Monday, October 15, 2012

MB Selangor buat hal lagi..


Alamak!! Apa dah jadi ni? Ni yang buat puak2 Umno bertambah bengang dengan Tan Sri Khalid Ibrahim ni. Kalau lu orang nak tau, klik sini. Tak pun klik sini, dapat gak wa sikit habuan.

Bayangkan tengah depa dok kalut nak buat projek Langat 2 yang akan memberi keuntungan kepada kroni dan menekan rakyat kembali, MB Selangor dah ada kaedah baru pulak yang akan menguntungkan rakyat. Jenuh la pulak nak create isu baru supaya projek untuk kroni tu berjalan jugak.

Dah macam2 perkara sabotage yang dah depa buat namun tetap gagal untuk menekan MB Selangor dari Pakatan Rakyat supaya tunduk kepada mereka termasuk buat penggambaran yang tak masuk akal tentang krisis air Selangor yang akhirnya memakan diri. Memang betoi la kata Tun Madey, yang tinggal dalam Umno ni bodoh2 belaka.

Lu orang cuba bayangkan, MB Selangor berusaha untuk memberi air percuma kepada rakyat negeri Selangor tetapi depa tetap tak mau terima benda2 free. Depa tetap mau bayar jugak walaupun depa tau tentang kebaikan perkara tu. Bukan ke bodoh namanya tu.

Penjimatan yang berkali2 ganda mampu di buat berbanding dengan projek Langat 2 yang menelan belanja RM3 hingga 5 billion. Kos yang bakal di keluarkan untuk menampung kos kaedah baru ni cuma menelan belanja RM 500 hingga RM 750 juta sahaja.

Wa cukup heran kenapa penyokong dan pemimpin Umno begitu mempertahankan Syabas yang ternyata telah menganiaya rakyat Selangor dan penduduk Lembah Klang sejak sekian lama. Apakah keuntungan Syabas tersebut di kongsi oleh semua rakyat Selangor? Atau hanya segelintir pemimpin Umno yang menikmati hasil tersebut dan takut kehilangan nikmat tersebut jika kerajaan negeri Selangor berjaya mengambil alih syarikat yang membayar gaji CEO nya dengan bayaran yang tak munasabah tu.

No comments:

Post a Comment

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...