Monday, June 10, 2013

PR vs BN : Dua2 macam gampang!!

Demo 15hb ni di tunda kerana orang2 politik sudah dapat rasa yang tak selamanya rakyat dapat di perbodohkan dengan ceramah 1 hala mereka. Orang2 politik ini mula sedar sekiranya mereka meneruskan rancangan hendak berhimpun pada 15hb ini, mereka akan mendapat malu yang amat besar kerana tidak akan mendapat sambutan.

Lalu mereka menunda ke tarikh 22hb kerana mereka mahu menumpang aktivis-aktivis yang sudah merancang untuk occupy di Parlimen. Di ketika itu nanti akan muncul lah Anwar Berahim, Rafizi, Saifudin Nasution dan yang lain2 lagi untuk memberi tahu kepada rakyat bahawa mereka adalah hero pada program tersebut.

Inilah kejahatan orang2 politik yang patut kita tentang. Anak muda sepatutnya sudah sedar bahawa selama ini orang2 politik mempergunakan mereka untuk kepentingan peribadi dan bukan untuk kepentingan rakyat.

Oleh itu sudah tiba masanya untuk anak muda mengambil pendirian tidak bersama sama dengan mana2 parti politik agar tidak terus di jadikan barua oleh orang orang politik sebegini.

Sudah tiba masanya kita wujudkan satu suara ketiga dalam permainan politik jahat di antara Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat.

7 comments:

  1. Bhai Madie..

    Kirim salam gua kat Abu Nawas.,,, hahaha... cakap kat dier.. Gua stuju ngan pandangan dier tue... okeh..

    ReplyDelete
  2. jubur keput nak wujud kuasa ke 3..kuasa ke 3 jati dah berkubur ke mana tah

    ReplyDelete
  3. abu nawas lebih baik jadi gampang umno,sbb umno suka gampang macam ni,'telok 'tak dak!!!!

    ReplyDelete
  4. ada betulnya kata abu nawas. yang baik kita terima tak kiralah dari BN atau PR. jadilah neutral, jangan biarkan diri kita jadi lembu, setuju saja dengan apa yang di suarakan.

    ReplyDelete
  5. x abis2 politik ..rakyat yg bodoh ikut je..rakyat biasa yg bodoh kena tangkap..merana, ketua ok je..sbb nak naik kan ketua dia yg bodoh tu! supaya ketua dia ada kuasa dan kaya..awk rakyat biasa cam tu jgk!! elok2 duduk dalam rumah..kena duduk dlm jail..akal ada x guna..byk buang masa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikiki
      padan muka kpd sapa yg ditujukan tuh
      jiwa rakyat konon....
      welcome to new world order...peace!

      Delete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...