Sunday, April 1, 2012

11 minggu jer kos lawatan PM dan TPM menelan belanja RM 608 juta..

Dalam masa 11 minggu jer kerajaan terpaksa keluarkan belanja sebanyak RM 608 juta bagi menampung kos lawatan rasmi yang dah dibuat oleh PM dan TPM keseluruh negara. Dengan kos banyak tu, rasanya mampu untuk menmpung subsidi perbelanjaan kepada rakyat. Tapi ni la Malaysia, berbelanja tanpa memperdulikan keadaan ekonomi negara yang tengah sesak.


Menurut jawapan bertulis di Dewan Rakyat, "peruntukan segera" yang diluluskan dari Januari hingga 15 Mac telah diserahkan semasa lawatan mereka ke 14 negeri, dengan Perak merekodkan kelulusan tertinggi sebanyak RM220.38 juta untuk 34 projek.

Pada 27 Mac lalu, Ahli Parlimen PAS Jerai, Mohd Firdaus Jaafar telah meminta Jabatan Perdana Menteri menyenaraikan semua peruntukan yang diluluskan untuk lawatan rasmi Perdana Menteri ke negeri-negeri berkenaan.



Kalau macam ni la berterusan, memang tak mustahil Malaysia akan bankrupt dalam masa terdekat ni. 


Itu cuma baru kos untuk buat lawatan rasmi untuk 11 minggu jer. Belum lagi kira dengan kos2 yang lain. Belum lagi kira kos untuk memenuhi kehendak bini PM yang ber'taste' luar biasa dari norma2 rakyat Malaysia, malah mungkin manusia kat Malaysia dan dunia yang lain. 


Dan kini rakyat punyai peluang untuk ubah semua ni dalam PRU 13 akan datang. Perubahan mampu dilakukan andai rakyat mahu Malaysia selamat dari tergadai terus kepada pemodal2 luar.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...