Thursday, April 19, 2012

Kantoi : Nafsu tak terkawal..

Makin pening la kepala PM Najib bila sorang lagi anggota kabinet dia buat hal. Kali ni Pak Menteri dari Sabah pulak kantoi bila membayar RM1.5 juta kepada artis yang jugak pelakon yang dah suam2 kuku. Nak kata artis ni top meletup, berlakon filem pun tak pernah pegang watak utama. Cuma watak pembantu jer, tapi artis ni putih gebu memenuhi selera dan citarasa Pak Menteri. Pak Menteri ni takkan la nak ngaku kalah dengan MP Kinabatangan kan. MP Kinabatangan dah kawin dengan artis yang putih gebu jugak, jadi dia pun pasang la satu. Baru adil dan sama taraf.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Lepas skandal lembu yang melibatkan Ketua Wanita Umno dah mula sejuk, timbul pulak isu Pak Menteri bagi artis duit berjuta2 atas perkhidmatan dan bisnes. Bisnes apa, tu yang sedikit memusykilkan kebanyakkan orang. Dan lebih menambahkan misteri, bayaran kepada artis ni dibuat berperingkat2.


Artis ni memula berlakon dulu pun rasanya dia bukan dari golongan keluarga yang berada. Tapi sekarang ni dah terlebih mampu untuk bermewah2 dengan harta yang begitu melimpah ruah. Katanya dari bisnes keluarga, tapi kalau keluarga asalnya dari golongan kaya, tak la pelik sangat kan.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Kisah ni mula2 terbongkar bila artis ni buat laporan polis mengatakan bahawa driver dia songlap duit dia sebanyak RM200,000. Artis ni mengarahkan driver dia ni untuk masukkan wang dalam akaun dia sebab artis ni tak sempat nak ke bank kerana terlalu sebuk dengan urusan.Tapi dikatakan bahawa driver ni menyonglap duit tu. 


Tapi dalam laporan dan transaksi bank yang di bagi kepada MP Ampang oleh saudara driver artis ni, duit yang dibagi oleh pak Menteri dimasukkan terus kedalam akaun perbadi artis ni. Kat mana pulak datangnya duit yang artis ni bagi kat driver dia untuk di bank in kan kedalam akaun dia tu?


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Dan kisah tragis Pak Menteri berskandal dengan artis ni telah pun di dedahkan oleh MP Pakatan kat lobi Parlimen. Makin bertambah kecoh la nanti. Atau mungkin Pak Menteri ni akan mengambil langkah yang sama seperti yang dah dilakukan oleh MP Kinabatangan dengan berkahwin jer terus dengan artis tu. Cuma kalau boleh berkahwin la dengan izin bini yang dok ada tu. Jangan buat macam yang Kinabatangan tu buat. Kena naik turun mahkamah syariah pulak nanti. Mungkin bapak mertua Pak Menteri ni boleh jadi saksi sekali.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


Kisah menteri gila nak berbinikan artis ni kira dah biasa dikalangan depa. Apa nak heran, PM Najib sendiri pun terpalit dengan skandal artis kat Port Dickson dulu. Mujur ada MB yang perihatin yang boleh menyelamatkan keadaan. Kalau tak, tak merasa la nak dudk kat kerusi no 1 negara.


Dan persoalan yang menjadi soalan maut yang kena dijawab dengan penuh konfiden oleh Pak Menteri ni ialah, dari mana sumber kewangan yang begitu mewah dalam berbelanja yang diamalkan oleh Pak Menteri dan sekutu2 mereka. RM1.5 juta di belanjakan tanpa ada penjelasan dibayar atas tujuan apa, samada untuk perniagaan ataupun hiburan. Atau pun mungkin untuk membayar 'perkhidmatan' lain. 


keh keh keh keh keh keh keh keh..


