Saturday, October 20, 2012

Mami Shahrizat cabar Anwar??

 Mami Ijat yang tengah kelam kabut pasal skandal 'lembu' sempat lagi nak cabar Anwar Ibrahim  supaya menemukan Datuk S. Nallakaruppan dan isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail untuk bertemu dengan 2 orang peguam Perancis yang bakal di bawa oleh Anwar untuk memberi taklimat terkini berkenaan isu skandal Scorpene di parlimen dalam masa terdekat ni.

Sumber berita boleh klik sini dan sini untuk keterangan lanjut.

Wa nasihatkan kat Mami Ijat ni lebih baik dia tumpukan kepada kes 'lembu;nya yang sedang berjalan sekarang ni. Dah makin kalut sampaikan menampakkan bahawa dia seorang ibu dan isteri yang tak bertanggungjawab. Lagi mau sibuk dengan hal2 orang lain.

Mami Ijat ni nak dua peguam dari Perancis itu tahu dan mendapat maklumat mengenai kegiatan sambilan Anwar? Wa nak kata Mami Ijat ni bangang macam lembu, memang dah lembu dah pun. Dua peguam tu di bawa untuk bagi penerangan yang membabitkan kepentingan negara sementara cadangan Mami Ijat ni pulak melibatkan kepentingan peribadi. Kan kedua2 tu mempunyai entiti kepentingan yang berbeza.

Rakyat la ni bukan nak dengar cerita lucah tapi rakyat nak tahu kemana hilangnya wang negara dalam skandal Scorpene yang melibatkan kehilangan wang negara dalam jumlah yang teramat besar.

Mami Ijat bagitau gesaan dibuat agar dua peguam tersebut perlu tahu perkara-perkara yang dibangkitkan rakyat terhadap Anwar konon nya. Ada ke rakyat Malaysia yang dok mendesak supaya peguam Perancis tu tahu konspirasi terancang yang dibuat oleh para konspirator dalam negara ni? 

Nanti bertambah malu la Malaysia bila dua peguam tu tahu bahawa undang2 Malaysia ni terpilih. Jika bersangkutan dengan pihak pembangkang, maka undang2 akan dikenakan secepat yang mungkin namun jika melibatkan pak menteri, maka akan ada penangguhan hukuman seperti yang di alami oleh Khir Toyo dan jugak seorang MP Umno yang dah dijatuhkan hukuman tapi ditarik balik sementara menanti keputusan rayuan di mahkamah. 

Tu belum lagi di korek kes amah Indon yang dah kaya raya dalam sekelip mata yang dulunya ada skandal dengan Pak Menteri. Dulu cuma amah tapi la ni dah mampu pulak ambik amah utk kerja dengan dia pulak.

6 comments:

  1. kepada paukx UMNO ini suka keber hal perilakusek org lain. raayat tak perlu tahu hal itu. raayat mahu memnteri amanah.jujur dan ikhlas dalam tugasan nya. itu sahja. lepas tu dia nak jadi pelakun Prono macam Csl pun mana ada org kesih.

    ReplyDelete
  2. Mana press conf tu..........tak dak pun........Mana

    ReplyDelete
  3. puak2 UMNO ni memang bengap.Smlm Fuad Zakarshi.bercakap hari ni Sharizat Jalil pulak.Yg sedap ny Fuad tu kata biar peguam2 Perancis tu tau moral DSAI.Dia tk sedar org yg memanjang-manjang fitnah tu lh yg lebih tk bermoral.Jgn kata moral,agama pun aku tk percaya mereka2 ni Islam!

    ReplyDelete
  4. jgn main api.... - punk5

    ReplyDelete
  5. kalo dah lembu tu tetap lembu la jugak dulu, kini dan selamanya.....

    ReplyDelete
  6. bangang punya mami...dan mp umgokkkk isunya songlap duit negara....

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...