Thursday, May 17, 2012

Senaman pungkoq: Khairy menongkah arus??

Nak kata bangang, marah pulak tapi apa yang kumpulan ni buat ternyata bukan budaya yang jadi amalan rakyat Malaysia, jauh sekali budaya orang2 melayu. Perbuatan lucah dan tak bermoral ni seolah2 menggambarkan budaya sebenar yang menjadi amalan kumpulan ni sekian lamanya.


Apakah mereka sedar bahawa perbuatan mereka amat memalukan, bukan hanya kepada keluarga mereka sahaja malah amat memalukan pesara2 tentera melayu yang lain. Cukup memalukan hinggakan ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin yang belum pasti lagi bertanding dalam PRU 13 akan datang menyatakan kekesalannya di atas perbuatan sekumpulan yang kononnya mewakili bekas2 tentera melayu yang bernaung dibawah PVTM.


Dan sebelum senaman pungkoq yang seksi dan memualkan tu, terdapat pulak sekumpulan peniaga burger yang meniaga  burger dihadapan rumah Datuk S.Ambiga sebagai tanda protes mereka terhadap Pengerusi Bersama BERSIH 3.0 itu.


Memang lawak la perbuatan manusia2 yang boleh dikategorikan berada dalam keadaan desperate ni untuk mencari publisiti murahan. Dah tak ada cara lain ke nak menjadi popular dan cubaan untuk mengalihkan perhatian kepada perkara pokok, iaitu tuntutan untuk melihat pilihanraya umum akan datang dijalankan dengan lebih telus, bersih dan adil.


Sungguh pelik bila ada sebilangan rakyat yang mahu melihat SPR bertindak sebagai sebuah badan yang telus dan adil dianggap pengkhianat negara. Malah di cop sebagai pembuat kacau sedangkan pembuat kacau yang sebenar masih bebas dan berseronok kerana telah berjaya mewujudkan suasana huru hara pada 28hb April yang lepas.


Mungkin sedar atas perkara ini maka Khairy cuba untuk playsafe supaya organisasi yang dibawah pimpinan dia tidak dianggap sebagai dalang dalam semua kekecohan yang berlaku dalam negara baru2 ini.


Kalau pun tak puashati dengan jawatankuasa pemandu BERSIH 3.0, bertindak la dengan rasional dan bukan bertindak seperti lembu yang tak tahu berfikir akan kesannya di kemudian hari kelak. Bayangkan jika anak2 peserta senaman pungkoq tu di ejek di sekolah2 mereka, kan ke malu. Tu belum kira lagi bini2 mereka. Mana nak letak muka mereka bila suami mereka bersikap seolah2 manusia yang tak ada pegangan agama malah megah melakukan perbuatan lucah yang dilakukan dikhalayak ramai.

2 comments:

  1. TA pencen upahan umprono

    ReplyDelete
  2. Hello bro..., siapa kata ini bukan budaya melayu.. adussss... inilah budaya melayu bangsa umno bro...!!!!

    Umno nih kalau bab bontot/punggung diorang suka gila beb... terbukti sejak tahun 1998 lagi beb... cuba buku sejarah beb...

    Ingat punggung ingat umno... muakakakaaaa..!!!!

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...