Rakyat tengah sengsara untuk mencari nafkah untuk menampung keperlua hidup, sedangkan Pak Menteri pulak berpoya2 dengan artis sampai berhabis berjuta2 RM. Ni yang amat dibanggakan oleh PM Najib dengan melaungkan slogan' rakyat didahulukan, percapaian diutamakan'.


keh keh keh keh keh keh keh keh keh keh..


p/s : Patut la orang2 Umno berebut2 nakkan jawatan, bukan nakkan amanah tu tapi pakat2 nak tambah bini muda yang bergelar artis dan putih gebu. Artis pulak sebuk nak promote diri mana tau kot2 ada Pak Menteri yang berkenan, jadi bini no berapa pun takpa, janji poket Pak Menetri tu tebal.

7 comments:

  1. zahida nak kawin piee sblum election.piee main tarik tali.zahida bengang,pakat ngan driver dan driver pau musa aman.piee dah kenaa najib sakit ati tak tau bila nak buat erection.zahida dapat piee,driver dapat fulus manyak,musa aman selamat PR gelak sakan hidup najib hidup umno

    ReplyDelete
  2. Dimanakah pak menteri tu dapat duit banyak yea... Agak2nya gaji pak menteri ni berjuta2 kot. Kalu tidak mana boleh bagi duit bulanan begitu banyak pada artis tu... Di 1Malaysia ni kita ada berpada menteri campur dengan timbalan menteri... Agaknya berapa gaji depa semua tu... Mesti banyak kan sebab rumah menteri dan timbalan menteri pun besar2.....Rakyat jgk cuma dapat RM500+duit buku+RM100 selama 55 tahun.
    Cukup ke nak buat belanja....

    ReplyDelete
  3. Inilah dia tradisi pemimpin2 UMNO. Kegiliaan mencari 'tanah tiga segi' menjadi agenda utama mereka.Tambikecik mereka sunggoh tidak boleh dikawal.

    ReplyDelete
  4. bagus zahida tu....

    membantu perjuangan menjatuhkan umno dan bn.

    biar menteri tu khayal rasa mcm di syurga...biar dia lalai pada politik.

    biar duti dia pegi kt zahida..kesian zahida tu artis tk popular..nnti nak makan apa kan dear?

    biar duit tu bagi kt awek tu dpd diguna utk rasuah politik bn.

    tengok rahim the small tambeeeyyy..

    hanya kerana tanah sekangkang awek, tersungkur dia menyembah tanah, muka tercium tahi lembu fidlot lagi.

    begitu juga abang najib. wanita setiduran dia lah yg akan menjatuhkan dia. hancus negara dibuatnya, maka akan hancus juga najib dan bn.

    dan begitu jugalah bakal tumbangnya najib kerana seorang lagi wanita iaitu ... altantuya. kalau dia berurusan dgn Pakcik Shariibu tentu tk jadi kes pembunuhan itu, tentu rosmah pun tk cemburu gila.

    tapi sebab berurusan dgn wanita cantik mongol, maka tersungkur najib dan bagindo. selepas mati pun wanita itu masih memburu najib. dulu tidor tk lena terbayang cantiknya ulitan awek itu, kini tk tidor kerana terbayang2 jeriji besi penjara perancis.

    itulah dia kuasa wanita....senjata ampuh yg melumpuhkan lelaki lemah syahwat.

    tapi tgk anwar..dituduh jahat dgn wanita melayu dan cina, lelaki tua dan muda, patung(cina doll)..semua tak jalan.

    sebab apa anwar bertahan?..kerana dibelakang dia ada wanita isteri ANUGERAH ALLAH yang baik dan menjadi tulang belakang perjuangan rakyat...DS Wan Azizah.

    ReplyDelete
  5. Respek la kat Kinabatangan berani dan dpt cara halal, Pak menteri kita ni Tak berani. Takut bini kot. Setakat kawin dua dngan artis tak ada masalah takkan hilang jwtn menteri tu. yg ptg kahwin utk dpt cara halal jgn guna cara sulit.Kalau guna juga tanggunglah akibat bila dah pecah nanti. Ingat perancangan ALLAH lebih hebat dr perancangan pak menteri. Sekali lg Tahniah Kinabatangan

    ReplyDelete
  6. ya terbaik kinabatangan,tp pasti kan sumber duit tu dr sumber yg betul,baru lah mendapat rahmat allah.

    ReplyDelete
  7. tulis biar benda yang berfaedah...takut menjadi fitnah

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...