Sunday, June 24, 2012

Umno 'tak betoi'??


Ek eleh!! Makin mengarut la PM Najib punya statement ni lately. Dah makin melalut untuk cuba meraih perhatian kaum2 lain terutamanya kaum cina yang ternyata 100% sudah menolak Umno/BN. 


Hari ni PM Najib menyeru kepada kaum cina supaya tidak tersinggung dengan kenyataan yang melabelkan mereka sebagai kaum pendatang. Memang la PM Najib boleh kata macam tu sebab musabab utama dia berkata macam tu ialah sebab dia berada di hadapan lebih 2000 anak muda cina di Universiti Malaya.


Persoalan yang masih belum terjawab oleh PM Najib ialah, siapa kah golongan yang berkata cina adalah kaum pendatang tu? Bukan ke Umno terutamanya melalui proksi NGO mereka, Perkasa. 


Paling lawak sekali bila PM Najib kata golongan yang panggil kaum cina sebagai kaum pendatang adalah terdiri dari golongan 'orang yang tak berapa betoi'. Bermakna jugak PM Najib telah mengutuk ahli2 Umno dan Perkasa dengan mengatakan bahawa mereka ini terdiri dari golongan yang tak berapa nak betoi atau lebih tepat lagi golongan orang gila.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh...


Cukup sesuai kerana jika golongan tu tak berapa betoi, maknanya lagi PM Najib adalah kepala atau ketua kepada golongan orang2 yang tak berapa nak betoi..


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Lu orang bleh baca kat sini dan nilaikan sendiri lah pendirian seorang PM yang flip flop mengikut telunjuk bini kedua kesayangan dia..

1 comment:

  1. Jangan lupa pembantu Najib pernah kutuk orang cina dalam satu majlis di Melaka suatu ketika dahulu.... takkah itu suatu yang pelik? Nampak sangat geng Najib cukup rasis.

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...