membuktikan bahawa Umno ni memang seperti yang pernah di lontarkan oleh bekas PM mahathir, 'Umno membusuk hingga ke usus'. Terlampau banyak kerosakan berbanding kebaikan yang masih tertinggal dalam Umno

Please la klik jugak kat sini, terima kasih..

2 comments:

  1. babi umno tua nak mampos

    ReplyDelete
  2. Saya mengucapkan terimakasih dan tahniah buat Menteri2 Besar, Ketua Menteri, ADUN2 & MP2 dr negeri2 yang diperintah oleh kerajaan Pakatan Rakyat kerana sehingga kini, setelah dihentam, disiasat oleh SPRM tetapi anda semua bersih dr rasuah. Terimakasih sekali lagi

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...