Wednesday, May 23, 2012

Debat: RM 237 billion sampai ke sudah tak di jawab..

Tahniah di ucapkan kepada 2 pendebat ini kerana berani muncul secara live untuk berdebat bekaitan isu PTPTN. , Harapan juga agar moderator tidak di beri surat tunjuk sebab dari UIA kerana mencabar Najib dan Anwar untuk berdebat. Tidak dinafikan juga KJ dan Rafizi di kenali sebagai contoh bijak pandai dalam PKR dan UMNO berhujah secara live dan fakta untuk jadi pemimpin masa hadapan.


Sehingga ke pusingan akhir ada 2 pertanyaan dari Rafizi kepada KJ tentang kemanakah hilangnya RM237 Billion semasa zaman pentadbiran bapa mertua beliau tentang semasa menjawat jawatan PM tidak di jawap olah KJ. Sebagai punasihat Pak Lah dan Ketua Pemuda UMNO yang lantang apabila berucap, sedikit sebanyak telah memalukan UMNO dan BN menyerlahkan bagaimana satu lagi episod harta negara di belasah oleh UMNO dan gerombolan 

Kita boleh lihat data-data yang dirujuk Rafizi bagaimana hutang PTPTN boleh muflis kan sesuatu negara jika tidak tuntut dan semakin meningkat contohnya USA hutang pendidikan nya meningkat USD2.6 Trilion, disanggah oleh KJ yang menganggap hutang PTPTN ini perlu di bayar untuk perkembangan ekonomi negara

Angka yang di hujahkan KJ menyanggah dan meyimpang dari fakta yang di bentangkan oleh Rafizi berkaitan PTPTN apatah lagi untuk menjawap beberapa isu rasuah yang Rafizi selitkan dalam hujah beliau.

KJ kena ingat semasa Anwar dalam UNMO dulu harapan beliau agar dapat memberi hidayah kepada munafik dalam UMNO tidak tercapai sebelum beliau di pecat dari UMNO dan bukan Anwar keluar.

KJ bagaikan spekulator broker saham dengan angka RM Billion yang di sangkal dengan realistik oleh Rafizi dengan jumlah RM Juta....contohnya kantoi kos Universiti MONASH dengan perbelanjaan RM200 juta.Tidak menjawap dengan fakta pembayaran RM6 Billion setiap tahun kepada konsesi Lebuhraya PLUS akibat kontrak perjanjian TOL tidak dinaikkan dan perjanjian konsesi IPP.

Selain isu PTPTN yang harus diakui KJ bahawa beliau bukan lah pahlawan najib yang boleh diharapkan , dah isu yang lebih menarik adalah persoalan yang harus di jawap oleh KJ iaitu bagaimana atau kemana wang PETRONAS sebanyak RM237 Billion semasa zaman pemerintahan bapa mertua beliau pada tahun 2004-2008 di lesapkan..



Sumber : Kamal Papaalpharomeoalpha

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...