Wednesday, October 24, 2012

Tak faham bahasa atau kurang cerdik?

Adoyai!!!!

Tu la pasal, ramai dah pesan jangan masuk 'kandang lembu', dia pi masuk jugak. Kan dah nampak betapa 'lembu'nya depa ni bila masih tak paham apa tujuan 2 peguam Perancis di bawa berjumpa dengan Ahli Parlimen Malaysia.

Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ruslan Kasim dalam laporan Utusan Online, klik sini masih lagi cuba mengaitkan dengan isu lapok. Kedatangan mereka untuk menerangkan kedudukan sebenar kes skandal yang melibatkan 'spekulasi' kematian model cun dari Monggolia, Altantuya Sharibuu. Mereka berdua peguam ni pun tak terlibat dengan kes 'liwat' Anwar Ibrahim so, bagaimana pulak mereka nak beri penerangan? Kan pelik..

Wa paling suka petikan dalam suratkhabar jamban tu bila Ruslan Kasim kata 
"Untuk mencari kebenaran dan keadilan maka sebagai peguam, sepatutnya mereka mesti bersedia mendengar pandangan daripada kedua-dua belah pihak dan bukan hanya menelan apa sahaja yang diperkatakan oleh Anwar atau orangnya."
Ni nak bagitau kat suadara Ruslan Kasim, peguam berdua ni nak penjelasan skandal ni dekat Parlimen, so takkan dalam parlimen tidak ada wakil dari kerajaan Umno untuk membahaskan isu ni. Dan peluang ni sepatutnya di ambil oleh para MP Umno/BN untuk bertanya dengan lebih lanjut sumber2 mana yang menjadi rujukan kedua2 peguam ni.
Dah la tu, saksi2 yang nak panggil bagi pihak Umno untuk pertahankan Umno/BN pulak terdiri dari director2, actor2, konspirator2 filem porno yang kantoi. Tak ada kredibiliti la bhai..

Dan ini jugak boleh di jadikan peluang oleh kem PM Najib bagi membuktikan bahawa dia tak bersalah dan terlibat dengan skandal yang menggemparkan negara? 

Hingga kini motif pembunuhan model cun Monggolia itu masih menjadi misteri kerana kedua2 pembunuh yang mana mahkamah telah menjatuhkan hukuman mati kepada mereka tanpa motif sebenar, perancang atau dalang sebenar masih belum terbongkar kerana mereka hanya menurut arahan.

Apasal nak takut pulak kan? Kalau benar2 tak terlibat dan hanya fitnah pihak pembangkang maka ini la masa yang paling sesui untuk membuktikan nya. Wa rasa, bukan wa sorang jer rasa macam ni tapi penyokong2 Umno pun ada yang bermikiran macam ni cuma takut nak tonjolkan. Takut miss soruu ke Datuk2 MP Umno/BN semua..

2 comments:

  1. kutu ni punya tak payah masuk cerita le dengor nama dia pun dah geli geleman jijik

    ReplyDelete
  2. Aku pun nk tau jg pasal apa arwah DS Megat Junid tarik balik saman pada mamat ni!Hendak ke dia jawap agak ny?

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...