Friday, July 27, 2012

Syabas: Air punya pasal, bikin kontroversi..


Macam biasa Selangor sentiasa mencetuskan kontroversi. Ini semua gara-gara MB Selangor Tan Sri Khalid yang berjiwa rakyat.

Tak lama dulu kes sampah kat Selangor. Sampai berlonggok-longgok sampah kat tepi jalan di bumi Selangor tak ada siapa nak ambil untuk pergi buang.

Kat Jeram tempat orang tua aku tinggal sampai busuk kat tepi jalan. Alhamdulillah selesai apabila Kerajaan Negeri Selangor ambil alih pengurusan sampah dan bagi kontrak terus pada syarikat-syarikat yang bertanggungjawab untuk mengutip sampah di setiap daerah dalam Negeri Selangor. Sekarang ni dah kecoh pasal air pulak dah.



Dah lebih 50 tahun UMNO/BN perintah Malaysia tak pernah sekali pun terlintas kat benak fikiran mereka nak beri air percuma pada rakyat. Tiba-tiba bila Pakatan Rakyat menang di Selangor, Tan Sri Khalid di lantik jadi MB dan dia umum beri air percuma kepada seluruh rakyat Selangor sebanyak 20 cubic padu maka terperanjat beruk lah seluruh pemimpin UMNO/BN. Macam satu bom dah meletup, maka seluruh pemimpin UMNO/BN fikir habis lah riwayat mereka di Selangor. Memang tak dapatlah UMNO/BN nak tawan balik Selangor. Jadi isu air dan SYABAS ini adalah talian hayat terakhir UMNO/BN untuk tawan semula Selangor dari Pakatan Rakyat.


Orang yang bijak, baik dan bagus macam MB Khalid ni memang ramai orang terutamanya orang-orang UMNO/BN tak suka. Sebab bagi mereka orang macam ni menyusahkan mereka. Tapi orang UMNO/BN ni orang yang baik sesama mereka pun, mereka tak suka jugak. Dulu Selangor ada MB Datuk Harun Idris. Datuk Harun Idris baik serta bagus dan berjiwa rakyat. Datuk Harun dari UMNO berjiwa Melayu jadi dia beri tanah pada orang Melayu, Kg Cheras Baru, Kg Malaysia Tambahan, Kg Baru, Kg Dato’ Keramat, Kg Kongo (Bandar Tun Razak) sekarang ini, semua usaha Datuk Harun untuk bagi tanah pada orang Melayu di Kuala Lumpur. Tapi ramai jugak orang UMNO/BN yang tak suka dengan Datuk Harun walaupun rakyat terutama orang Melayu suka dengan Datuk Harun. Mereka fitnah dan bantai Datuk Harun macam-macam sampai Datuk Harun jatuh. Ramai orang Melayu terutamanya rakyat Selangor yang kecewa.


Tok Guru Nik Aziz MB Kelantan orang nya baik hati, bagus,warak dan berjiwa rakyat. Orang UMNO/BN tak suka jugak. Mati kutu puak-puak UMNO/BN kat Kelantan sebab mereka tak boleh nak buat apa-apa dan nak cilok apa-apa yang patut pun mereka tak dapat. Tapi rakyat Kelantan suka dengan Tok Guru malahan seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum suka dengan Tok Guru. Orang yang berjiwa rakyat memang lah rakyat suka.


Kesimpulannya UMNO/BN ni memang tak suka dengan orang yang bagus, baik hati dan berjiwa rakyat kerana bagi UMNO/BN orang spesies ini semua nya menyusahkan mereka. Bagi UMNO/BN mereka lebih suka dan terlebih gemar dengan orang yang jahat, zalim dan suka menyusahkan orang kerana orang-orang macam ni senang mereka nak pegang dan kawal. Kalau nak apa-apa pun senang sebab mereka sehaluan dan dah sama-sama jahat.


Tapi aku percaya dan seluruh rakyat Selangor pun percaya MB Khalid, Insyallah akan berjaya juga selesaikan isu air kat Selangor ni. MB Khalid ni aku tengok dia ikhlas berjuang untuk rakyat dan tak nak apa-apa imbuhan sebab dia pun rasanya semua dah ada dan dah cukup. Macam Tok Guru Nik Aziz dia tak nak apa-apa kat dunia ni dan bagi Tok Guru semua nya dah cukup untuk dia dan keluarga nya di dunia ini. Mereka ni lah pemimpin yang sentiasa bersyukur dengan kurniaan ALLAH. Tak lah macam pemimpin UMNO/BN yang sentiasa tak pernah cukup. Akhir sekali aku cadangkan MB Khalid anjurkan solat hajat peringkat Negeri mohon pada ALLAH terutamanya pada bulan Ramadhan ini supaya air Selangor, ALLAH bagi pada rakyat Selangor bukan pada UMNO/BN dan kroninya.


Sumber : Beban Negara

4 comments:

  1. mcam ni teruk lah kantong umno, mana bolih??

    ReplyDelete
  2. Mau cari makan bhai. Rugi elaun goyang kaki kalau tak bikin kontraversi.

    ReplyDelete
  3. baru bg air free dah sebut2 umno bg byk bende xde pun sebut2.entah bp ramai org anak dr kalangan org pembangkang dpt belajar melanjutkan pelajaran ke dlm negeri atau luar negeri sampai ade yang berjaya.dgn jasa bn la anak2 pembangkang dpt tlng org2tuanye nye.klu nk di kira pe yang dah bn tlng x terkira np pembangkang xpernah nampak?yang nampak bn ni korup.dlm pakatan xde yang korup ke?!

    ReplyDelete
  4. kalo mcm ni punyer pesen, Selangor dh jadi mcm Kelate la... sekali trlepas kt pembangkang, dulu kini selamanya Umno meleleh ayor lior x dpt nk ambik balik dh... Kesian nyer Umno...!

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...