Saturday, October 27, 2012

Bung Mokhtar pulak kena sound..

 PERKASA semakin hari semakin lantang membodek apa saja tindakan yang dibuat oleh pihak pemerintah terutama tindakan yang dibuat oleh PM Najib. Seolah2 apa sahaja yang dibuat oleh PM Najib tiada cacat cela nya walaupun merugikan melayu.

Terbaru, Bung Mokhtar Radin, Ahli Parlimen Kinabatangan pulak di sanggah oleh PERKASA bila dia mempertikaikan tindakan tokoh korporat Melayu, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary memonopoli semua jenis perniagaan di negara ini. Klik sini untuk pencerahan. Malah kebanyakkan peluang bisnes yang di perolehi oleh Syed Mokhtar Al-Bukhary ni adalah anugerah dari kerajaan persekutuan.


Bagaimana perkara ni boleh terjadi? Bagi wa, apa yang dibangkitkan oleh Bung Mokhtar hanyalah soalan biasa. Yang PERKASA boleh tersinggung tu kenapa, entah lah..

Mungkin di sebabkan Syed Mokhtar ni mamak yang telah di melayukan, jadi PERKASA terpanggil untuk memepertahankan satu2nya tauke yang kononnya melayu terkaya di Malaysia ni. 

Wa makin pelik dengan PERKASA dibawah pimpinan Ibrahim Ali ni. Secara terangan MCA menghina Islam, agama yang dianuti oleh orang2 melayu, tetapi tindakan PERKASA lebih mengagung2kan MCA seolah perkara yang telah dilakukan oleh MCA tu sesuatu yang remeh. 

Sebaliknya DAP pulak dianggap musuh yang harus di perangi dengan bersungguh2. Boleh klik kat sini untuk nilaikan betapa bangsatnya PERKASA ni bila bersekongkol dengan parti yang menghina agama dia sendiri. Masih boleh berkompromi hanya kerana MCA masih bersama Umno dalam gabungan parti yang membentuk Barisan Nasional.

Yang wa nampak, PERKASA ni wujud hanya kerana nak menjaga kroni2 Tun Madey jer. Tak lebih dari itu. Biar berjuta2 umat melayu merana, terseksa asalkan seorang tauke melayu/mamak boleh mengaut untung di atas kesengsaraan rakyat.

Memang diakui Syed Mokhtar ni tersangat kaya tapi apakah kekayaan yang dia miliki ni boleh di nikmati oleh semua golongan rakyat terutamanya rakyat berketurunan melayu? 
Jangan mimpi la bhai..

Klik sini!! Thank you

1 comment:

  1. DAP tidak setuju dengan hukum hudud maka bertempiklah puak2 NGO pro UMNO mintak PAS nyatakan pendirian...tapi bila MCA terang-terangan hina ugama islam tak kedengaran pulak puak2 ni termasuk Perkasa mintak UMNO nyatakan pendirian..memang bangsat sungguh puak2 ni!....

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...