Sunday, May 13, 2012

BERITA TIPU: PRU13 TAK JADI 9 JUN. SIAPA YANG PENAT?

PRU13 akan berlangsung pada 9 Jun 2012. Komer percayakah? BN sengaja bocorkan berita itu supaya PR kelam kelibut membuat persediaan, jadi tak sempat buat BERSIH 4.0. 

Kemudian demer kata tak jadi PRU13. Jadi jentera PR exhausted. Bila betoi2 ada PRU13, PR dah letih. Itulah yang demer nak buat. Tapi demer lupa.

Kumpulan yang telah mendapat latihan intensif dari FRU dalam BERSIH 1.0, 2.0 dan 3.0 takkan letih sebelum tercapai matlamat menggantikan kerajaan yang ZALIM kepada yang ADIL melalui sistem pilihanraya yang bersih. Gerombolan yang manja, tak pernah mengenal susah payah itulah yang akan letih! Hahaha.

Kenapa Yong kata 9 Jun bukan tarikh PRU13, walaupun Yong pernah membuat ramalan ini terdahulu. Ini kerana Bahagian Kajian Strategik mendapati, ramai cikgu2 telah berpaling tadah.

Cikgu2 fedup dengan beban kerja yang semakin meningkat, sedangkan kenaikan gaji hanya seciput. Jadi, jika dibuat di hujung cuti sekolah, cikgu2 akan mengambil kesempatan ini untuk pergi kempen dan mendengar ceramah PR.

Ini amat berbahaya bagi BN. Cuti sekolah bukan waktu yang memberi kelebihan pada BN. Jadi nak buat macam mana?

Ada ahli UMNO (sepeti Ku Li) yang mahu tuntutan BERSIH dipertimbangkan kerana mahu menang atau kalah dalam pilihanraya yang bersih.

Tapi risiko menangguh PRU13 amat tinggi bagi menteri kabinet yang terpalit dengan skandal scorpene. PRU13 mesti diadakan sebelum menteri-menteri berkenaan dapat sapina dari Paris.

BN akan buat-buat buta dan tuli tentang tuntutan BERSIH. Mereka akan adakan pilihanraya pada minggu berikutnya, iaitu 16 Jun 2012. Berita ini Yong dapati dari sumber dalaman.

Jika dibuat pada hujng bulan Jun atau awal Julai BERSIH 4.0 mungkin akan dilancarkan. BN tak mungkin mampu menangani kecaman antarabangsa lagi jika keganasan berulang.

Oleh kerana itu PRU13 akan dibuat tanpa berbuat apa-apa mengenai tuntutan BERSIH 1.0, 2.0, 3.0 dan BERSIH 4.0 BELUM SEMPAT turun ke jalan raya. Lagipun, sistem pengurusan maklumat umno belum dapat diuji sepenuhnya. Kalau crash, waduh! bisa modar.

Kalau lepas Hari Raya, kes scorpene dah meletup!

Sebenarnya PR dah lama bersedia. Kekalahan adalah asam garam dalam perjuangan politik PR. Kekalahan bagi BN pula bagaikan pukulan maut!



Sumber: FB Zar Ali, Posted by Yong!!!

4 comments:

  1. memang najib bongkak pada Perhimpunan bas raksaksa di bukit jalil. dia mmg kata macam jumpa Agong esok tapi dalam hati dia tuhan saja yang tahu. Dia sedar kekuatan bn sekarang tak cukup. ceramah barua2 bn tak dapat sambutan. kehadiran PM sendiri org tak peduli. walau dpt habuan rakyat tatap dah tak mahu dtg. terpaksa guna bebudak sekolah dan bangla(kedatangan PM ke jln kebun)Memang tak mungkin pru 13 diadakan tahun ini. banyak kerja BN kena buat. wa pun fikir bn tak berani adakan pru13 tahun ini.

    ReplyDelete
  2. hahaah..padan muka pembangkang..udah2 la nk tipu..sapa zalim.kalo zalim dah lama dh pembangkang suma bungkus tanam idup2..bodo punya org..kalo zalim..u org kompom2 xda kuar lagi pegi ceramah..sekali BODO!..perkataan zalim pun xtau ada hati nak cakap zalim..go fuck yourself la..

    ReplyDelete
  3. Sapa zalim..? BN lah yang zalim

    ReplyDelete
  4. ada aku kesah...ko buat bila2 pun..umum bila2 pun pru 13...aku tetap pangkah pakatan rakyat...kahkahkah

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...