Thursday, November 8, 2012

PM Najib bertanding di Permatang Pauh. Ada bran??

Semakin galak nampaknya sahutan cabar mencabar antara pemimpin Pakatan Rakyat dengan Barisan Nasional. Terbaru, Ketua Umno bahagian Cheras pulak mencabar Anwar Ibrahim untuk bertanding di Pekan berhadapan dengan PM Najib Razak menggantikan Hadi Awang yang dah menawarkan diri untuk bertanding di Parlimen tu jika di arahkan oleh parti Pas.

Bagi wa pulak, apakata kalau Anwar Ibrahim pulak yang cabar PM Najib bertanding kat Parlimen Permatang Pauh. Agak2 cabaran tu akan disambut positif tak oleh PM Najib? Dah tentu mustahil punya sebab cabaran untuk berdebat atas tajuk apa saja yang di pilih oleh PM Najib pun hingga kini macam menanti buah yang tak gugur jer kan..

Yang wa pelik, beberapa pemimpin Pas yang condong ke arah Kerajaan Perpaduan(YouJizz) pulak yang kuat melatah. Mereka pulak yang kelam kabut bila Hadi Awang menyatakan kesediaan untuk bertanding mencabar PM Najib di Parlimen Pekan. Mungkin takut kehilangan proksi untuk mewujudkan kerajaan perpaduan nanti kot.

keh keh keh keh keh keh keh keh..

Dari kem Umno pulak wa tak heran bila mereka2 ni melalak menasihatkan Hadi supaya tak bertanding di Pekan. Maklum la, keselesaan PM Najib di Parlimen Pekan sedikit tergugat jugak walaupun jaminan kemenangan itu pasti. Tapi populariti Hadi sedikit menggoncang ketenteraman PM Najib. PRU1999 menyaksikan PM Najib hampir kalah (atau dah kalah kalau bukan kerana 1 unit peti ajaib). Ingat! Rakyat bukan macam Tun Mahathir yang mudah lupa.

Lagi tak boleh belah bila setiausaha BN Sabah, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata, adalah tidak "manis" mengakhiri kerjaya politik dengan bertanding di kawasan yang menjadi kubu kuat orang lain termasuk di Pekan sendiri, yang kini disandang oleh PM Najib Razak, dan mengalami kekalahan. Kalau dah konfiden menang dan mampu untuk membunuh terus karier politik Hadi Awang, buat apa nak tunggu lagi. 

Atau ada harapan lain untuk melihat Hadi terus berbincang dengan PM Najib untuk merealisasikan Kerajaan Perpaduan anjuran Umno dan puak2 YouJizz dalam Pas. Kalau Hadi tewas, harapan Kerajaan Perpaduan turut terkubur sama la kan. Harapan cuma tinggal harapan jer la.

Lagi satu Datuk Rahman Dahlan ni kata belum ada sejarah dalam Malaysia seorang yang memegang status sebagai PM tewas dalam pilihanraya. So, ni peluang Hadi Awang untuk cipta sejarah baru la wei. 

Datuk Rahman ni pun kini baru bersuara bila ada uradia kali ni tak di calonkan untuk bertanding dalam pilihanraya umum. So, ni peluang untuk buat nama, Mana tau Hadi Awang termakan pulak nasihat dari setiausaha BN Sabah ni kan. Dah tentu ada kerusi selamat menanti dia.

Dan Datuk Rahman ni la jugak yang marahkan Ketua Audit Negara kerana memuji pentadbiran kerajaan2 negeri yang di kuasai Pakatan Rakyat. Suka hati la Hadi Awang nak bertanding kat mana pun. Negara ni kan ke mengamalkan demokrasi. Apakah dah tertulis dalam Perlembagaan Negara bahawa kerusi Pekan tak boleh di tandingi oleh Presiden Pas? Tak ada kan..

keh keh keh keh keh keh keh keh keh..

Kalau dah Hadi Awang nak bertanding di Pekan dan PM Najib takut nak berhadapan dengan dia, apa kata PM Najib bertanding saja kat Parlimen Permatang Pauh berhadapan pulak dengan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim. Habis cerita pasal kerusi Parlimen Pekan.

keh keh keh keh keh keh keh keh keh.. 

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...