Tuesday, July 10, 2012

Bahagian 4 : 100 dalil kenapa Najib tidak layak jadi PM..

Sambungan kali ini mengisahkan bagaimana Najib tidak memperdulikan maruah dirinya, arwah bapanya, maruah anak2nya. Semuanya sudah tidak diperdulikan lagi kerana dia hanya mementingkan sejemput tanah tiga segi, tanah lombong bijih milik Rosmah dan yang paling utama, pangkat.


Perkenalan Tengku Puteri dengan Najib bermula tika Tengku Puteri masih berkerja dengan MAS. Apabila sudah mengenali Najib dan bertunang, Tengku Puteri sanggup untuk berhenti kerja kerana mahu menjaga status suami yang bertaraf menteri. Tetapi balasan yang beliau terima pulak ialah sesuatu yang tak terduga. Dia ditinggalkan setelah berkorban segala2nya demi untuk kerjaya suaminya.Kepercayaan yang Tengku Puteri bagi kepada Najib 100% tetapi balasan begini yang beliau terima. Apa jenis suami hingga sanggup untuk menganiaya isteri dan anak2nya hanya kerana seorang perempuan yang berstatus isteri orang.


Soal Najib nak kahwin lagi satu bukan menjadi pertikaian tetapi penganiayaan terhadap isteri dan anak2 itu yang menjadikan Najib cukup buruk perangainya. Tiada sesiapa yang boleh menafikan hak Najib untuk berkahwin lebih dari satu sebab dalam Islam lelaki dibenarkan berkahwin hingga empat. Tetapi haruslah berlaku adil terhadap semua isterinya.


Apabila Najib mahu berkahwin dengan Rosmah Mansor, samada dia mendapat keizinan dari isterinya terlebih dahulu hanya Datuk Jabbar Ibrahim yang mampu untuk menjawabnya kerana dia yang bertanggungjawab terhadap undang2 Islam negeri Pahang. Tetapi bagi pihak Tengku Puteri pulak, usahkan nak minta izin, bagitau yang dia dah berkahwin pun tidak.


Yang menjadi persoalan ialah bagaimana cara Najib menceraikan Tengku Puteri. Tengku Puteri diceraikan dengan alasan2 yang tak munasabah langsung. Beliau dikatakan mengidap penyakit gila babi dengan harapan agar rakyat merestui perkahwinan keduanya bersama Rosmah seterusnya bersimpati dengannya.


Cuba bayangkan sudah sepuluh tahun berkahwin dan mempunyai tiga orang anak bersama Tengku Puteri baru Najib tahu bahawa isterinya yang berada disampingnya dikala susah dan senang itu mengidap penyakit gila babi.


Semasa Tengku Puteri masih berkerja dengan MAS sebagai pramugari, tidak pulak kedengaran bahawa beliau mengidap penyakit gila babi. Jikalau pun ada, sudah tentu Najib akan mengetahuinya terlebih dahulu. Mereka telah berkenalan hampir enam bulan sebelum diijabkabulkan dan rekod perubatan Tengku Puteri sudah tentu Najib boleh perolehi dengan mudah menggunakan kedudukan yang ada padanya.


Lebih menyedihkan bila bukan setakat fitnah berpenyakit gila babi sahaja, malah diarahkan orang2 belaan Najib untuk menjaja cerita kononnya Tengku Puteri seorang yang curang. Tengku Puteri jugak difitnah tidak pandai menjaga kebajikan suami. 


Najib mungkin lupa bahawa wanita yang difitnahnya curang, gila babi dan tidak pandai menjaga suami itu ialah ibu kepada anak2nya. Apa perasaan anak2nya bila ibu yang mengandung dan melahirkan mereka di fitnah hingga sebegitu rupa. Jangan ingat pada waktu itu mereka masih kecil maka mereka tidak ada perasaan malu dan tidak bermaruah. Najib memang sudah sah tak bermaruah bila Mahathir yang menjadi PM Malaysia ketika itu menghina bapanya sendiri, dia boleh bertepuk tangan.


Apa perasaan anaknya bila kawan2 sekolah mereka mengejek mereka dengan mengatakan ibu mereka seorang perempuan yang jahat dan berpenyakit gila babi. Lebih menyayat hati lagi kerana yang mereka cipta cerita yang mengaibkan itu adalah bapa mereka sendiri. 


Rasanya jika arwah Tun Razak masih hidup, sudah tentu beliau tidak akan merestui segala perbuatan Najib yang menganiaya isteri dan anak2nya sendiri. Bagaimana Najib boleh diangkat menjadi pemimpin sedangkan maruah diri, maruah arwah bapanya dan maruah keluarganya pun dia tak mampu untuk menjaganya.


Satu lagi perangai buruk yang ada pada diri Najib ialah dia suka membeza2kan kasih sayang dikalangan anak2nya. Jadi tak hairan kalau ketiga2 anaknya itu membenci Najib. Mengikut cerita, jika Najib datang melawat anak2nya, dia hanya membawa buah tangan kepada anaknya yang pertama dan kedua sahaja sedangkan anak yang ketiga tidak diberi apa2 pun kerana dia katakan bahawa anak yang ketiga iaitu Naziffuddin bukanlah anaknya. Sungguh pelik kerana anaknya yang ketiga itu betul2 seiras rupanya dengan Najib. 


Kalau kebajikan anak2 sendiri pun Najib tak mampu untuk jaga, bagaimana pulak dia hendak menjaga kebajikan rakyat? Tidakkah perbuatan yang telah Najib lakukan itu sangat2 kejam.


Allahyarham Tun Razak
Sebilangan besar rakyat negeri Pahang menganggap bahawa Najib bukan sahaja telah memalukan rakyat Pahang dan orang2 melayu tetapi jugak telah mengaibkan dan mencemarkan nama baik pihak istana. Ini kerana Najib telah dilantik menjadi Orang Besar Berempat Negeri Pahang.


Perbezaan sifat kepimpinan, peribadi, tingkahlaku dan segalanya cukup berbeza antara Najib dengan arwah bapanya. Nama negeri Pahang cukup harum tatkala semasa dibawah pentadbiran Allayarham Tun Razak. Tapi kini segala2nya telah berubah di era pentadbiran Najib. Anak2 Pahang malu mahu mengaku mereka orang Pahang dek kerana sikap dan perangai Najib yang playboy dan suka berpoya2. Semua asyik bercerita tentang skandal yang melanda Najib.Cerita bagaimana Najib merampas isteri orang, Najib tipu rakyat dan berbagai lagi.


~ bersambung...  



2 comments:

  1. Najib kena minyak guna2..

    ReplyDelete
  2. kena nasi tangas burit rosmah tu sebab jadi bongok poh lembu

    ReplyDelete

Lu orang nak komen, wa tak halang. Tapi lu kena la bertanggungjawab atas lu punya komen..
Lu nak maki wa ke, nak maki gomen ke tu lu punya pasal. Ada Aku Kesah??

My Blog List 1

My Blog List 2

My Blog List 3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...