Sunday, March 17, 2013

Kisah gembala kambing dengan serigala..

Dah makin kurang berkesempatan wa sejak kebelakangan ni.Memandangkan filem blue terbaru keluaran pecacai2 Umno yang wa rasanya mendapat tajaan dari Umno dalam soal pembikinan. Tapi ternyata cepat benor kantoi nya.

Macam kisah gembala kambing yang tipu orang kampung kata serigala serang kambing dia la.Sekali dua tipu orang kampung masih percaya lagi. Tapi bila dah masuk sampai 3 kali, sapa yang nak percaya lagi..

Wa ingat kisah tu jadi tauladan kat rakyat Malaysia supaya jangan menipu tapi rupanya kisah ni tak masuk pun dalam kepala pemimpin2 Umno dan penjaja2 filem lucah bertujuan untuk mengaibkan pihak lawan nya. Kalau betoi pelakunya takpa tapi version terbaru ni yang diupload oleh blog yang dibuat semata2 nak spread kan benda ni oleh pecacai2 lain. Cara manusia tak ada teloq macam bos besar depa, PM Najib Razak.

Cerita kisah liwat version baru jugak sempena PRU13 ni pun dah nak masuk kali ketiga. Apa depa ingat rakyat nak percaya ke? Kisah liwat 1 dan 2 pun kantoi. Apa depa ingat kali yang ketiga ni akansukses ke? Apakah ini buah nasihat yang diberikan oleh Tun Madey kat Najib? Dengan menjadikan kisah liwat sebagai senjata utuh untuk menghadapi PRU13?

Berbalik kepada kisah gembala kambing tadi ni la. Sekali kes liwat dulu, mungkin membuat rakyat 50/50 nak percaya. Kisah liwat 2 menjadikan peratusan yang percaya kisah ni makin berkurangan tapi bila nak masuk kali ketiga, terus semua langsung tak akan percaya dan terpengaruh dengan kisah merapu macam ni.

Pasal apa pak2 menteri Umno/BN ni bangang2 belaka. Rakyat ramai yang bangkit bukan sebab Anwar Ibrahim tapi rakyat memang dah muak, benci, meluat, menyampah dan macam2 lagi perasaan negatif yang ada yang telah di luahkan oleh rakyat. Buktinya HKR112 hari tu. Ekpresi rakyat diluahkan melalui banner2 yang dipamirkan. Anwar Ibrahim tu cuma penyebab jer. Masa dia dalam Umno lagi pun wa dah meluat dengan Umno ni.

keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Apa Umno ni ingat kalau sumbat Anwar Ibrahim dalam boleh mengembalikan sokongan rakyat kepada Umno ke? Hangpa semua sumbat pi la Anwar Ibrahim tu ke dalam, lagi teruk hangpa akan kalah nanti. Tapi yang dok ngampu Anwar pun jangan nak lebih2 sampai boleh timbulkan kekecohan. Depa nak ambik Anwar, biaq pi. Kerja tetap jalan sbb wa rasa dalam masa terdekat ni Anwar akan ditangkap bagi menimbulkan kekecohan. Sama2 la kita tengok pulak episod drama seterusnya...

5 comments:

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...